Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schuurvondst , welk type is dit?


scrambler

Aanbevolen berichten

Ik kom net van een schuurvondst. De man heeft deze nieuw zijnde gekocht in de jaren 60 en een 20 jaar geleden weggezet in zijn schuur. De vespa reed toen nog.Er is veel oppervlakkige roest maar geen deuken of gaten.

De voorrem werkt nog, de achterrem zit vast. Motor : afgebleven maar zit denkelijk los. De papieren zijn niet meer te vinden, chassisnummer vond ik ik niet.

Nu enkele vraagjes : Welk type is dit? Hoeveel is deze Vespa  in deze  nog waard: in deze toestand, hoeveel rijdend?

 

DSC_2974.JPG

DSC_2980.JPG

DSC_2987.JPG

DSC_2998.JPG

Link naar reactie

Waarschijnlijk Vespa GL (a of b) Misa, onder de linker bil staat het frame nummer, is wat roestig dus schoonmaken en dan wat wd 40, dan moet het nummer leesbaar zijn.

Als het een Misa is staat er aan de binnenkant vh frame aan de andere kant vh frame nummer nog een nummer. (vaak met de letters BA erin)

Ik heb recent exact zo’n Vespa gekocht in vrijwel dezelfde conditie, maar niet in originele lak. (zou kunnen dat dat hier wel is!?)

Ik dacht dat ze oorsponkelijk alleen in Metallic blauw, rood of geel geleverd werden. Maar daar kunnen de Misa kenners meer over vertellen. Als het ori lak is, alleen schoonmaken en in de was zetten.

Ori lak scooters zijn oha meer waard. (zeker bij de duitsers)

Ik heb voor mijn Vespa GLB Misa uit 1961, 600 euro betaald.

Moest wel alles aan gebeuren, dus electra vervangen, kabels vervangen, blok gereviseerd, roest verwijderd en geverfd met owatrol en daarna blanke lak, velgen gepoedercoat, nieuwe binnen en buitenbanden. (denk dat ik aan alles zo’n 800 euro kwijt was bij SIP en SCK, werkuren die ik heb gemaakt reken ik niet mee, maar als je alles laat doen, zal dat nog zo’n 750 tot 1000 euro extra kosten)

Dus als je handig bent scheelt dat aardig wat kosten.

Ik denk dat bovengenoemde bij jou Vespa ook minimaal moet gebeuren, laat je de Vespa ook opnieuw verfen dan moet je er nog minimaal 1000 euro bij rekenen.

(afgaande op de prijzen die in NL worden gevraagd, misschien zijn er in Belgie betaalbaardere adressen)

Volledig gerestaureerd, tel bovenstaande kosten bij elkaar op, plus btw, denk zo rond de 3500 euro.

Link naar reactie

Lijkt me idd een Belgische GL 150  Typisch is de champagnekleur die alleen voor de Belgische markt werd gebruikt. 

Rijdend stond er zo eentje een paar jaren geleden te koop voor 2900€ (zonder accessoires maar in betere lak). 

In deze staat en gezien de kosten die nog moeten gebeuren max 1000€. 

Geen (geldige) papieren kan ook problemen geven bij inschrijving. Vraag aan de eigenaar of hij een attest van verlies van papieren aanvraagt bij de politie, dit kan helpen. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Edwin zei:

Als je er van af wil, laat maar weten

Heula... achteraan aanschuiven aub! :lol:

Link naar reactie

Deze vespa is helaas niet van mij.De man weet nog niet wat hij er mee gaat doen (had totaal geen idee van de waarde).  Persoonlijk zou ik hem 'dans son jus' laten  en hem rijdend krijgen. Deze winter neem ik hem enkele weken mee naar  de avondschool en proberen we het blokje aan de praat krijgen met zo weinig mogelijk kosten. (alles los maken, carburateurrevisie,... )

Daarna doet de eigenaar er maar mee wat hij wil. Als hij hem wil verkopen zal het via dit forum verlopen. Ook eens  horen hoe het zit met de verloren papieren.

Iemand tips om de lak 'proper' te krijgen? Ik las al iets van Owatrol en toestanden..

Link naar reactie
3 hours ago, scrambler said:

Deze vespa is helaas niet van mij.De man weet nog niet wat hij er mee gaat doen (had totaal geen idee van de waarde).  Persoonlijk zou ik hem 'dans son jus' laten  en hem rijdend krijgen. Deze winter neem ik hem enkele weken mee naar  de avondschool en proberen we het blokje aan de praat krijgen met zo weinig mogelijk kosten. (alles los maken, carburateurrevisie,... )

Daarna doet de eigenaar er maar mee wat hij wil. Als hij hem wil verkopen zal het via dit forum verlopen. Ook eens  horen hoe het zit met de verloren papieren.

Iemand tips om de lak 'proper' te krijgen? Ik las al iets van Owatrol en toestanden..

Als je de Vespa voor weinig aan de praat wil krijgen, vervang de condensator, de bobine, de punten (stellen op 0,4mm met voelermaat), check alle oliekeerringen, vervang alle pakkingen e.d. vd carburateur, vervang de piston ringen, mits de piston en cilinder nog goed genoeg zijn.

 Check de benzine tank op rotzooi (als roest en rotzooi; dan kraan en tank schoonmaken) en dan zou je theoretisch een heel eind moeten komen met starten.

Electriek en valse lucht (keerringen) is vaak cruciaal bij wel/niet starten.

Link naar reactie

Mooie vondst hoor, en volgens mij in deze staat meer waard dan de € 1000,- die ik ergens las.

Volgens mij is deze kleur overigens uniek voor deze Misa-Vespa.

samengevat : proberen te kopen en te conserveren. Wat je ook betaalt, je gaat je broek er niet aan scheuren.  

Link naar reactie

Ik denk dat ze voor die 'race blokjes' aan de zijbil al €500 geven, dus 1000 is wel lekker laag ingeschat, hehe

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hey Scrambler, wat is er ondertussen eigenlijk nu met deze GL 150 Misa gebeurd?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...