Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Testoratie 50n


stefan vna

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 11 maanden later...

na een jaartje mijn project terug opgenomen. de neus stond er niet mooi op en was zeer slecht gelast dus helemaal opnieuw begonnen.  de nieuwe neus nu deels verlijmd met 3m 2 componenten lijm. staat nu veel mooier.

de linker bil was vroeger zwaar beschadigd vorig jaar wilde ik deze nog redden maar nu besloten om er toch maar een nieuwe in te lassen.  vandaag stuk eruit gehaald en het nieuwe bijna pasklaar gemaakt.  nu met een tigweld alles opnieuw op zijn plaats.

 

IMG_2948.jpg

IMG_2949.jpg

IMG_2950.jpg

IMG_2954.jpg

IMG_2955.jpg

IMG_2956.jpg

IMG_2957.jpg

IMG_2958.jpg

IMG_2959.jpg

IMG_2960.jpg

  • Like 3
Link naar reactie

D1B5421F-EBF9-4AD7-A574-A931A1C9724E.jpeg.78279b90e4da1049aba4a8a71a0f7bc9.jpeg9A3FE6AF-5285-4B21-8B14-0A327E58CCE5.jpeg.4df0abd671ce618fb7c216a31e6f8925.jpeg87E96B32-A25C-4FEC-8DE5-F35DBAE54943.jpeg.9f18acdd20446d231db044102016a60c.jpeg63DC0E79-5E3F-4E82-9D4E-827CD855E62F.jpeg.d5f74869e9dba4cc4887238ccc6218ea.jpeg82D5DCE0-887A-4226-948E-53AA2CF7EDE2.jpeg.cb3be790efa461d477ce9de9d0f1f64e.jpegVandaag de deuk aan de benzinetank eruit gehaald niet simpel zat aan de hendel van de benzinedop dus tank opengeslepen puuntlasjes uitboren en dan uitdeuken en tank van binnen helemaal proper gemaakt.  Inspuiten met olie en klaar om terug te lassen

  • Like 1
Link naar reactie

Had nieuw deksel gekocht voor de rechterbil.  Echter aftermarket was kleiner dan origineel en paste niet perfect.  De gril van het origineel stond vrij krom en moeilijk om te bewerken.  Dus maar de gril van de nieuwe genomen in het deksel van de oudeD5085746-A027-4C15-B3D5-CB3696137551.jpeg.b52d9a0b1ca18f536765b76886fd34b8.jpegD89DFEC1-47EB-4764-BE7D-94D2808DB0CB.jpeg.c79d93d58442b27b8da7f2791b318015.jpeg27788DE0-ED51-4B6D-A24D-6313FDEABB5A.jpeg.3126beafdb2c127d3d150ee88d8f8bc0.jpeg382B3203-9D3E-4C14-82EF-9AD2B3D4EA2F.jpeg.f9a95bdc45382da7d52e25e4e749fa8d.jpeg

3EC4BAC0-8091-4507-A819-F69FB5C6EDB3.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

Een tip die ik ooit eens heb gekregen om plaat in te lassen is eerst het nieuwe, in te lassen, stuk er bovenop vastpunten. Dan met een dun inoxschijfje onder een hoek van 45graden rondom rond slijpen en tegelijk vastpunten. De nieuwe plaat valt mooi in de oude en de plaat past dan perfect met een minimale naad. 

Hopelijk ben jij er evenveel mee als ik er mee was destijds.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

gaaf om te zien, een zou dat ook nog eens goed onder de knie willen hebben, dat lassen. 

Link naar reactie

Oke, 

 

Heb mijn veloce nu weggebracht. Nieuw beenschild, delen vd tunnel, binnenpaneel onder de tank en achter onder de kentekenplaat en achterlicht. 

Als ik zie wat het allemaal kost, dan had ik daar een heeel mooi lasapparaat voor kunnen kopen.

Link naar reactie

zo een stukken wordt best alternerend puntje per puntje gelast, niet met lange "rupsjes". Zo kan je de hitte in de plaat onder controle houden en vervorming tot een minimum beperken. Af en toe met perslucht over blazen om af te koelen kan ook geen kwaad.

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...