Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Testoratie 50n


stefan vna

Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk terug gestart met de restoratie.  2 zaken moest ik doen, vertinnen van de gelaste delen zodat er minder plamuur op moet.  
Ben ook gestart met zelf een puntlasapparaat te maken met microgolfonderdeel en wat hout.  Nu wachten op 35 mm kabel.  Heb dit nodig om de bil te verbinden met het binnenwerk. 
 

hieronder al wat fotos

Ik kan geen fotos meer opladen van

mijn iphone iemand een idee hoe dit moet

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vandaag nog eens een dagje vespa.

De aftermarket trim van het beenschild paste natuurlijk niet.  Dus vandaag zelf eentje gemaakt.  Inkox buis van 15 gaan halen.  Opgevuld met zand en dichtgehouden met kurk.  Dan met een brander stukje per stukje warmstoken en plooien.  Daarna openslijpen en passen.  Het resultaat mag er zijn vind ik.  Nu nog oppoetsen en polijsten.  Draad reekken voor vijsjes en het is klaar.  Morgen de andere kant.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo Stefan, 

Mooi project, leuk om te volgen. Zelf ben ik ook bezig met de restauratie van een V50 uit 1965. Nu zie ik dat jij ook een heel nieuw beenschild heb gemonteerd. Heb jij al een idee hoe jij de gaten t.b.v. de rubbers juist gaat aftekenen? Zijn hier mallen voor beschikbaar of moet je die echt van de oude vloerplaat overhalen? Dat wordt in mijn geval een grote uitdaging gezien de staat van de vloerplaat. 

Grt. Lars

Link naar reactie

Hey lars

ik ga niet de originele rubbers monteren maar de chrome.

ik lijn ze uit zoals ik dit zelf het mooiste vind en boor dan de gaten.

heb jij ook zoveel problemen met het monteren van de neus. Heb ik nu al 2 keer gedaan maar blojft een probleem de claxon past er niet in.  Hoe heb jij dit gedaan 

grt stef

  • Like 1
Link naar reactie

Hey Stefan, 

Helaas kon ik mijn oude neus niet meer gebruiken en heb toen bij Sip een nieuwe besteld. Met veel passen en meten, hebben wij er redelijk netjes op gekregen 😇. Ik had de claxon nog niet gepast, het houdt niet over maar bij mij past deze wel. 
 

Heb je niet genoeg diepte waardoor hij niet past? 
 

grt Lars

04682DBE-EBF7-489C-B4B3-5C70C866791D.jpeg

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Inderdaad  te weinig diepte ongeveer 4mm

Heb ook een nieuwe besteld maar denk dat de vespa vroeger een doefke heeft gehad waardoor de middenbuis iets naar achter is verschoven.  Er zit ook heel veel spanning op de neus.  Ik muntlas deze wel niet maar ik gebruik 2k lijm voor autoindustrie van 3m

zou jij anders de afstand eens kunnen meten tussen de zadelpunt van het frame naar de stuurbuis?

stef

Link naar reactie

Een 50n is een elongata, een frame met lange wielbasis. Enkel de frames met rechthoekige logo's van voor 67 (v50 met meestal een klein motorluikje) zijn korte wielbasis frames dacht ik.

Je zou, volgens mij, 415mm moeten meten. Center van de zadelbouten tot aan de rand van de stuurkolom.

Tevens kan je hier nu nog weinig aan veranderen zonder kreuken te krijgen. Dit moet voor het nieuwe beenschild er op gaat worden nagekeken.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Ik heb er twee met de het korte frame 50s van 1965 en een 50n van 1967, ze zijn tot halverwege 1976 gemaakt maar toen al met het grotere motorluik en nog wel het vierkante logo.

 Beide ongeveer 36cm tussen de voorkant van het frame onder het zadel naar de voorkant gemeten. 

Die  van jou is dus 2cm langer volgens mij wat lijkt te kloppen. 

560DF9F9-B35D-4FDC-AE64-F21DB37D4F11.jpeg

786D3AAB-6975-4972-9D7A-6CC687FF49B7.jpeg

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...