Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Exit?


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Hoi, ik mis een exit - luik :rolleyes:... ik heb eind 2016 mijn A-rijlessen gevolgd en met succes in januari 2017 mijn rijbewijs gehaald. Daarna de gelegenhid gehad om snel mijn bmw 1150 aan te schaffen. In de zomer van 2017 heb ik dan beslist om mijn px weg te doen, het kon me niet meer bekoren en ik voelde me er zelfs wat onveilig ermee, de bmw remt stukken beter en de actieve veiligheid is een hemelsbreed verschil. Geen zorgen meer om enkele pk's en Nm's meer... hier had ik 2 verre vespavrienden. Nu 7 dichte motovrienden en 5 iets verdere. Weekelijkse ritjes en weekendjes zijn geen uitzonderingen meer. De keuze was snel gemaakt... toch ligt mijn hart nog steeds een beetje  bij de 2 takt handgeschakelde machientjes en blijf ik hier volgen... en ja, ik groet alle vespa's die ik tegenkom maar de helft groet niet terug of zijn verwonderd dat een dikke bmw hen groet? :wacko: tot in den draai he!

 

Link naar reactie

Een Vespa met een BMW vergelijken is "olijven" met "druiven" vergelijken. een "brommer" tegenover een "motor". een "mus" met een "arend". "betaalbaar" tegenover "duur".

En uiteraard zijn motoren veel krachtiger, sneller en veel beter uitgerust en hebben betere remmen. een zware motorfiets is dan ook een stuk duurder dan een "lichte Vespa"

Vespa's en zware motorfietsen zijn van een totaal andere catagorie. een zware motorfiets weegt dan ook een pak meer. en heeft grote wielen en een betere wegligging.

Maar beiden hebben hun voor en nadelen : met een zware motor is het al een pak minder gemakkelijk om door een file te rijden. dan is een "lichte" Vespa veel wendbaarder.

Ikzelf rij graag met beiden. soms is het plezanter met de "Vespa" (stad ). en soms is het plezanter met de "Harley"( lange rit ). . en ik zou ze geen van beiden willen missen.

En het zwaaien naar elkaar : sommigen zwaaien, sommigen zwaaien niet. ik zwaai op mijn Harley ook al eens naar een Vespa. en af en toe kijkt die dan "verbaast achterom".

Om te kijken of er geen andere motorfiets achter hem rijd :D.  maar soms zwaaien ze vrolijk terug.  en zijn ze blij dat er eindelijk eens een Harley-rijder naar hen zwaait :D

Maar dat komt omdat ik zelf ook met een Vespa rij. en omdat de "meeste Harley-rijders" niet naar Vespa's zwaaien, ze zwaaien zelfs nog niet naar "andere motorfietsen" :D

 

harley.gif

Link naar reactie
1 minuut geleden, pdvd zei:

               Op reis zwaaien de meeste Harleys wel gewoon naar me hoor.. allen de BMW G(ay)(as)S rijders doen dat niet. 

... ..waarschijnlijk doen ze dat omdat je met je "volgepakte Vespa" er ook uitziet als een Harley ;) :D

Link naar reactie

Hehe, juist vespaciao, een px200 of een gts 300 ging ik misschien wel gehouden hebben... alleen het betaalbaar en duur lijkt me soms andersom... als ik sommige prijzen van afgeratste wrakken en wisselstukken en gulzige dealers zie -_-. 1000€ bijgelegd en ik had mijn bmw'ke. Da's natuurlijk vraag en aanbod... en een goeie mekanicien vinden... 

Ivm dat zwaaien, idd pdvd, ik ken gs vriendjes die dat op reis in bvb de alpen zodanig beu zijn dat ze dat niet meer doen. Ziehier t beestje, bijna 5 jaar ouder dan mijn px...

IMG_0589.JPG

Link naar reactie

Leuke stuurfiets voor mooie trips... maar ik vind beiden leuk... zit nog in dubio wat ik volgend jaar zomer ga pakken.. de Strom of de P.

Link naar reactie
12 uren geleden, Wutsie75 zei:

 

IMG_0589.JPG

Is een R1150R toch? Mooie fiets en ze rijden goed.

49 minuten geleden, pdvd zei:

Leuke stuurfiets voor mooie trips... maar ik vind beiden leuk... zit nog in dubio wat ik volgend jaar zomer ga pakken.. de Strom of de P.

De P en dan weer zo’n mooi reisverslag B)

Link naar reactie
22 minuten geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Is een R1150R toch? Mooie fiets en ze rijden goed.

De P en dan weer zo’n mooi reisverslag B)

Van de trips op mijn V-Strom maak ik ook mooie reisverslagen hoor ;) Alleen die post ik dan weer niet hier.. Op het Nederlandse Motor  Forum bem ik actief onder de naar David_ZZR (Mijn tweede naam en mijn tweede motor... vandaar. Mocht je interesse hebben hier een lijst met reisverslagen waar er ook een aantal van mij in staan (staan op naam gesorteerd dus je hebt ze zo gevonden): https://www.motor-forum.nl/threads/centraal-reisverslagen-verzamel-leesvoer-voor-de-winter-topic.439307/

Link naar reactie
Op 21-11-2018 om 10:20, pdvd zei:

Van de trips op mijn V-Strom maak ik ook mooie reisverslagen hoor ;) Alleen die post ik dan weer niet hier.. Op het Nederlandse Motor  Forum bem ik actief onder de naar David_ZZR (Mijn tweede naam en mijn tweede motor... vandaar. Mocht je interesse hebben hier een lijst met reisverslagen waar er ook een aantal van mij in staan (staan op naam gesorteerd dus je hebt ze zo gevonden): https://www.motor-forum.nl/threads/centraal-reisverslagen-verzamel-leesvoer-voor-de-winter-topic.439307/

Ga ik zeker lezen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...