Mithrandir Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Hallo iedereen, Sinds enige tijd trotse eigenaar van een zwarte vespa pk 50xl 2 van 1994. Ik heb er de voorbije weken hard aan gewerkt met een vriend die er veel van kent. Het beestje had weinig liefde gekregen. Wat is er al gebeurd? Nieuwe banden. Velgen herspoten. Nieuwe schokdemper voor en achter. Remmen voor en achter gereinigd. Nieuwe kabels remmen, ontkoppeling, choke, gas, kilometerteller. Nieuwe kabels zijpanelen. Nieuwe carter olie. Nieuwe luchtfilter. Carburator volledig gereinigd. Gasbuis en versnellingsbuis gereinigd en gesmeerd. Nieuw achterlichtblok, nieuwe pinkers, enz.. Nieuw zadel. Nieuwe doppen voor de standaard. Nieuw contactslot, ook nieuwe cilinder in zadel. Nieuwe hendels koppeling en rem. Rubbers benzinekraan vervangen. Ik heb er nog veel werk aan (onder andere nieuwe originele uitlaat want nu leovinci rommel, binnen een 5000 km uitboren en nieuwe piston want tikt al een beetje, enz..) maar wel al veel werk achter de rug Vandaag testrit gemaakt, rijdt heel soepel. Ik heb toch wat vragen voor de kenners: 1. Pinkers pinken niet synchroon, maar alternerend, klopt dit? 2. Vespa verliest ergens enorm veel vermogen bij het gebruik van claxon of licht of pinkers. Hoe kan ik dit uitmeten? Kan dit door verkeerde gebruik gloeilampjes zijn? Ik dacht overal 12v? 3. Het veertje van de as van het handschoenkastje: Ik weet niet hoe dit moet steken. Zie ook foto’s. kan iemand me hiervan eventueel een foto sturen? 4. Hoe kan je de zwarte kap boven de cilinder er afhalen? Vijsjes zijn los maar klemt achter het blok nog ergens aan vast? Alvast bedankt, forumleden, voor jullie reply. Foto’s volgen, groeten, Mith Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 "Hoe kan je de zwarte kap boven de cilinder er afhalen? Vijsjes zijn los maar klemt achter het blok nog ergens aan vast? " Achter het achterwiel zit nog een (moeilijk bereikbare) vijs . Als je zinnens bent om aan de motor te werken demonteer je deze best, werkt veel gemakkelijker. Groetjes, nero. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Thnx voor de tip... ik ben zo dus met een primavera 125 blokje in gevecht en ik snapte ook niet waarom de kap (die overigens kapot was) er niet af wilde gaan... de reden dat ik 'm er af wilde hebben was om te vervangen... Achterwiel gaat toch vervangen worden dus dat gaat gewoon tegelijk. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 Ohja als je de remen zo goed schoonmaakt ook even de blokken vervangen, die zijn niet duur en scheelt echt een berg aan remkracht. Ook al zijn ze nog dik zat dan zijn ze waarschijnlijk geheel verglaasd. Link naar reactie
Mithrandir Geplaatst: 12 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2018 Bedankt nero en pdvd!! Ik ga inderdaad best de motor er uit halen dan. Enige links naar hoe het best de motor demonteren van een pk 50 xl? Bedankt voor de tip mbt de remmen. Iemand een idee voor de pinkers, het vermogenverlies bij gebruik van alles mbt licht? of het veertje van het handschoenkastje? bedankt iedereen! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 12 november 2018 Delen Geplaatst: 12 november 2018 4 uren geleden, Mithrandir zei: Bedankt nero en pdvd!! Ik ga inderdaad best de motor er uit halen dan. Enige links naar hoe het best de motor demonteren van een pk 50 xl? Bedankt voor de tip mbt de remmen. Iemand een idee voor de pinkers, het vermogenverlies bij gebruik van alles mbt licht? of het veertje van het handschoenkastje? bedankt iedereen! - Bij deze een link: http://vespecial.nl/wp-content/uploads/vespa_sf_engine_nl.pdf ben zelf ook net bezig met de revisie van een PK50S blok. - De knipperlicht installatie knippert bij mijn PK50S ook alternerend, of dit bij een XL2 ook zo is kan ik je niet voor de volle 100% bevestigen. Misschien kan @Daan hier uitsluitsel overgegeven. Ben benieuwd naar de foto’s! Link naar reactie
Mutti Geplaatst: 14 november 2018 Delen Geplaatst: 14 november 2018 On 11/12/2018 at 10:13 PM, Vespa Reng Deng Deng Deng said: - De knipperlicht installatie knippert bij mijn PK50S ook alternerend, of dit bij een XL2 ook zo is kan ik je niet voor de volle 100% bevestigen. Misschien kan @Daan hier uitsluitsel overgegeven. Om wat onduidelijkheid te verschaffen, mijn PK50S met elestart knippert synchroon Link naar reactie
Mithrandir Geplaatst: 15 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2018 Hallo forum leden Hier enkele foto’s. Bedankt ook aan iedereen voor de reacties. Zeker Nero, top! Mith Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.