Jump to content
Vespaforum.be

Huidige aanbod op marktplaats, graag jullie mening


Linn

Recommended Posts

Als een Zuid Afrikaan het hart van een overleden Europeaan krijgt wat is het dan?

Dan kan hij nog wel op klompen gaan lopen met in zijn ene hand een patatteke, in zijn andere een baguette en een pul Weissenbier voor zich... 

Edited by pdvd
  • Haha 1
Link to comment
5 uren geleden, pdvd zei:

                                                          Als een Zuid Afrikaan het hart van een overleden Europeaan krijgt wat is het dan?

                                                Dan kan hij nog wel op klompen gaan lopen met in zijn ene hand een patatteke, in zijn andere een baguette en een pul Weissenbier voor zich.  

. volgens mij gaat er dan in die Zuid-Afrikaan niet veel "beweging" meer in zitten. als hij het hart van een "overleden" Europeaan krijgt ;) :D 

Edited by Vespaciao
  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
20 hours ago, Xinixske said:

Voor zover mijn kennis reikt lijkt het alsof enkel het kader van lml is en de rest van vespa.

Het stuur en vork is alleszins ook lml. Bij deze vermoed ik een volledige lml met vespabadges, vespamotor en km teller. 

Edited by Wutsie75
Link to comment

3000 is niet weinig en 't is een beetje een samenraapsel van verschillende vespa's.

Ik vermoed een basis van VBB maar echt duidelijk is het niet en 't wordt ook niet vermeld.

Ik vermoed dat iemand een namaak-GS160 proberen bouwen heeft...

Frame 'zou' VBB 125cc zijn maar dan aangepast want de zijkassen zouden er standaard niet op passen

De voorvork is 10" wat niet van en VNB komt.

De zijkasen zijn GS160 of Motovespa

De handschoenkast is GS160/SS180

Het voorspatbord is MotoVespa?

Het stuur is VNB/VBB

De motor is een vraagteken...

 

Ik zeg niet dat 't een slechte/gevaarlijke/verkrachtte vespa is maar ik maak gewoon wat kanttekeningen voor niet-geïnformeerde geïnteresseerden in deze overigns wel mooie scooter...

Link to comment

Zo zijn er wel meer Vespa's waarvan je denkt dat het een samenraapsel is. Ik ben bezig aan de MotoVespa PK 75 Primavera van mijn vriendin. Deze had oorspronkelijk een 75 c blokje maar daar is een 125 op gegaan. Echter het frame is van wat we hier een ET3 noemen (maar het originele blok was een 75 dus kan nooit een et3 zijn geweest), de wielen en vork zijn 10 inch (gelijk aan PK 50 S, koplamp is van een V50 Special maar dan wel met teller e  zo nog wat meer kleine dingetjes. Zo lijkt het of het een samenraapsel is terwijl het in Spanje gewoon zo verkocht is als origineel. Hetzelfde geld voor de TX en TS

Link to comment

Lijkt me dat dit idd een spaanse GL is, werden fabriek af zo in elkaar gezet.

Vraag anders het chassis nummer, dan weet je vrij snel wat voor Vespa het is.

Zoek maar eens op de spaanse Motovespa modellen, vreemde combis, maar werden wel zo geleverd in Spanje. (bv TX200 met T5 km-teller unit)

Link to comment
2 uren geleden, Niels_1977 zei:

Lijkt me dat dit idd een spaanse GL is, werden fabriek af zo in elkaar gezet.

Vraag anders het chassis nummer, dan weet je vrij snel wat voor Vespa het is.

Zoek maar eens op de spaanse Motovespa modellen, vreemde combis, maar werden wel zo geleverd in Spanje. (bv TX200 met T5 km-teller unit)

VBB1T51441 is het chassisnummer. Wat leid je hier dan van uit?

Link to comment
17 hours ago, Xinixske said:

VBB1T51441 is het chassisnummer. Wat leid je hier dan van uit?

Dat 't initieel al zeker geen Motovespa was... Motovespa had van in 't begin specifieke framenumers en VBB is er geen van... (zie lijst onder)

Dus 't blijft een raar samenraapsel... maar daarom is er nog niets mis mee...

Hoogstwaarschijnlijk een Vb die omgebouwd werd naar een GS160 'look-a-like'.

of een GS160 waarvan 't frame rot was of geen papieren had waarvan caressorrieonderdelen gbruikt zijn maar onwaarschijnlijk want dan zou je onderdelen zoals de voorvork willen behouden

