Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa-Virus gevat :)


Linn

Aanbevolen berichten

Beste mede-Vespa-liefhebbers,

Dank voor het accepteren van mijn verzoek tot toelating tot dit forum.

Als gast heb ik al menig uurtje gespendeerd in verschillende topics op dit forum. Ik las daarin al dat ik niet het enige Nederlandse forumlid ben ;)

Een jaar of vijf geleden heb ik het Vespa-virus al gevat. In de garage van een vriend van mij stond een prachtige ‘64 150 Struzzo naar mij te lonken. De voorbije vijf jaren is het vooral bij lonken en flirten gebleven, maar twee weken geleden zei mijn maat tussen neus en lippen door dat hij van plan was de Vespa te verkopen. Ik heb hem maar meteen mijn interesse kenbaar gemaakt en gevraagd naar de herkomst en geschiedenis (zover bij hem bekend). Hij vertelde mij dat het Struzzo-model (als ik dat zo mag noemen) toch wel een zeer bijzonder model is en ik moet zeggen dat de looks en de staat waarin deze Vespa verkeert dat ook illustreren: Geen roest, prachtige vormen, motor loopt goed, klassieke blauwe kentekenplaat (NL), twee prachtige bruine zweefzadels boven de diepe zwarte kleur... Bijna te mooi om waar te zijn: mijn vriend vertelde me namelijk dat de Vespa niet uit Europa afkomstig is, maar uit Indonesië. Toevallig dat ik in één van mijn urenlange “google-sessie’s” op dit forum terecht kwam en hier de verhalen over “curry-Vespa’s” las, hetgeen mij heeft tegengehouden om de koop te doen doorzetten. Ik weet niet of ik er juist aan doe, maar ik acht de hier aanwezige kennis en ervaring toch wel hoog en weet dat ik mijn geld slechts eenmaal kan uitgeven. Ergo: die ‘64 Struzzo heb ik helaas maar uit mijn hoofd gezet.

Maarrrrr... Die prachtige Struzzo heeft mij wel bewust gemaakt van het gevoel van blijdschap wat ik krijg als ik zo’n prachtige klassieke Vespa zie en/of dat heerlijke tweetakt geluid hoor (youtube ;) ). Op instagram volg ik nu zo’n beetje iedere interessante Vespa-account, Marktplaats en Tweedehands hou ik nauwlettend in de gaten, evenals het “aangeboden-topic” op dit forum. Ook de “online showrooms” van de bekende Vespa werkplaatsen staan bij mij in een open tabblad. Mijn interesse is overigens breder dan alleen maar die Struzzo, eigenlijk spreken mij alle “Largeframe-modellen” van voor de jaren ‘90 wel aan. Erg belangrijk vind ik wel de herkomst, geschiedenis en vooral de motorische gesteldheid: Ik wil met mijn toekomstige Vespa kunnen rijden, dat de jaren zichtbaar zijn vind ik minder belangrijk.

Ik hoop hier binnen niet al te lange tijd een topic aan toe te kunnen voegen waarin ik trots mijn foto’s en bijbehorend verhaal met jullie deel van mijn aanwinst. Ik sta dan ook open voor jullie aanbevelingen.

Link naar reactie

Welkom Linn. je hebt het Vespa-virus al flink te pakken. en je bent je ook al goed aan het informeren over Vespa's. dus dat komt helemaal "snor". :)

We zijn alvast in blijde verwachting van je toekomstige foto's en een leuk verhaal erbij. maar neem je tijd ervoor om de "juiste keuze" te maken. succes !!

Link naar reactie

Dankje Vespaciao!! Dat gaat zeker snor zitten :)

Nu ik jouw naam zie, realiseer ik me dat het Vespa-virus mij al flink wat jaren eerder te pakken heeft gehad: toen ik 16 was (20 jaar geleden alweer... ) heb ik een Vespa Ciao gehad (geen snor maar een brom overigens ;) )

Link naar reactie

Welkom op het forum! En succes met de zoektocht naar een mooie Vespa!

Een Rally, SS, GS zijn ook hele mooie alternatieven.

Link naar reactie
Op 12-11-2018 om 23:18, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Welkom op het forum! En succes met de zoektocht naar een mooie Vespa!

Een Rally, SS, GS zijn ook hele mooie alternatieven.

Zeer zeker :) Heb je iets in de aanbieding? Of weet je iemand die iets in de aanbieding heeft?

