Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Framenummer begint met.


Bowyer

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Een kennis van mij heeft een smallframe scooter gekregen in ruil voor een klus.

Nu is hij zoekende wat voor een scooter het eigenlijk is alleen kan hij aan de hand van het framenummer op scooterhelp niets vinden.

Het nummer start met de letters; OGM dan 6 cijfers en dan weer een M.

Is er iemand  die deze combinatie herkent en weet wat dit voor model is?

Alvast bedankt!

Thijs.

Link naar reactie

Sorry foto heb ik alleen op watsapp en weet ik niet hoe ik die op mijn pc krijg.

Het zijn de hoofdletters OGM dan 6 cijfers en hoordletter M

En dit is het nummer wat aan de zijkant achter de rand van het motordeksel staat in het frame.

Link naar reactie
1 uur terug, Bowyer zei:

Sorry foto heb ik alleen op watsapp en weet ik niet hoe ik die op mijn pc krijg.

Het zijn de hoofdletters OGM dan 6 cijfers en hoordletter M

En dit is het nummer wat aan de zijkant achter de rand van het motordeksel staat in het frame.

De foto via je telefoon naar jezelf toe mailen is wellicht een optie.

Link naar reactie

Je bedoelt wellicht “DGM” - da’s het Italiaans licentieregistratiennummer van het onderdeel/chassis.

 

EA104692-B9CA-41E3-97ED-C093B499ED77.jpeg

Link naar reactie
8 uren geleden, Bowyer zei:

Thx Frederik 9111,

Dat kan wel eens de oplossing zijn, hij gaat het randje verder kaal halen op zoek naar nog een nummer.

Dat is idd helemaal juist. Er staat een IGM of DGM nummer (IGM is ouder) maar dat nummer is geen uniek nummer. Heeft met homologatie van het kader te maken. Andere onderdelen hebben ook zo'n nummer. Je vindt er vaak ook één op het carbu deksel.
En onze DIV vergist zich ook wel eens. Ik heb een PX die op het inschrijvingsbewijs het IGM nummer heeft staan als chassis nummer. Vreemd want ik had de indruk dat ze onfeilbaar waren.

  • IGM = "Ispettorato Generale Motorizzazione";
  • DGM = "Direzione Generale Motorizzazione"

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...