VESPA 125 N 1953 VT V33M
VESPA 125 N 1953 VT V34M
VESPA 125 N 1953 VT V35M
VESPA 125 N 1955 VT V55M
VESPA 125 N 1955 VT V56M
VESPA 125 S 1955 VTT V72M
VESPA 125 N 1957 VT V56M
VESPA 125 S 1957 VTT V72M
VESPA 125 N 1958 VTT V58M
VESPA 125 S 1958 VT V58MS
VESPA 125N 1959 VT V60M
VESPA 125S 1959 VTT V60MS
VESPA 125N 1961 VT V101M
VESPA 150S 1961 VTT V201M
VESPA 125L 1962 VTA V201M
VESPA 150L 1962 VT V202M
VESPA 150F 1962 VT V203M
VESPA 125N 1964 V12542C 542M
VESPA 125L 1964 V12542CL 542M
VESPA 150S 1964 V13502C 502M
VESPA 50 3V 1965 06C 06M
VESPA 50 4V 1965 07C 07M
VESPA 75 1965 08C 08M
VESPA SUPER 1965 762C 762M
VESPA 150 Sprint 1966 04M
VESPA 150GS 1967 04M
VESPA 160cc 1970 09M
VESPINO 1968 922M
VESPINO TOUR 1969 922M
VESPINO LUJO 1969 922M
VESPINO BRISA 1970 824M
VESPINO RALLY 1970 826M
VESPINO LUJO S 1970 820M
VESPINO GRAN LUJO 1973 855M
VESPINO TOURIST 1973 584M
VESPINO LUJO 1973 855M
VESPA 75 PR 1976 PR 9PR
VESPA 75 PRIMVERA PN 1976 PN 9PN
VESPA 125 PRIMAVERA T 1976 T 9T
VESPA 125 PRIMAVERA NV 1976 NV 9NV
VESPINO TN 1976 TN 1.300.001 016 M 300.001
VESPINO TL 1977 TL 1.200.001 013 M 200.001
VESPINO GL 1977 GL 1.710.001 015 M 710.001
VESPINO GN 1978 GN 1.400.001 027 M 400.001
VESPINO NL 1978 NL 1.800.001 012 M 800.001
VESPA 125 CL 1981 CL 9.600.001 9 CL 600.001
VESPA 150CL 1981 NC 9.295.001 9 NC 295.001
VESPA 200 DN 1981 DN 9.510.001 9 DN 510.001
VESPA 75 PRIMAVERA 1981 PK 9.330.001 9 PK 330.001
VESPA 125 PRIMAVERA 1981 NK 9.240.001 9 NK 240.001
VESPINO SC 1983 SC 10.001 037 M
VESPINO SC aleación 1983 SCA 200.001 042 M
VESPA PK 125 S 1983 56 C 00011 56 M 00011
VESPA PK 75 S 1983 57 C 00011 57 M 00011
VESPA PK 125 S ELESTAR 1983 66 C 00011 66 M 00011
VESPA PK 75 S ELESTAR 1983 67 C 00011 67 M 00011
VESPA PK 75 S JUNIOR 198 PS 72 M
VESPA PX 125 1985 
VESPA PX 150 E IRIS 1985 75 C 00011 75 M 00011
VESPA PX 200 E IRIS 1985 73 C 00011 73 M 00011
VESPA PX 200 E IRIS mezclador 1985 76 C 00011 76 M 00011
VESPA PX 200 E IRIS mezclador y arranque eléctrico 1985 77 C 00011 77 M 00011
VESPA PK 125 XL 1987 97 C 00011 97 M 00011
VESPA PK 75 XL 1987 96 C 00011 96 M 00011
VESPAPK125 XL ELESTAR 1987 100 C 00011 100 M 00011
VESPAPK75 XL ELESTAR 1987 104 C 00011 104 M 00011
VESPA T5 SPORT 1987 98 C 00011 98 M 00011
VESPA T5 SPORT ELESTAR 1987 108 C 00011 108 C 00011
VESPA XL PLURIMATIC 1988 
VESPINO AL 1988 82 C 00011 82 M 00011
VESPINO ALX 1988 83 C 00011 83 M 00011
VESPINO XE 1988 107 C 00011 107 M 00011
VESPA TX 1989 118 C 00011 118 M 00011
VESPA TX ELESTAR 1989 119 C 00011 119 M 00011
VESPA 125 FL ELESTAR 1990 125 C 00011 125 M
VESPA 125 FL 1990 126 C 00011 126 M
VESPA 75 FL ELESTAR 1990 127 C 00011 127 M
VESPA 75 FL 1990 128 C 00011 128 M
VESPA PX 125 E disco 2001 VNX 2T 
VESPA PX 200 E disco 2001 VSX 1T 
VESPA PX disco 2003 zapm9301 
VESPA PX disco 2003 zapm 501 
VESPA PX disco 2003 zpm9302 
VESPA PX edición 30 aniversario 2008 zapm5010000020001 hasta zapm5010000020999

Link to comment

Wow, impressionante lijst Spaanse, maar denk dat er nog ene ontbreekt, Vespa 200 DS, is dezelfde als de DN maar met Femsatronic ontsteking. Correct me if I am wrong. ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Morel
      Al jaren van plan een Vespa aan te schaffen , en zal er eindelijk binnen kort van gaan komen.
      Heb een optie op een Vespa 150 vbbt2 , uit 1965 dus een écht oldtimerke , maar vraag mijn eigen af of het tegenwoordig nog evident is om een 2takt Vespa aan te schaffen i.v.m. de geldende en het alléén nog maar strenger worden van de huidige emissienormen. 
      Optisch gaat er niets boven een Vespa uit de 60er jaren en vermoedelijk ook het rijplezier ervan , maar hoelang mogen we nog onze hobby op deze oldy’s  uitoefenen !?
      Dat en nog véél meer kennis over Vespa hoop ik hier op dit forum te weten te komen, aangenaam kennismaking !
      Ciao, Morel 😉.
       