Link naar reactie
14 uren geleden, Linn zei:

Zeer zeker :) Heb je iets in de aanbieding? Of weet je iemand die iets in de aanbieding heeft?

Nee heb geen van de drie in de aanbieding helaas.

Link naar reactie

Inmiddels heb ik afgelopen woensdagavond een prachtige rode 2011 PX150 bekeken en proefgereden, ook nog eens op 15km van mijn huis :) Helemaal origineel, Nederlands geleverd, historie bekend en ik ben de 4e eigenaar :wub: Er zitten voor en achter chromen bagagerekjes op en een klein ruitje (flyscreen geloof ik dat de benaming is), alles originele accessoires, maar ik denk dat ik die fijn in een doos ga bewaren of te koop zetten samen met de rechter spiegel ;) Ik hou van een “cleane look”.

Geen oldie dus van voor de jaren ‘90 zoals ik aanvankelijk het plan had, maar wel een moderne variant hierop :D Ik had namelijk het gevoel dat ik met een wat recentere Vespa wellicht iets meer betrouwbaarheid ter beschikking zal hebben dan met een oudere. Ik ben mij er bewust van dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn, maar ik volg mijn gevoel hierin aangezien ik zelf geen sleutelaar ben. :rolleyes:

Morgenochtend ga ik ‘m nog evenbij daglicht bekijken ^_^ en als dan geen vreemde/ongewenste zaken “aan het licht komen”, zal deze mooie rooie vanaf morgenochtend in mijn bezit zijn!! Ik zal er zeker een foto van posten zodra ik de kans krijg :D

Link naar reactie
4 minuten geleden, Spaniard zei:

En een px 200tje ? zie je dat niet zitten ?, ik zie dat je ook met een motor rijd , dan heb je toch al een rijbewijs ;) 

Ik ben toevallig tegen deze px150 aangelopen, als het een px200 was geweest was het zeker ook prima. Heb je iets in de aanbieding dan ;) ?

Link naar reactie
21 minuten geleden, Linn zei:

 

                     Morgenochtend ga ik ‘m nog evenbij daglicht bekijken ^_^ en als dan geen vreemde/ongewenste zaken “aan het licht komen”, zal deze mooie rooie vanaf                 morgenochtend in mijn bezit zijn!! Ik zal er zeker een foto van posten zodra ik de kans krijg :D

...ik ben benieuwd of je morgenvroeg de "vierde eigenaar" zal zijn van de rode "PX 150" :)

vepa holiday.gif

Link naar reactie
16 minuten geleden, Linn zei:

Ik ben toevallig tegen deze px150 aangelopen, als het een px200 was geweest was het zeker ook prima. Heb je iets in de aanbieding dan ;) ?

Tja , die 200tjes zijn niet zo dik meer gezaaid he :) , nee voorlopig hou ik die van mij nog .

Link naar reactie

ik zou zeggen ..als alles je bevalt..en die px150 ziet er goed uit...kopen!!   succes!

ik heb al ondervonden dat px150 dikwijls goedkoper zijn op de 2dehands markt dan px125...wegens ni zo veel kandidaten met moto rijbewijs..misschien kunde nog wa afpingelen dat geweten zijn :-)

zeker fotooke plaatsen hoor

nog vele leuke ritjes

Link naar reactie
18 minuten geleden, Linn zei:

                                                         Sinds vandaag trotse eigenaar van deze mooie rooie :wub:

 

. Daar mag je inderdaad trots op zijn. mooie kleur ( mijn GTS is ook rood ). en hij lijkt op 7 jaar niet slecht onderhouden te zijn. alvast nog veel plezier ermee gewenst :)

Link naar reactie
Op 16-11-2018 om 13:59, Linn zei:

       Inmiddels heb ik afgelopen woensdagavond een prachtige rode 2011 PX150 bekeken en proefgereden, ook nog eens op 15km van mijn huis :) Helemaal origineel, Nederlands               geleverd, historie bekend en ik ben de 4e eigenaar :wub: Er zitten voor en achter chromen bagagerekjes op en een klein ruitje (flyscreen geloof ik dat de benaming is), alles originele           accessoires, maar ik denk dat ik die fijn in een doos ga bewaren of te koop zetten samen met de rechter spiegel ;) Ik hou van een “cleane look”.

 

... Ik zie dat je ondertussen je "profielfoto" al hebt aangepast... en alle rekjes, flyscreen en rechterspiegel zijn al verwijderd...het virus heeft je duidelijk stevig in zijn greep ;) :D 

       Welkom op het forum der forums... met je rode PX 150  :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...