Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50 xl 2 hp4 1994


Mithrandir

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds enige tijd trotse eigenaar van een zwarte vespa pk 50xl 2 van 1994.

Ik heb er de voorbije weken hard aan gewerkt met een vriend die er veel van kent. Het beestje had weinig liefde gekregen.

Wat is er al gebeurd?

Nieuwe banden.

Velgen herspoten.

Nieuwe schokdemper voor en achter.

Remmen voor en achter gereinigd.

Nieuwe kabels remmen, ontkoppeling, choke, gas, kilometerteller.

Nieuwe kabels zijpanelen.

Nieuwe carter olie.

Nieuwe luchtfilter.

Carburator volledig gereinigd.

Gasbuis en versnellingsbuis gereinigd en gesmeerd.

Nieuw achterlichtblok, nieuwe pinkers, enz..

Nieuw zadel.

Nieuwe doppen voor de standaard.

Nieuw contactslot, ook nieuwe cilinder in zadel.

Nieuwe hendels koppeling en rem.

Rubbers benzinekraan vervangen.

Ik heb er nog veel werk aan

(onder andere nieuwe originele uitlaat want nu leovinci rommel,  binnen een 5000 km uitboren en nieuwe piston want tikt al een beetje, enz..) 

maar wel al veel werk achter de rug

Vandaag testrit gemaakt, rijdt heel soepel.

Ik heb toch wat vragen voor de kenners:

1. Pinkers pinken niet synchroon, maar alternerend, klopt dit?

2. Vespa verliest ergens enorm veel vermogen bij het gebruik van claxon of licht of pinkers. Hoe kan ik dit uitmeten?

Kan dit door verkeerde gebruik gloeilampjes zijn? Ik dacht overal 12v?

3. Het veertje van de as van het handschoenkastje: Ik weet niet hoe dit moet steken. Zie ook foto’s.

Kan iemand me hiervan eventueel een foto sturen?

Alvast bedankt, forumleden, voor jullie reply.

Foto’s volgen,

groeten,

Mith

 

 

434B206B-772C-41DF-839F-6FBF9F0D490B.jpeg

08B2DD29-B5D5-4523-9311-31588AF89C1A.jpeg

Link naar reactie

Welkom op het forum!

Heb inmiddels in het smallframe deel van het forum al wat informatie in je topic gezet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...