Jump to content
Vespaforum.be

Revisie pk 50 s motor

Recommended Posts

• 9 months later...
  • 4 months later...
Op 28/2/2019 om 21:14, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Wederom een stukje verder met de revisie. Heb de drie lagers geplaatst die in de koppelingzijde van het carter horen en de koppelingskorf en kickstart tandwielen (+ nieuwe O-ring) zijn gemonteerd;

7980CCC9-F074-489B-8992-C97B2C18890C.thumb.jpeg.c01c5ceb1737096653ef0c288d68d128.jpeg

De schakelarm (+ nieuwe O-ring) en de krukas keerring aan de koppelingzijde is gemonteerd;

31C3C556-05CE-41AC-B42F-D99AF601F502.thumb.jpeg.4ef2d7f5553ebeac0b10414614138830.jpeg

Steeds een stapje verder naar de eindstreep.

Vraagje, ik ben ook op het punt om de nieuwe krukas te monteren maar het lijkt er op dat de keerring te ondiep zit.   Moet deze gelijk liggen met het oppervlak of net er onder? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By snellestinus
      nieuwe topic gestart,omdat ik graag de foto reeksen van anderen hun restauratie volg heb ik er zelf ook eentje gestart 😄
      voorlopig uitgevoerd:
      -zandstralen
      -laswerk
      -plamuren frame
      -grondverf frame

Dit is de toestand van aankoop.

laswerk frame

onderdeeltjes aangeschaft ( is bijna hele vespa😁)

neusje lassen en soldeerwerk

plamuurwerk

spuitplamuur

grondverf frame

en nu de kleinere onderdelen en motor nog

to be continued....

• By the-edge60
      Mijn broer heeft nieuw project op de kop getikt nadat de GL150 1964 zo'n beetje klaar is. Dat was de eerste Vespa die we ooit gedaan hebben en dat smaakte naar meer.  Het is er 1 met veel werk, carroserie is behoorlijk krokant maar dat is de uitdaging 😬 eraan. 

• By BjornDJ
      Beste Vespagisten, 
      Ik ben volop bezig met het restaureren van mijn bacchetta '48 en één ding is met onduidelijk en maakt me heel curieus. Op mijn frame waar de "vespa badge" hangt zijn een 6 tal gaatjes en ik weet niet wat er ooit gehangen heeft. Ik dacht eerst aan het vespa logo, maar dan zou het compleet verkeerd gehangen hebben, ik heb geen idee... misschien hebben jullie wel suggesties... ik zou de gaatjes willen verstoppen  

• By Veloce.
      Ik ben begonnen aan de restauratie van mijn 50N uit '67. Het is een hele vroege 2e serie, afgaande op het serienummer. (S2 begint bij *200001)
      Maar nu vraag ik mij af wat de optische verschillen zijn tussen de 2 series. Ik kreeg namelijk een set chromen lijsten erbij voor de voorplaat en de koplamp. Maar volgens mij is dit niet correct.
      Ik was eerst in de veronderstelling dat de 2e serie geen chroom op de koplamp en voorspatbord heeft (net als 1e serie 50N), maar dan wél die chromen lijst om de voorplaat. Zie foto 2 hier onder. Echter zei een vriend van mij gisteren dat de 2e serie qua uiterlijk gewoon identiek is aan de 1e serie, dus volledig vrij van chromen versiersels en het zwarte Vespa-logo voorop. (Foto 1)
      Beide foto's zijn trouwens 2e series, afgaande op het hexagonale logo. Maar wat is nou juist?

• Create New...