Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn projectje


Alexanderm

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

Na lang wachten op stukken en op het werk van de carrosier is hij eindelijk af.

het enige wat ik nog onderpanden moet nemen is de motor. ( grotere cilinder en inlaat flouwen) maar dat is voor volgende winter. Nu wil ik een beetje rondrijden.

ik weet dat het geen “echte” Vespa is maar naar mijn nederige mening vind ik het toch geslaagd en heb ik er heel veel sleutelplezier aan gehad. Mijn volgend projectje wordt een “echte” Vespa. Die ik serieus ga verbreden en met een dikke motor eronder.

7E3D36C7-0CD0-4185-8419-FB5F9A8BC6CE.jpeg

7FAAE91F-96C2-4721-8A54-83A475678032.jpeg

A18027F1-DFEF-46E2-A0C7-E040C093CB30.jpeg

99599055-4818-48AB-8399-82808817E645.jpeg

E2EC6EA8-BA31-4705-95BC-560520DD0161.jpeg

D4B3094D-B476-4F8F-AAD0-65E8DB52406F.jpeg

A2FCAE80-3236-4338-BB0B-1B3CC7D4267B.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

Ik vind dat je je best gedaan hebt en er een hele mooie Vespa  van gemaakt hebt.

Of het nu een "echte of een in licentie gebouwde Vespa is maakt voor mij niet zo heel veel uit.

Als iemand hier zijn energie en fantasie in kwijt kan (en wat geld natuurlijk) dan gun ik dat een ieder van harte.

 

GOED GEDAAN

  • Like 1
Link naar reactie
16 uur geleden, kristofd zei:

Een paar Vespa logo’s op en hij is af ;)

Toch jammer dat zo goed als alle LML rijders hun LML "rebadgen" tot een "Vespa" en zelden is er iemand bij de km-teller ook vervangt. Blijf toch gewoon met de originele opschriften rijden...of nog beter, zonder :-). 

aangepast door Thomas78
Link naar reactie

OP de club bij ons rijd er ook zo een, als je niet heel goed weet waarop te letten  dan valt het echt niet op.

Zeker als je z'n ding rebadged dan valt hij zeker niet op tussen de "echte"

En ik zie het probleem niet zo. En over enige tijd mogen de lml's met 4 takt motoren tijden een toerke nog wel de stad in en de rest kan met de bus naar de lunchlocatie.

Zeg maar dat het dom is zo'n lml:P

aangepast door Bowyer
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Mooi geworden! Zelf ben ik “bezig” met de rand van het beenschild te vervangen, dit wil echter niet zo lukken (er zat op mijn PX een zwarte rand). Nu heb ik een (kunststoffen) “chromen” rand gekocht ( https://www.scooter-center.com/de/kantenschutz-piaggio-vespa-px-ab-bj.-1984-t5-125cc-kunststoff-silbern-1574682 ) , ik krijg deze er met geen geweld op. Zijn er tips?

Link naar reactie

Heb deze ook op mijn vorige PX gezet, ook op gevloekt. Heb uiteindelijk rand een beetje ingevet en de puntjes met heel dunne afplaktape bedekt en er zo opgeschoven met druk en af en toe een tik van de rubber hamer. is er op geraakt maar had overal van die stress-sporen op het metaal. Eventueel de plastic een beetje warm maken met een haardroger om het wat flexibeler te maken? 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...