Elias.G Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Vraag je in verband met de axiale speling op de tandwielen. Deze Zou normaal tussen de 0.10en0.50 mm moeten zijn bij mij is deze 5.5mm.de beide vulplaten zijn nog 1mm dik. Is deze speling zo groot geworden door slijtage of andere oorzaak? Mag ik deze speling nog opvullen door dikkere vulplaten te steken bv 2.6mm langs beide kant? Helaas vind ik deze nergens hoogste dat ik vind is 1.50mm. Mag ik dan de oude vulplaten laten zitten en de 1.50mm er op monteren dat ik op een 2.50mm per kant Kom? Alvast bedankt Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Zitten uw tandwielen er dan wel in de juiste richting op de as gemonteerd ? grtz sidvespa Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Idd. Een of meerdere platen ondersteboven. Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Waarschijnlijk 1e en 2e, daartussen moet je neutraal komen. Heb je dit niet heb je al zeker de dikte van je schakelkruis te weinig. Link naar reactie
Elias.G Geplaatst: 6 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2019 1e versnelling met de binneste nokken het dichts naar het achterwiel 2de versnelling met de nokken naar de andere kant, 3de versnelling zag ik geen verschil nokken stonden precies in het midden van het tandwiel maar heb deze zo geplaatst dat er precies een Kleine opening is tussen 2de en 3de. De 4de versnelling terug met de nokken het dichts naar het achterwiel. Heb wel een neutral want als je het schakel kruis van 1 naar 2 wilt veranderen zit hier tussen een vrij loop ruimte. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 7 februari 2019 Delen Geplaatst: 7 februari 2019 Op 6-1-2019 om 18:13, Elias.G zei: 1e versnelling met de binneste nokken het dichts naar het achterwiel 2de versnelling met de nokken naar de andere kant, 3de versnelling zag ik geen verschil nokken stonden precies in het midden van het tandwiel maar heb deze zo geplaatst dat er precies een Kleine opening is tussen 2de en 3de. De 4de versnelling terug met de nokken het dichts naar het achterwiel. Heb wel een neutral want als je het schakel kruis van 1 naar 2 wilt veranderen zit hier tussen een vrij loop ruimte. Je vierde versnelling zit verkeerd, de nokken van de vierde versnelling moeten van het achterwiel afwijzen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.