Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bult in steun achterveer


gms

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ben gloednieuw op het Vespa forum

Ik heb in het verleden al wel wat aan scooters gesleuteld maar nu voor het eerst een restauratie van een PX

Ik heb dus recent een PX150 van 1985 aangekocht en wil die opknappen tot een daily, het strippen is bijna volledig klaar maar nu ben ik het volgende tegen gekomen

Er is een bult in het frame waar de achterveer in het frame is gevezen (onder de benzinetank), langs de onderkant is ook een scheur op deze plek. Nu is mijn vraag hoe dit origineel is? Is dit normaal volledig vlak of is de bult normaal en moet enkel de scheur gelast worden?

Ik vraag dit omdat ik nergens geen fotos op internet vind en zelf al aan het experimenteren ben geweest, indien de bult er niet zou zijn lijkt mij de veer te recht te staan en niet in de uitsparing in het fram te passen.

Dus gewoon scheur dicht lassen of is er meer aan de hand?

 

Alvast bedankt

 

IMG_2241[1].JPG

IMG_2239[1].JPG

Link naar reactie

Die bult en scheur horen er zeker niet. Die plaats is behoorlijk essentieel in de integriteit en rijveiligheid van je frame. Zeker alles terug op z’n plaats (laten) trekken en lassen, lijkt me ten zeerste aangewezen.

Link naar reactie

bedankt voor de info, maar als die plaat volledig vlak is lijkt me de plaats van de veer zo slecht uit te komen, of is dit eerder een gedacht?

lassen en eventueel verstevigen is zoizo de bedoeling, ben enkel nog op zoek wie het moet doen (was al klein laswerkje aan de vloerplaat)

frame is nu bijna volledig kaal (enkel de ringen voor de lagers van de vork nog) en dan laat ik het stralen zodat de schade ook beter zichtbaar is

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...