Ga naar inhoud
Vespaforum.be

6 v batterij


Tomermaat

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, wederom een technisch vraagje van een niet techneut. Na het vervangen van mijn bougie weer veel zorgeloze km gemaakt doch nu kom ik tot de constatatie dat mijn 6V batterij wederom de geest heeft gegeven. Deze was maar een jaar oud, deed zijn werk goed maar ik denk dat ik met mijn onkunde ze misschien de doodsteek heb gegeven door ze aan een 6 V oplader te hangen waarbij ze nog in de vespa geïnstalleerd was. Had voor het gemak 2 kabeltjes voorzien zodat ik ze deze winter wanneer ik niet rij ze kon opladen zonder ze eruit te moeten halen. Ook overweeg ik nu om een gelbatterij erin te steken, en mijn volgende vraag is of je deze ook moet eruit halen om bij te laden, en of dit sowieso kan met een oplader. Graag uw mening.

 

Link naar reactie

In principe moet je de batterij niet opladen, die laad vanzelf vanaf dat je aan het rijden bent. Je batterij dient alleen maar voor stoplicht en claxon. Om te starten en de andere lichten heb je geen batterij nodig. 

Waaraan zie je dat de batterij defect is?  Mogelijk is het je gelijkrichter die defect is.

Link naar reactie

Sluit uw remlicht dan rechtstreeks aan hé,dan hebt ge die batterij ni nodig…

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...