iHans Geplaatst: 27 december 2018 Delen Geplaatst: 27 december 2018 Goedendag allemaal. Heb een nieuwe DR 177 gestoken met de bijgeleverde zuiger, veren en kop. Nu ratelt deze stationair verschrikkelijk. Eerst alles weer nagekeken maar het zit gewoon goed. De zuiger kantelt gewoon... Zijn er meer mensen hier met deze ervaring? Hoe hebben jullie het opgelost? Gr. Hans Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 27 december 2018 Delen Geplaatst: 27 december 2018 Hallo Hans, heb dezelfde cilinder met ook behoorlijke takke herrie stationair. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik bedacht me, dat ik vergeten was om in het frame de plastic afdekplaat te plaatsen voor de luchtbox. Dus nu krijgt de carb te veel lucht, misschien heeft het daar iets mee te maken? Link naar reactie
iHans Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2018 23 minuten geleden, Niels_1977 zei: Hallo Hans, heb dezelfde cilinder met ook behoorlijke takke herrie stationair. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik bedacht me, dat ik vergeten was om in het frame de plastic afdekplaat te plaatsen voor de luchtbox. Dus nu krijgt de carb te veel lucht, misschien heeft het daar iets mee te maken? Welke afdekplaat in het frame bedoel je? Heb ik volgens mij niet. Lijkt wel minder te zijn als ik hem laat draaien zonder filter en deksel. Betreft overigens een Sprint van 1965 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 december 2018 Delen Geplaatst: 27 december 2018 1 uur terug, Niels_1977 zei: Hallo Hans, heb dezelfde cilinder met ook behoorlijke takke herrie stationair. Weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik bedacht me, dat ik vergeten was om in het frame de plastic afdekplaat te plaatsen voor de luchtbox. Dus nu krijgt de carb te veel lucht, misschien heeft het daar iets mee te maken? Neen. 9 uren geleden, iHans zei: Goedendag allemaal. Heb een nieuwe DR 177 gestoken met de bijgeleverde zuiger, veren en kop. Nu ratelt deze stationair verschrikkelijk. Eerst alles weer nagekeken maar het zit gewoon goed. De zuiger kantelt gewoon... Zijn er meer mensen hier met deze ervaring? Hoe hebben jullie het opgelost? Te grote pistontolerantie is een vaak voorkomend issue bij goedkope kitjes. Probeer de tolerantie te meten met voelmaatjes. Indien buitenmaats: gewoon terug sturen naar de leverancier en een andere claimen (SIP, Scooter-center,... doen meestal niet moeilijk). Een kantelende piston is nog vele malen gevoeliger voor plakkertjes en vastloper (en dan kan je fluiten naar garantie of stukkenwissel). Link naar reactie
iHans Geplaatst: 27 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2018 1 uur terug, Frederik9111 zei: Neen. Te grote pistontolerantie is een vaak voorkomend issue bij goedkope kitjes. Probeer de tolerantie te meten met voelmaatjes. Indien buitenmaats: gewoon terug sturen naar de leverancier en een andere claimen (SIP, Scooter-center,... doen meestal niet moeilijk). Een kantelende piston is nog vele malen gevoeliger voor plakkertjes en vastloper (en dan kan je fluiten naar garantie of stukkenwissel). Wat is goedkoop... mag best wel verwachten dat een zuiger niet kantelt in de cilinder toch. Maar goed. Welke tolerantie is acceptabel vind je? Pas een cilinder laten boren maar kwam op internet niet tot een eenduidig antwoord. Uiteindelijk voor 0,11 gekozen. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 Hoi Hans, Bij mij hetzelfde, nieuwe Dr177 geplaatst en die maakt stationair ook herry. Had er al vaker over gelezen schijnt vaak voor te komen. Moet hem nog gaan inrijden dus ga eens kijken hoe hij het doet. Groet koen Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 22 hours ago, iHans said: Welke afdekplaat in het frame bedoel je? Heb ik volgens mij niet. Lijkt wel minder te zijn als ik hem laat draaien zonder filter en deksel. Betreft overigens een Sprint van 1965 In het frame hoort een plastic plaat te zitten tpv het stuk staal onderin wat horizontaal uitsteekt. Hoeft niks met dit probleem te maken te hebben, maar is wel noodzakelijk voor goed functioneren vd carburateur: https://www.sip-scootershop.com/en/products/cover+wire+shaft+chassis+_24209300 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 37 minuten geleden, Niels_1977 zei: In het frame hoort een plastic plaat te zitten tpv het stuk staal onderin wat horizontaal uitsteekt. Hoeft niks met dit probleem te maken te hebben, maar is wel noodzakelijk voor goed functioneren vd carburateur: https://www.sip-scootershop.com/en/products/cover+wire+shaft+chassis+_24209300 Da’s een druptray, niet meer, niet minder. De urban legend is dat, bij hoge snelheden, luchttoevoer via toetergat voor een overdruk zou zorgen in het kader (principe van Turbo). Maar aangezien het kader en de carbubehuizing nog veel meer gaten (of mogelijk ontbrekende rubbers) heeft, helemaal geen afgeslogen ruimte is en de druptray ook niet luchtdicht afsluit, is dit wellicht een sterk overdreven issue. Overigens: hoeveel Vespa’s zouden er rondrijdenLos daarvan heeft DR-geklingel niks met carburatie te maken. Link naar reactie
