Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bigbox voor p200e


Wilby

Aanbevolen berichten

Iemand die mij kan zeggen of er een BGM BigBox Touring bestaat voor een P200E en waar ik hem kan bestellen, kan hem niet vinden en nee die voor de PX200 past niet.

Link naar reactie

Px of P 200 maakt geen verschil; er bestaat maar één 200cc model.

Het monteren van de BGM big box is soms een flinke uitdaging. De ene floept er zo op, aan de andere zit je uren te kl*oien. De cilinderuitlaat goed poetsen en de coating van de uitlaatintake wat wegschuren met grof papier of dremel helpt meestal. Een paar stevige meppen met een grote rubberen hamer wil wel es noodzakelijk zijn.

Link naar reactie

Frederik, bedankt voor u reactie , maar het gaat niet over het feit dat de pijp van de BigBox niet over de cilinder gaat, de vorm van de bigbox is helemaal verschillend van de originele uitlaat.

Ik heb een Polini Alu 210cc cilinder er op gezet ,  de oude uitlaat past daarop maar de Big Box van geen kanten. Er zit 4 cm verschil tussen center uitlaatpijp en bevestiging ,en de hoek is ook helemaal anders. Ik kan dat aanpassen maar als ik hier op het forum lees dat de Polini kit en BigBox plug en play is , ben ik toch een beetje teleurgesteld. 

Trouwens ook die cilinderkit, zou allemaal plug en play zijn tot dat je de bijgeleverde handleiding leest en vaststelt dat je het carter, de inlaat en de krukas moet aanpassen.

Geen probleem hoor , we leren alle dagen bij, vooral dat je niet moet geloven wat er allemaal geschreven wordt, en dat is geen verwijt aan u maar een vaststelling in het algemeen.

 

thumb_IMG_2903_1024.jpg

Link naar reactie

Huh? Ik volg niet helemaal ivm die uitlaten.

Ik heb vorige vrijdag nog een BGM big box gestoken onder een van mijn PX200’s (zie fotootje hieronder).

Die linkse uitlaat op jouw foto is toch geen 200 BGM Big box? Lijkt me meer een standaard 125/150 uitlaat? 

Wat kitjes betreft: sommige kits draaien prima plug&play, maar nòg beter na dremel en aanpassingswerk.

E0C3AD7D-940A-4D29-A60E-548B4D598AE5.jpeg

Link naar reactie

Om het volledige potentieel uit een cilinderkit te halen kan je eventueel de carters aanpassen op de kit , dan blijf je wel zitten met die gefreesde carters , 

plug and play is er ook al een hele verbetering hoor , en zeker met een bijpassende uitlaat , sip road 2 bv , of die big box 

Die linkse uitlaat is zeker geen 200 uitlaat , je ziet toch duidelijk het verschil .

Link naar reactie
14 hours ago, Frederik9111 said:

Px of P 200 maakt geen verschil; er bestaat maar één 200cc model.

Het monteren van de BGM big box is soms een flinke uitdaging. De ene floept er zo op, aan de andere zit je uren te kl*oien. De cilinderuitlaat goed poetsen en de coating van de uitlaatintake wat wegschuren met grof papier of dremel helpt meestal. Een paar stevige meppen met een grote rubberen hamer wil wel es noodzakelijk zijn.

Met alle respect Fre maar da's zowat de slechtste manier om iemand aan te raden een uitlaat te monteren...

Een uitlaat moet steeds spanningsvrij gemonteerd worden, of toch zo spanningsvrij mogelijk.

Als de uitlaat van de leverancier uit niet past, gewoon foto's trekken en terugsturen.

Als iedereen 'slechte' onderdelen blijft forceren/aanpassen en monteren ipv terugsturen gaat er bij de leverancier nooit de motivatie komen om passende onderdelen te leveren of de controle op zijn productieproces op te voeren. Bij SIP bijvoorbeeld kan je zoiets gewoon terugsturen, maar 't kost wat tijd en moeite.

Als je de 'slechte' uitlaat toch wil monteren, dan moet deze aangepast worden tot je deze spanningsvrij kan monteren. De buis aan de cilinder kan je niet veel mee doen, of je moet deze warm gloeien en voorzichtig verbuigen tot hij wel past of afslijpen en herlassen maar da's buiten de mogelijkheden/capaciteiten van de gemiddelde monteur.

Aan de andere kant van de uitlaat kan je wel 't montagegat voor de bout vergroten/verplaatsen tot de uitlaat correct gemonteerd kan worden.

Wellicht moet je hiervoor de kooimoer aan de andere kant verwijderen en een losse moer monteren (dit lukt mits een beetje handigheid als je de achterveer losmaakt en de motor in het frame kantelt).

Iedere uitlaat die onder spanning gemonteerd wordt zal na verloop van tijd beginnen scheuren, soms is dat snel, soms is dat traag, maar 't is een foute manier van werken.

We hebben 't hier niet over een goedkope budget Sito-uitlaat van 50 euro waar je zoiets verwach é gasten, da ding kost f`µéking 180 of 200 euro, eis gerust wat waar voor uw geld!

Link naar reactie

Ik volg je zeker hoor, maar het gaat niet per se om fout gebouwde vormgeving of zo hoor, eerder over een (veel) te dikke en ruwe coating. 

Link naar reactie

Frederik, Arti-Bella en Spaniard, bedankt voor de info over de cilinder dat valt nogal mee. De aanpassing aan het carter heb ik nog kunnen doen maar omdat het blok al dicht was heb ik de inlaat en de krukas maar zo gelaten.

De uitlaat is inderdaad een standaard uitlaat voor een 150, zat in de originele doos van BGM het etiket vermeld een BigBox, de fout is dus gemaakt bij BGM en niet bij LTH waar ik hem besteld heb. Stuur hem terug en hoop dat ik de juiste krijg.

Link naar reactie
1 uur terug, Wilby zei:

De uitlaat is inderdaad een standaard uitlaat voor een 150, zat in de originele doos van BGM het etiket vermeld een BigBox, de fout is dus gemaakt bij BGM en niet bij LTH waar ik hem besteld heb. Stuur hem terug en hoop dat ik de juiste krijg.

Allez zeg?! In zulke ongeopende doos? Da's geen kleine vergissing! :blink:

45793313_250943995599232_2052241605749899264_n.jpg

Link naar reactie

Heb hem intussen al teruggestuurd en Marco van LTH zal een nieuwe opsturen, hopelijk zit deze keer de juiste erin. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...