Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ombouw naar voetschakeling


Bowyer

Aanbevolen berichten

Omdat het mij leuk lijkt om dat te doen, niet meer en niet minder.

Of omdat het kan of wat je nog meer voor onzin kunt verzinnen om iets te doen.

Maar in het echt omdat ik een soort superbike stuur er op zou willen zetten en dan is een handschakeling voor 4 versnellingen een dingetje. De schakelhandvatten die er te koop zijn in 4 versnellingen hebben een heel andere schakelde dus komen niet overeen met de px. En als ik dan toch zelf wat moet gaan bouwen dan ook maar gelijk echt iets anders.

Ik meen ooit wel eens een foto van iets dergelijks gezien te hebben maar kan het niet vinden.

@Jeansprint  dat is ook wel grappig maar vreselijk onhandig lijkt mij. Maar zie ik nu goed dat dat een zelfde mechaniek is als wat op het blok zit?

Link naar reactie

Het bestaat in ieder geval,ik had er lang geleden foto’s en zelfs heel het plan om de pedaal te laten maken

trouwens zover gezocht is dat niet, een IWL schakelt ook aan de voet hoor

een schakelmechanisme voor aan een buizenstuur ( ook voor px ) bestaat of bestond ook hoor ,heb ik zelf ooit gezet .

Link naar reactie

Bij deze topic heb ik nog ne foto van de voetschakeling gepost …

Link naar reactie

Ja gezien, deze foto bedo3lde ik alleen kon hem nergens meer vinden.

Ik heb zelfs gereageerd in dit topic.

Maar het is inderdaad jammer dat het schakelpedaal niet in nul stand terug keert.

Zal daar eens op zoeken hoe zoiets te maken valt.  

Link naar reactie
1 uur terug, Dimitripx125 zei:

Ik dacht dat het handschakelmechanisme van de Flandria Record wel overeen kwam .

Maar misschien is dat ook moeilijk te vinden.

Succes met de uitdaging! 

Dank je wel. Onderdelen van Flandria zijn hier zo mogelijk nog zeldzamer dan sommige vespa delen:huh:

Mocht er iemand een idee hebben hoe je dit kunt maken met een schakelpedaal wat altijd in dezelfde positie terug komt dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie

Je kan is beginnen zoeken bij IWL hoe het daar in mekaar zit , ik heb er zelf een tijdje ééntje gehad maar ik weet het ni meer als die terug naar neutraal ging

maar ik denk niet dat het aan de schakelpedaal zal liggen , eerder een systeem in de versnellingsbak.

voor de schakeling aan het stuur op een buizenstuur , dat had ik gekocht op een engelse site , daar deden ze meer van die verbouwingen

Link naar reactie
2 hours ago, Sara 1963 said:

Deze heb ik op mijn px staan, komt altijd terug in dezelfde stand. Maw de koppelingsdeksel staat steeds op dezelfde hoogte.

Koppelings’hendel’ veronderstel ik...? Kwestie van verwarring te vermijden é ;-)

Link naar reactie

Dank allen voor de reacties.

Die sequentiële schakeling kost serieus geld voor een gadget.

Voorlopig eens nadenken of ik toch niet iets met of voetschakeling kan of misschien een schakelhandvat van een flandria.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Als ik mij niet vergis (want dat is al een hele tijd geleden ) ging dat niet met dat Flandria schakelhandvat omdat de buisdikte niet overeenkwam…

hangt er natuurlijk vanaf welk stuur je plaatst hé.

Link naar reactie
5 uren geleden, Domi zei:

Als ik mij niet vergis (want dat is al een hele tijd geleden ) ging dat niet met dat Flandria schakelhandvat omdat de buisdikte niet overeenkwam…

hangt er natuurlijk vanaf welk stuur je plaatst hé.

Dat kan ik nog bepalen, heb het idee al wel uitgedacht maar nog niets is definitief.

Dus eerst maar eens zien wat ik kan krijgen aan onderdelen en het daarvan laten afhangen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...