Roele Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Hallo, Ik heb deze week een rally 200 motor gekocht. Nu wil ik deze reviseren maar ik heb gelezen op scooterhelp dat de femsatronic ontsteking niet zo betrouwbaar is. Ik ken niet veel van elektronica daarom dat ik jullie raad vraag of dit zeker een femsatronic is en als ik deze bij revisie beter vervang of laat zitten. Als jullie me aanraden deze te vervangen, zag ik dat er op sip een conversie kit bestaat of bestaan er betere oplossingen. Het is niet de bedoeling de motor te tunen, enkel iets meer power dan de standaard motor voor onder mijn vespa gl. Graag jullie raad. Groeten Roele Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Zo te zien heeft jouw motor nog een Femsatronic stator (met daarbijhorende krukas en vliegwiel) en Ducati-CDI (er is dus al aan verbouwd). Nieuwe Femsatronic-onderdelen (op de bobijn na) zijn vrijwel onvindbaar. Als je van plan bent dat blokje te reviseren, kan je vrij eenvoudig upgraden naar een PX200 ontsteking met een conversie-stator en verder standaard PX 200 krukas, vliegwiel, CDI en regulator. Rest enkel nog een T5-lager voor de krukas-vliegwielkant. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.