    • By TimoL
      Dag vespa liefhebbers,

      Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie vespa. Kunnen jullie mij wat tips geven waar ik op moet letten?
      Ik zie graag de oudere modellen en zou een 125cc willen aankopen. Natuurlijk zie je behoorlijke prijsverschillen op de markt en zou dus geen miskoop willen doen.

      Alvast bedankt!

      Timo
    • By Serialchiller
      Hallo iedereen,
      Nu ik aan mijn eigen Vespa aan het sleutelen ben en dit toch wel zeer leuk vind en bijna klaar ben, dacht ik: waarom geen Vespa aankopen (waar nog werk aan is) om in orde te brengen voor mijn vrouw?
      Nu heb ik wat rondgekeken en kwam uit op volgende  Vespa's en 1 Lambretta.
      - https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1529614644-vespa-pk-50.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      -https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommers-oldtimers/m1533710979-vespa.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1534520212-vespa-pk-50-auto-oldtimer.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1532279270-lml-star.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      - https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-brommers/scooters-vespa/m1535513853-lambretta-63-125cc.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
      Wat denken jullie? ik heb spijtig genoeg niet zoveel kennis qua prijzen en lijkt de prijs wel mee te vallen?
      + in deze tijden is het een niet essentiële verplaatsing om de Vespa te gaan bezichtigen.
      OF: ik heb er ook aan gedacht om een 125cc te kopen voor mezelf om dan mijn 50cctje aan aar te geven?  (zie laatste 2)
      Of wacht ik beter af?
      Alvast bedankt voor je insteek!
      Groeten
      Vincent
    • By Jimmy lml
      Hallo , ik heb net een tweedehands lml stardeluxe 125cc uit 2010 gekocht maar ik kan hem enkel met de kickstarter starten want de startrelais is kapot . Ik ben dus op zoek naar een nieuwe startrelais . Iemand tips waar ik deze kan bestellen en is deze voor de vespa px en lml hetzelfde ? Alvast bedankt gr jim.
    • By Lewis'86
      Hallo iedereen,
       
      Uit mijn welkomstpost bleek dat ik misschien een Indonesisch model aangekocht heb. De vrouw had hem sinds 2011 en stond 6 jaar stil in de living zonder te starten. Na nieuwe benzine en bougie ging hij meteen weer aan de praat.
      Chassisnummer is VBB2T273***
      Motornummer VNB6M 267**
       
      Ik kan niks te weten komen via scooterhelp.com..
       
      1) Kunnen jullie aan de hand van de foto's in de bijlage meer informatie geven aub? Gaat dit over "slecht" model? Ik heb zitten lezen in dit forum en daaruit blijkt dat Indonesische modellen worden als gevaarlijk beschreven. Is dit echt zo wreed? Heeft deze dan ook bijna geen waarde? Wat raden jullie mij dan aan om te veranderen? Of beter meteen verkopen? Zijn de 8" banden ook zo slecht als hier soms beschreven? Levensgevaarlijk boven de 70? Ik wil enkel rustige ritjes maken, niet het zotte bochtenwerk. Veel vragen dus
      2) Ik heb zelf reeds handvaten (andere waren verstorven),  beschermhoes reservewiel, rubber kickstarter, aanzuigrubber, uitlaat en remblokken vervangen/aangekocht. Er kom redelijk veel benzine (eerder olie - menging benzine 2%) uit de carburatorblok. Misschien eens de dichtingen nakijken. Stationaire schroef en luchtschroef staan afgesteld. Ook vis platinees zouden goed moeten staan. Draait en rijdt soepel, bougie is NGK BP4HS. Een VBB is 150cc en toch gaat die bij tegenwind maar 60. Heeft amper kracht in 4e versnelling. meewind 70. Wat raden jullie aan om hem iets vlotter te laten rijen? SIP Road 2.0? Nu heb ik een uitlaat van 70 euro gekocht via Vespa classic parts (ook alle andere onderdelen).
      3) De juiste rubbers voor het opbergvak in de zijbil vind ik niet direct terug. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden. Heb tijdelijk een ander rubber gebruikt omdat het kastje anders alsmaar ligt te slaan.
       
      Alvast bedankt voor jullie informatie. Had misschien beter eerst informatie gevraagd en dan gekocht.. 
       
      Groeten,
       
      Louis













×
×
  • Create New...