Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wiel wisselen, hoe krijg je het achterwiel van de grond?


Mutti

Aanbevolen berichten

Vespavriendjes,

Vanmorgen lek gereden en het reservewiel was ook leeg, niet zo handig natuurlijk. Dus vespa en ik zijn samen door gelopen naar m'n werk.

Hebben jullie tips om het achterwiel van de grond te krijgen?
Ik heb veel instructies gevonden over het vervangen van de binnenband en eventueel de buitenband, daar wordt de scooter opgetakeld of met een motorlift opgetild.

Hoe doen jullie dit, als je bijvoorbeeld langs de weg stilstaat om het wiel te vervangen? (heb dit filmpje gevonden, maar dit lijkt me niet zo goed voor de standaard, of is dit toch de juiste manier?)

Alvast bedankt voor de tips,

Groetjes,
Mutti

 

Link naar reactie

Zoek gewoon een (hoge) borduur op of stoeprand en plaats de standaard op de rand zodat het voorwiel vrij boven de grond hangt.  Demonteer uw reservewiel en gebruik dit om de vespa achteraan omhoog te 'krikken' .  Vervang de band en gebruik nu de platte band als krik. Fluitje van een cent.  :)

Groetjes, nero.  

Link naar reactie

Ik heb op reis altijd zo'n pootje bij voor onder het carter welke je dan plaatst onder de schokbreker. 

Hier te zien samen met een extra krik welke eigenlijk geen toegevoegde waarde had

HPGZR22.jpg

En als ik die even niet heb liggen (omdat die dan weer in mijn eigen schuur ligt ipv in mijn sleutelschuur) op datzelfde punt een potkrikje er onder. 

X5L5boC.jpg

 

Link naar reactie

Ik kan mijn bericht om de een of andere reden niet meer aanpassen... maar nu weet ik weer waarom die andere krik er achter onder stond... Ik was de schokbreker aan het vervangen. 

Link naar reactie
On 11/27/2018 at 12:52 PM, nero said:

Zoek gewoon een (hoge) borduur op of stoeprand en plaats de standaard op de rand zodat het voorwiel vrij boven de grond hangt.  Demonteer uw reservewiel en gebruik dit om de vespa achteraan omhoog te 'krikken' .  Vervang de band en gebruik nu de platte band als krik. Fluitje van een cent.  :)

Groetjes, nero.  

Geen stoeprand op de parkeerplaats bij m'n werk, maar ook zonder was er op deze manier genoeg ruimte om het achterwiel eraf en het reservewiel erop te krijgen.

Dank voor de tips!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...