timve Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 Vespa's roesten... da's zoals zeggen dat de paus katholiek is ;). De onderkant van de vespa ziet er niet altijd even proper meer uit na vele kilometers, steenslag, zout en water. Als je gene lelijke rubber lap aan je spatbord willen vastboren is dit misschien een optie (en zeer doenbaar voor elke amateur) voorbereiding: vespa op klein verhoogje fietsen - stap 1: koper borsteltje en alles proper schuren. (steunpoot best verwijderen) - stap 2: afplakken tot eerste koelrib (verluchting) onderaan en scheidingslijn beenschild (halverwege de las) - stap 3: 2 laagjes grondlak uit de bus (cyclus) (30 cm afstand, rustig op en neer bewegen en elke keer een toefje verf spuiten) - stap 4: Soudal anti gravel er tegenaan spuiten (paar lagen, lekker dik waar het voorwiel alles tegen het beenschild projecteert) - stap 5: afplaksel aan beenschild een beetje omhoog trekken (om beetje te overspuiten) - Stap 6: paar laagjes eindlak in de vespaeigen kleur (cyclus is kleur exact !) - Stap 7: speedwax erop (spuitbus 3 euro in de action) en opboenen en klaar voor de winterpret ! (en komt nooit nog iets aan + overschotjes gebruik je om krasjes en plekjes bij te werken indien nodig later Link to comment
Vespaciao Posted November 22, 2018 Share Posted November 22, 2018 ... ..er zit dan toch nog wat ijzer aan een "plastikke Vespa" Link to comment
sintesistef Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Zo heb ik de mijne (2015) ook al eens onderhanden moeten nemen, of de gaten vielen er ondertussen al in... Zaten na 2 winters met wat pekel al serieus wat roest plekken op de boden en net achter het voorwiel, heb alles gescheurd en roest omvormer opgezet, dan antisteenslag erop en dan spuitbus kleur en blanke lak. Hij houdt zich vrij goed nu. Grtzzz Link to comment
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.