Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achtervering vervangen gts 300


magnum

Aanbevolen berichten

Ik heb dat laatst ook gedaan. Is niet heel moeilijk zelfs zonder veel sleutelervaring . Ik had aan de linkerkant niet opgemerkt dat je het luchtfilter kan kantelen waardoor je de onderste bout er dan makkelijk in en uit krijgt. 
Ik weet niet aan welke achter schokdempers je denkt.  maar bij mij was het probleem dat de nieuwe dempers niet waren te verstellen met de standaard haaksleutel. en ook met geen enkele andere sleutel. de rechter dat lukt wel daar is ruimte genoeg maar omdat de uitsparingen in de verstelmoer anders zijn dan Vespa lukte het niet. Uieindelijk 2 extra originele vespa haaksleutels gekocht, (zijn niet heel duur) en die vervolgens zo verbogen dat de demper zwaarder of lichter gesteld kunnen worden.

Het betreft hier Malossie RS24 dempers.  de dempers doen verder heel fijn wat je er van mag verwachten.

Gr
Han

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hoi Magnum,

Ja je moet de uitlaat ook even demonteren maar dat stelt ook niks voor want anders kom je niet bij de onderste bout van de schokdemper.  3  inbusbouten en de klem losdraaien dan kun je de uitlaat er voorzichtig met een lichte draaibeweging  demonteren.

en de demper 1 voor 1 losmaken dan eerst de nieuwe demper plaatsen en dan de andere kant.

Is echt zo gebeurt. en de uitlaat kun je als het goed gaat gewoon de oude pakking gebruiken die blijft zitten in de demper.

Ik heb hem inmiddels al 3 x gedemonteerd vanwege leeglopende achterband.

 

Succes

Han

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...