Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagjes van een nieuwe gts'er.


bulldogger

Aanbevolen berichten

Fijn dat ie nu een stuk beter/fijner rijdt. Maar wel jammer dat de rem tegen valt. Zit er misschien toch nog ergens een luchtbel in of de remleiding zet tijdens het inknijpen uit. Maar misschien heb je die ook al vervangen door een staal beklede leiding.

Want het is natuurlijk wel jammer als je ergens in investeert en het geeft niet het gewenste/gehoopte resultaat.

En opmerkelijk ook dat jij meteen zegt de grotere velgen rijden veel beter, en een ander zegt weer wat anders. Uiteindelijk gaat het er om wat jij er van vind.

Mooi wat je allemaal hebt gedaan en hier gedeeld.

Link naar reactie

Even update. Remmen lijken steeds beter te werken vooraan, misschien was het gewoon meer een kwestie van de blokjes te laten inlopen op de schijf, in ieder geval, remkracht begint in de richting te gaan waar ik ze wil hebben. :rolleyes:

De vario gaat één dezer voor de vijfde, zesde, zevende keer open, nu heb ik geprobeerd met een sluitring(blijkbaar de juiste benaming voor een 'rondel' ) van 3mm dik, heb nog altijd het gevoel dat er iets 'sleept' of 'aanloopt'. Ik gok nog steeds op de riem. Gisteren met een vespadealer gebeld en die zei me dat de 125 en 300 vespa'tjes gekend zijn om hun riemen die durven aanlopen, de éne heeft het en de andere dan weer niet. Hij zei me er niet ál te veel aandacht aan te besteden, hij vertelde me dat de riem zelfs met 5mm ertussen nog zou kunnen slepen...
Anders maar eens een malossi riem bestellen, die 'zouden' korter zijn?? Sommigen spreken zelfs over een GT200 riem te combineren met dr.pulley.

Op de DR.Pulley website vond ik ook:

To avoid the rubbing of the belt at the oil pan gasket from Piaggio Quasar engines (200-300ccm) the belt should never rise  higher than to the edge of the vario disc. He should rather stay slightly below. In general, a washer of 1mm thickness is pre-installed, this may be too little. By using this  5pcs set each 0.1 mm washers, installed in addition to the 1mm washer, the rising height can be adjusted perfectly. To check the belt position you  should make an Edding pen test

 

Deze test met de stift heb ik nu ook gedaan, kwestie van te zien tot hoe hoog de riem nu echt eigenlijk gaat. Eerst nog even gaan tanken en dan even volgas om de hoogste stand te bereiken.

Oh ja, heb ook nog even het 'dynamisch remlicht' aangesloten, om even in GS-termen te praten: valt best mee, denk dat het ook de veiligheid ten goede komt. Lampje is ook vervangen door een ietwat straffere led.
Kijk even hier

 

 

Link naar reactie

Dat achterlicht valt goed op. Van die ring heb ik ook ergens gelezen als je van die speciale blokjes monteert. Maksor voorheen uit Zwolle had er dacht ik iets over op zijn site staan,

Maar misschien is dit anders . misschien eens contact met hem opnemen hij weet er veel van.

JHe had toch een gebruikte remklauw gekocht, als de blokken ook al op een andere scooter zijn gebruikt klinkt het logisch. Anders je remhedel eens een nacht onder druk zetten met een elastiek wil ook wel eens helpen als er ergens toch nog een beetje lucht in zit.

gr

Han

 

Link naar reactie
1 uur terug, motorhan zei:

Anders je remhedel eens een nacht onder druk zetten met een elastiek wil ook wel eens helpen als er ergens toch nog een beetje lucht in zit.

Al drie keer gedaan...;)

Maksor...heb ze even opgezocht, als ik het niet direct vind, contacteer ik ze één dezer wel even. Bedankt voor de info.
 

Link naar reactie
15 uren geleden, bulldogger zei:

Al drie keer gedaan...;)

Maksor...heb ze even opgezocht, als ik het niet direct vind, contacteer ik ze één dezer wel even. Bedankt voor de info.

Een langere levensduur en de beste prestaties

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...