Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Druppellader


Bever

Aanbevolen berichten

Ik heb na 5 jaar me (eindelijk) een druppellader aangeschaft (Optimate 4 dual). Aansluiten was geen probleem. Nu is het vrij omslachtig om elke keer de bil er af te halen om de fiche aan te sluiten. Wat zijn de mogelijkheden? Ik dacht zelf aan:

1) De fiche in de bil laten, en daar ergens vastmaken.

2) De fiche doortrekken naar het handschoenenkastje.

Wie heeft er tips hiervoor voor een n00b?

Link naar reactie

Ik liet de fiche in de bil en kon hem af en toe pakken zonder de bil er af te nemen. Doch de helft van de tijd moest die er even af, maar dan enkel wanneer ik een tijd niet reed. Batterijtje vd px hield goed stand, zlefs na enkele weken stilstand.

Link naar reactie

Zonder bijbedoelingen maar een goeie accu zou toch minstens een half tot een vol jaar mee moeten gaan ,hoor.

Als een accu na een paar weken al zodanig plat is gelopen dat starten moeilijk wordt, is een wellicht een nieuwe aan de orde.

Link naar reactie

Ik gebruik ook een Optimate 4 voor mijn PX. Ik heb de aansluiting op mijn accu bevestigd en komt net onder mijn bil uit. Als ik ga rijden kan ik ‘m terug in de bil leggen (laten hangen kan ook). Zie foto:

13B20CF9-8178-4E16-A993-9D463E0B5F04.jpeg

Link naar reactie
5 uren geleden, Linn zei:

Ik gebruik ook een Optimate 4 voor mijn PX. Ik heb de aansluiting op mijn accu bevestigd en komt net onder mijn bil uit. Als ik ga rijden kan ik ‘m terug in de bil leggen (laten hangen kan ook). Zie foto:

13B20CF9-8178-4E16-A993-9D463E0B5F04.jpeg

Voila , zo is het bij mijne px ook ;) 

Link naar reactie
5 uren geleden, Bever zei:

Thanks! Eventueel een fotootje van in d ebil? :)

Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto voor je maken. Veel stelt het niet voor: je hebt bij je Optimate dat kabeltje gekregen met twee ringetjes die om de plus- en de minpool van je accu moeten, die draai je erop. De plug die je op mijn foto ziet komt dan onder de bil uit.

Link naar reactie
13 hours ago, Linn said:

Als ik in de gelegenheid ben zal ik een foto voor je maken. Veel stelt het niet voor: je hebt bij je Optimate dat kabeltje gekregen met twee ringetjes die om de plus- en de minpool van je accu moeten, die draai je erop. De plug die je op mijn foto ziet komt dan onder de bil uit.

Ja, dat is al gebeurd. Alleen het vastmaken in de bil zodat de fiche er mooi uitkomt. Maar ik zal wel iets vinden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...