Jump to content
Vespaforum.be

Ontsteking rally 200


Roele

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb deze week een rally 200 motor gekocht.

Nu wil ik deze reviseren maar ik heb gelezen op scooterhelp dat de femsatronic ontsteking niet zo betrouwbaar is. 

Ik ken niet veel van elektronica daarom dat ik jullie raad vraag of dit zeker een femsatronic is en als ik deze bij revisie beter vervang of laat zitten.

Als jullie me aanraden deze te vervangen, zag ik dat er op sip een conversie kit bestaat of bestaan er betere oplossingen.

Het is niet de bedoeling de motor te tunen, enkel iets meer power dan de standaard motor voor onder mijn vespa gl. Graag jullie raad.

Groeten Roele

 

IMG_5167[1].JPG

IMG_5169[1].JPG

Link to post

Zo te zien heeft jouw motor nog een Femsatronic stator (met daarbijhorende krukas en vliegwiel) en Ducati-CDI (er is dus al aan verbouwd). Nieuwe Femsatronic-onderdelen (op de bobijn na) zijn vrijwel onvindbaar.

Als je van plan bent dat blokje te reviseren, kan je vrij eenvoudig upgraden naar een PX200 ontsteking met een conversie-stator en verder standaard PX 200 krukas, vliegwiel, CDI en regulator. Rest enkel nog een T5-lager voor de krukas-vliegwielkant. 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...