Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe bewerken voor spuiten + kleurcatalogus?


jobdestp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb laatst een vespa pk50s aangeschaft. Deze vespa lag al uit elkaar en staat al in de grondlak. Ik vroeg me af hoe en wat ik daaraan nog moet bewerken zoals schuren ofzo. Verder vroeg ik me ook af of jullie een speciale kleurcatalogus weten te vinden op het internet of een webshop waar ik de klassieke (retro) kleuren voor vespa in 1980-1990 met de kleurcodes erbij.

Mvg,

Job

Link naar reactie

Hoi Job, vroeger zat er op Zuiderhout een verfzaak die er nu helaas niet meer is. Ik heb daar toen de kleur Vespa Rood zoals die geleverd werd op de PK besteld. Die had echt van ieder merk (auto's en motoren) boeken met kleurstalen liggen tot in de jaren 50 toe. Toen ik vervolgens schade reed moest ik een nieuwe neus en een nieuw spatbord op mijn PK zetten welke zoals gebruikelijk in de zwarte grondlak werden aangeleverd. Ik heb toen een stukje plastic opgestuurd naar deze zaak en die levert echt toplakken: https://www.nonpaints.com/nl/

De 2K Spraymax bussen zijn niet te vergelijken met de doe het zelf busjes van bijvoorbeeld een MoTip. De dekking is echt super en aangezien het 2K is plakt het veel beter en hard het ook veel beter uit. Hier kun je iedere gewenste RAL kleur bestellen. Misschien niet de originele Max Meyer kleur (het merk waarmee ze in de fabriek gespoten werden) maar wel alles wat er bij in de buurt komt. 

Ter vergelijk...  onderstaande V50 is Ral 2002 gespoten en mijn PK is op maat gemaakte lak. Ik zie nu echt het verschil niet en vind die V50 eigenlijk net zo mooi qua kleur. Op de foto was mijn PK net gepoetst voor de bruiloft waar deze dienst voor deed.

Als je 'm in het echt wilt zien geef maar een gil.

deze Duitse site is overigens leuk om de juiste keuze te maken: https://www.vespafarben.de/

Vespa-Farbe-RAL-2002-Blutorange-1.png.1fdb587c804c2a34219859c5307244f5.png

 

_DSC9875.JPG

Link naar reactie

Ik heb een hele vespa met 1k metallic en 2k blanke lak in spuitbussen gedaan en ik kan alleen maar zeggen blijf er van weg.

Lak is veel te zacht ivm andere lak en de druk in de bus is niet stabiel dus spuitnevel is verre van constant. Als je weinig ervaring hebt in zulke dingen heb je zeer snel lopers.

Primer opschuren met 600-800. Afhankelijk van met welke lak je wil aflakken. Donker en metallic =zo fijn mogelijk. Voor 2k wit is 600 voldoende. Je plaat kan nooit vlak genoeg zijn!

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...