Jump to content
Vespaforum.be

Art4 schijfremslot voor px150 2011


Linn

Recommended Posts

Kan iemand mij een geschikt Art4 gekeurd schijfremslot adviseren voor mijn PX150 2011? Liefst uit eigen ervaring en gebruik.

Mijn verzekering wilt dat ik een Art4 slot gebruik. Er zijn diverse Art4 schijfremsloten op internet te vinden, maar geen idee of die ook passen op een PX met weinig ruimte en een relatief kleine remschijf.

Een groot kettingslot is ook een optie, maar dit lijkt mij in de praktijk nogal veel ruimte en gewicht om mee te sjouwen, vandaar dat ik eerst eens mij wil oriënteren op een schijfremslot.

Link to post

Het is lastig een schijfremslot te vinden voor je Vespa. de gaten in de remschijf zijn te krap. Ik heb er daarom maar een beugelslot voor gekocht is een beetje zelfde model als schijfremslot maar dan is de beugel langer en die hoeft niet door de schijfgaten heen

Gr

Han

  • Like 2
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By TimoL
      Dag vespa liefhebbers,

      Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie vespa. Kunnen jullie mij wat tips geven waar ik op moet letten?
      Ik zie graag de oudere modellen en zou een 125cc willen aankopen. Natuurlijk zie je behoorlijke prijsverschillen op de markt en zou dus geen miskoop willen doen.

      Alvast bedankt!

      Timo
    • By Serialchiller
      Hallo iedereen,
      Nu ik aan mijn eigen Vespa aan het sleutelen ben en dit toch wel zeer leuk vind en bijna klaar ben, dacht ik: waarom geen Vespa aankopen (waar nog werk aan is) om in orde te brengen voor mijn vrouw?
      Nu heb ik wat rondgekeken en kwam uit op volgende  Vespa's en 1 Lambretta.
      - https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1529614644-vespa-pk-50.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      -https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m1533710979-vespa.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1534520212-vespa-pk-50-auto-oldtimer.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1532279270-lml-star.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1535513853-lambretta-63-125cc.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      Wat denken jullie? ik heb spijtig genoeg niet zoveel kennis qua prijzen en lijkt de prijs wel mee te vallen?
      + in deze tijden is het een niet essentiële verplaatsing om de Vespa te gaan bezichtigen.
      OF: ik heb er ook aan gedacht om een 125cc te kopen voor mezelf om dan mijn 50cctje aan aar te geven?  (zie laatste 2)
      Of wacht ik beter af?
      Alvast bedankt voor je insteek!
      Groeten
      Vincent
    • By Bernard83
      Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:
      - pinker RA werkt niet
      - alle andere pinkers werken normaal
      - lamp vervangen
      - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)
      - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)
      - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt
      - bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)
      - volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom
      - Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




    • By Bernard83
      €70
      original Piaggio vliegwiel incl. E-start-krans (PX125 `11, ca.: 2480g)
      kan worden verkocht samen met werkende stator (12 spoel) - cdi & startmotor
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/flywheel+piaggio+for+vespa+_64242600?fbclid=IwAR1ew6t5tzYPQkA9EzWzNWqJOlZeG9y8Sg3HumiYTfAl22bGZzmmrOLG8jQ
      locatie: regio Gent


×
×
  • Create New...