Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afgebroken spiegels


Geerty01

Aanbevolen berichten

Ik ben de enthousiaste eigenaar van een 2018 Primavera Touring 50cc  met 1 belangrijk minpunt.  Herhaaldelijk komen de spiegels los en reeds 2x is een spiegel afgebroken. Steeds de bevestigingsschroef die afbreekt.  Ik heb het geluk dat ik telkens het afgebroken deel van de bout gemakkelijk heb kunnen verwijderen.  Het is natuurlijk mogelijk dat de schroef afbreekt ten gevolge van veelvuldig aanschroeven van de bevestiging.

Graag advies

Link naar reactie

Bijzonder dat dit je al 2x is overkomen, originele spiegels? 

Bij het monteren draai je eerst de borgmoer zo ver mogelijk in (veel draad zichtbaar van de spiegel) en draai je de spiegel erin tot deze niet verder kan, dan weer een klein stukje terug tot de spiegel juist staat uitgelijnd en vervolgens de borgmoer goed (niet te) vastzeten.

Het kan natuurlijk zijn dat je draad in het stuurgedeelte wat aan de ruime kant is waardoor je spiegel steeds los trilt. Dit kan je zelf het beste beoordelen bij het indraaien van de spiegel, is dat het geval dan kan je een product van bijvoorbeeld loctite kopen. Begin eerst met een borg middel en werkt dat niet dan kan je ook een draad vuller proberen. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...