Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat advies gevraagd


Basie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zou jullie graag om advies vragen betreffende een uitlaat.

Ik rijd een V50L, met 3 versnellingen, DR50 cilinder, 16.10 dellorto carb, hoofdsproeier 53 en standaard uitlaat (sito).

De Vespa rijdt op gps geklokt 51,8 km/h. Vandaag nog een mooie rit gereden:) Op zich prima gezien de limieten hier in Nederland en bijbehorende boetes wanneer je die zou overschrijden. Tijdens het rijden tussen het autoverkeer zijn er echter genoeg situaties wanneer ik net iets beter mee zou willen komen, oftewel iestie meer trekkracht. Ben niet per se op zoek naar een hogere topsnelheid. Ik heb al veel topics op verschillende fora (Duitsland, Engeland, Belgie en Nederland) zitten lezen omtrent het verhogen van de trekkracht en vaak ook iets meer km's in snelheid d.m.v. het plaatsen van een andere uitlaat. Wel vaak i.c.m. een andere cilinder omdat er in veel gevallen nog sprake was van een originele 50cc cilinder. Deze heb ik zelf ongeveer 1800 km geleden vervangen voor een DR50.  In productbeschrijvingen van 'snellere'uitlaten staat overigens vermeld dat deze ook samen met een originele cilinder voor verbeterde prestaties zorgen.

Zou het plaatsen van een andere uitlaat i.c.m. de al aanwezige DR50 cilinder mij het gewenste resultaat kunnen opleveren? Ik zie het niet echt zitten om ook met een andere carburateur aan de slag te moeten gezien mijn budget. Ben erg benieuwd naar ervaringen/ adviezen van mede-forumleden hier. Tijdens het lezen van de verschillende topics kwam ik deze 2 uitlaten vaak tegen:

https://www.sip-scootershop.com/en/products/exhaust+faco+et3+banana+_24190000

https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+exhaust+leovince+ban_42050000

Alvast bedankt voor het mee denken!

 

 

Link naar reactie

@arti-bella: thnx voor de respons! Weet echter niet welke uitlaat je bedoelt met 'bbt banaan'. Via google gezocht, maar niet gevonden helaas:( Zou je miss een link kunnen posten?

Wat vindt je trouwens beter aan de uitlaten die jij beschrijft t.o.v. de 2 uitlaten die ik heb gepost?

Link naar reactie

Die van SIP had ik al gevonden, die bbt banaan alleen niet.

Is die banaan van FACO (1e link) vergelijkbaar in prestaties met die van SIP? Zien r op t oog redelijk gelijk uit maar vind 't nogal een behoorlijk prijsverschil.

En die LeoVince (zag trouwens ook vergelijkbaar van polini)? Doet dat iets aan prestatieverbetering of geeft 't vooral meer geluid? Een hoop vragen, ik weet het, maar heb nou eenmaal nog nooit eerder de uitlaat veranderd...

Link naar reactie

verwacht geen wonderen als je enkel een uitlaatje vervangt. Je gaat misschien iets sneller optrekken (lees: meer koppel) en een ander geluid hebben (lees: vooral luider) , maar dat iets is misschien genoeg voor u vermits je niet perse sneller wil rijden.
Ik heb zelf geen ervaringen met Faco, maar weet wel dat ik tevreden ben van de SIP uitlaten. Leovinci is dan voornl. een knetterend geluid en veel brol voor weinig geld (zelfde voor sito+ die roest als je er naar kijkt), maar dat is mijn bescheiden mening en ik weet zeker dat er hier andere liefhebbers zijn die dit ten stelligste zullen tegenspreken. Polini vind ik ook vooral wat knetteren en een ietsje meer koppel verschil geven, tenzij je dit (en dat is met elke van de voorgestelde uitlaten hierboven) in combinatie gaat doen met een cilinderkit (meer cc's) en een grotere carburator, maar dat is nu net niet wat je wenst. Persoonlijk zou ik voor die SIp banaan gaan, maar hé misschien komen er nog andere oplossingen uit de bus die ik ook niet ken (Daan??).

Link naar reactie

@EriX: bedankt voor je bescheiden mening. Want dat is nu juist waar ik naar op zoek ben: ervaringen/ meningen van mede-liefhebbers die al wel eens met andere uitlaten hebben gewerkt. Wellicht krijg ik nog wat reacties. Ik zal in iedere geval jouw informatie in gedachten houden bij het kiezen van een andere uitlaat. Thnx!

Link naar reactie

Ervaring met 

 

Leovinc , luid roest snel en geeft inderdaad wel iets.

Sip road banaan, geluid ok , pasvorm min of meer goed. Koppel zeer zeker, op top iets minder.

 

Proma banaan, vrij luid maar aangenaam, pasvorm ok, roesten viel mee , goede uitlaat

 

Bgm sport banaan, top performance , pasvorm niet heel goed, niet voor u setup passend.

Sito banaan, pasvorm ok, geluid ok, koppel en topsnelheid lagen hierdoor iets hoger.

Link naar reactie
18 uren geleden, EriX zei:

verwacht geen wonderen als je enkel een uitlaatje vervangt. Je gaat misschien iets sneller optrekken (lees: meer koppel) en een ander geluid hebben (lees: vooral luider) , maar dat iets is misschien genoeg voor u vermits je niet perse sneller wil rijden.
Ik heb zelf geen ervaringen met Faco, maar weet wel dat ik tevreden ben van de SIP uitlaten. Leovinci is dan voornl. een knetterend geluid en veel brol voor weinig geld (zelfde voor sito+ die roest als je er naar kijkt), maar dat is mijn bescheiden mening en ik weet zeker dat er hier andere liefhebbers zijn die dit ten stelligste zullen tegenspreken. Polini vind ik ook vooral wat knetteren en een ietsje meer koppel verschil geven, tenzij je dit (en dat is met elke van de voorgestelde uitlaten hierboven) in combinatie gaat doen met een cilinderkit (meer cc's) en een grotere carburator, maar dat is nu net niet wat je wenst. Persoonlijk zou ik voor die SIp banaan gaan, maar hé misschien komen er nog andere oplossingen uit de bus die ik ook niet ken (Daan??).

Persoonlijk ben ik meer van een sito plus, vooral bij smallframe geeft het iets meer koppel. Zelf hou ik niet van herrie, dat heb je al snel met polini, leovinci etc. oals eric al aangeeft, met motorische aanpassingen bereik je meer dan alleen een uitlaat vervangen. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Basie zei:

Thnx!

@Daan84mocht ik besluiten voor de sito banaan te gaan, dan neem ik contact met je op. Je link stuurde me overigens direct terug naar het forum. Even op mp gekeken en je advertentie alsnog gevonden:)

Oke... heb ik iets verkeerd gedaan. Er is best wat animo voor. Sowieso de onderdelen die ik te koop zet gaan snel weg. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...