iHans Geplaatst: 28 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2018 Ok dankje. Die ontbreken in ieder geval in mijn scooters haha. Echt nog nooit gezien. Maar dat maakt in ieder geval niks uit voor de carburateur en evt geluiden hoor. Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 31 december 2018 Delen Geplaatst: 31 december 2018 Rij al 5 jaar met een DR177 en is een prima "plug and play" set. 20/20 carbu en sito plus. In stationair idd een licht metalen geratel. Was reeds zo sinds het begin. Reeds 9000 km. Link naar reactie
MccullenBE Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 Op 31-12-2018 om 15:40, francyd1 zei: Rij al 5 jaar met een DR177 en is een prima "plug and play" set. 20/20 carbu en sito plus. In stationair idd een licht metalen geratel. Was reeds zo sinds het begin. Reeds 9000 km. Moet deze set up geen 24/24 zijn ? Link naar reactie
MccullenBE Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 Kan een 177 ongeveer gelijkgesteld worden met een 200? Of komt deze nog steeds te kort ? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 200 heeft sowieso meer koppel... Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 Er bestaat een set, die in combinatie met een 60mm krukas 187cc heeft, nog dichter in de buurt van een duur p200 blok; BGM 187 cilinder set . Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 Elk 177-kit met 1,5mm pakkingen en 60mm krukas geeft 190cc hoor. Recente nicasil breedpoortige 177’s i.c.m. lichter vliegwiel, de juiste uitlaat en aangepaste vertanding gaan vandaag vlot over de prestaties van een standaard 12pk 200cc blokje (ferm vlot zelfs). Een correcte maar verder gewoon plug&play (zonder dremelwerk) Pinasco 190 Magnycours setup is sneller in koppel en top dan elke eenpoorts 200-setup. Véél sneller zelfs. Maar of dit nou goedkoper is dan een regeviseerd standaard 200-blokje, laat ik in het midden. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 De setup die ik beschrijf kost incl aanschaf vh blok zo’n 950 euro. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 5 maart 2019 Delen Geplaatst: 5 maart 2019 Ik was in totaal incl aanschaf vh blok 950 euro kwijt. Maar voor de nieuwe onderdelen betaal ik niet de gewone consumentenprijs, dus geen eerlijk vergelijk. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 7 maart 2019 Delen Geplaatst: 7 maart 2019 Ik ben een VNL3M ( is TS of PX) motor aan het reviseren en die BGM kit lijkt me wel interessant, kwa prijs tussen de DR177 en de Pinasco Magny Courts. Het is blijkbaar een late VNL die uit een PX komt van 1980 en er zit al een Ducati ontsteking op, de carburator is een SI 24/24E terwijl ik overal lees dat het een 20/20 zou moeten zijn. Wat zou de beste setup zijn met een 177 kit? Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 7 maart 2019 Delen Geplaatst: 7 maart 2019 24/24 is bij een 177 bgm wel nodig, ik ga een setup doen met 60mm slag krukas, dan wordt zelfs al een 26/26 geadviseerd. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 maart 2019 Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Voor een standaard 177 nemen de meeste een 24/24 maar er zijn er genoeg die een 20/20 rijden beide kan dus prima. Eigenlijk zou voor de 22/22 moeten gaan dat lijkt me wel een mooi alternatief die ik zelf nog een keer wil proberen. zodra je wat snellers dan een dr177 gaat gebruiken zou ik voor de 24/24 gaan. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/carburetors/carburetor-pinasco-vespa-px-22-22-er.2.1.22.gp.734.uw Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 maart 2019 Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Ik blijf weg van de BGM-kit. Te veel verhalen van loskomende sluitpinnetjes in de pistons. Mits wat zoeken is de Pinasco Magnycours overigens goedkoper te vinden dan de BGM. 24-24 geeft meer dan voldoende debiet voor 190cc (met de juiste sproeiersetup, vlot tot 8500 rpm); zelfs met de Pinasco 190cc Vespone-variant (what a beast!). Steek best meteen een kwaliteitskrukas of minstens een 3rd party met K2D warmtebehandeling. A Met 22-22 (en zelfs 20-20) zal de motor ook prima draaien, maar je laat simpelweg debiet/-toerenpotentieel liggen. Waarom zou je dat doen? Mijn ervaring met Pinasco ER (ER, niet E!) carbu’s, is dat ze minder geschikt zijn voor gewoon verkeer, maar ideaal voor het circuit (gepruttel in lage toeren en explosief vanaf het middelgebied). Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 8 maart 2019 Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Bedankt heren, ik zal de 24 gebruiken vermits ik die er toch er al bij heb en verder zoek ik nog wat rond om de Pinasco kit aan een schappelijke prijs te vinden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 maart 2019 Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Probeer hier anders eens, geeft dikwijls mooie kortingen: https://www.scooterpassion.be/ Groetjes, nero. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 8 maart 2019 Delen Geplaatst: 8 maart 2019 Ik heb recent contact gehad met scooter center koln, die hebben een lml blok gebouwd met bgm 187 kit, 26/26 carb, bgm touring uitlaat en bgm koppeling, en die heeft (met de originele tandwielen, primair en aandrijfas van lml) inmiddels 10000km probleemloos gelopen, power is ongeveer 19pk. (wel advies om andere krukas te installeren van bgm of mazzuchelli, de krukas van lml is dan wel weer erg slecht)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.