Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa huren


b_art

Aanbevolen berichten

waarom huren?

ik zou er eentje kopen

lol

Link naar reactie

Fout spiceman . Iedereen die geen motorijbewijs heeft en dus met max 125cc rijd (rijbewijs gehaald voor 1 september 2001) mag dus alleen in Belgie rijden. In buitenland dus niet. Gevolgen indien de politie u aan de kant haalt zijn eventueel boete +-100ā‚¬ of meer of inbeslagname scooter. Hangt van land tot land af.

Iedereen die een scooter heeft ingeschreven in belgie en een verzekering heeft afgesloten is EUROPEES verzekerd. Kijk u papierkes maar eens na.

Maar ja ge moogt dus volgens de wet niet maar ge zijt wel verzekerd ;-)

Gisteren nog schoon geval gehoord van mijne kameraad. Die heeft een VNB en nu zijn plaat over laten zetten naar een PX. Hij gebruikt die voor dagdagelijks naar zijn werk te rijden. Nu vroeg 'm stel dat ik in pan val met de PX mag ik mijn plaat dan overhangen naar de VNB? De verzekering antwoorde dat dat dan een geval van overmacht was en dat ge max 14 dagen u plaat mag omwisselen. Weliswaar met bovenstaande feiten : voor de verzekering mag het en van de wet weer nie.

Enfin Greetz Ju

Link naar reactie

@ dj blackdisque :

overhangen platen : is allemaal juist maar denk eraan dat het voertuig waar je de plaat op overhangt niet meer kw mag hebben dan het voertuig dat verzekerd is ! En voor de poliesen : als ze u pakken en een boete uitschrijven voor rijden met een niet ingeschreven voertuig: die boete is niet meer zo hoog als in het begin van het jaar ...(toen 165 Eur en als ik niet fout ben is het terug 50 Eur )

Link naar reactie

overhangen nr-plaat : Voor zover ik het begrepen heb, is er nog een extra voorwaarde, nml dat de verzekering op de hoogte is ! Dus op voorhand bij de ja makelaar melden dat je van dag x tot dag y met dat andere voertuig rijdt... niet echt handig.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...