Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa's en lambretta's op racecircuit zolder ?


propliner

Aanbevolen berichten

Hallo Beste medevespisten en ook Lambretta rijders  (en  andere 2-takt rijders)

Ik wou even een visje uitgooien om te kijken of er eventueel interesse zou zijn om met zn allen een leuk evenement te doen op het race circuit van Zolder ergens volgend jaar in de zomerperiode. 

Ik weet dat men het circuit kan afhuren.  Ik heb bij "voldoende belangstelling"  het plan om dan een Vespa / lambretta of  nog een ruimer 2-takt evenement te organiseren.

Eventueel met italiaanse insteek... etensstandjes , onderdelen standjes  , clubstandjes  .. etc  etc.

Er zou dan ook de ganse dag op het circuit kunnen gereden worden / ook een race natuurlijk  ... de pitlane en boxen zijn dan eveneens beschikbaar om te sleutelen

Dus...  hierbij de vraag of er eventuele interesse zou zijn in zo n evenement ?

Hoe meer aanwezigen.. hoe goedkoper de inschrijving zou worden natuurlijk. Het is een vast bedrag om het circuit en het veiligheidspersoneel af te huren

zodoende ...  hier mijn vraagstelling ;)

Link naar reactie

Denk dat je best alle clubs in belgie en de omringende landen moet aanschrijven... De Belgian Vespa days hebben voor 2019 ook nog geen organisator dus daar zal misschien ook wel wat mogelijk zijn..

 

Link naar reactie

Altijd al eens naar de Cobblesoul Scooter Run willen gaan, maar nooit geraakt. In Zolder zou een top alternatief zijn als het enkel met scooters kan.  Ik dacht dat je er al eens in't jaar tussen de moto's kan gaan rijden, maar dat is toch niet hetzelfde.

 

Link naar reactie

Op mijn ervaring afgaande (iedere editie van Cobblestone/Cobblesoul-rally gereden en op circuit gezeten in Lelystad en Francorchamps op de scooter) vraag ik me af of het de moeite is om ee ncircuit zoals Zolder af te huren.

Wat ik bedoel is dat je een circuit wil hebben dat technische genoeg is voor een scooter. Anders is het gewoon rondjes rijden zonder verkeer en kan je evengoed in de Ardennen gaan cruisen...

't Circuit is Lezennes waar we met de Cobblesoul-Rally indertijd heen ging is que formaat ideaal (voor mij toch) want het is een relatief 'klein' circuit, ergens 't midden tussen een kart-circuit en een moto-circuit.

Circuit van 'Lelystad' in Nederland werd in 't verleden ook enkele keren afgehuurd door een Nederlandse club en dat was en cartcircuit dat zeer technisch was maar eigenlijk te kort voor snelle scooters.

Snel genoeg om de topsnelheid van zowat elke scooter uit te dagen en toch technische en breed genoeg met verschillende inhaallocaties.

En dat maakt 't uitdagend om er met de scooter rond te gaan. Een circuit zoals francorchamps is veel te groot, en 't cart-circuit binnenin Francorchamps is eigenlijk net 'te' klein, zeer technisch maar geen mogelijkheid om ooit de 4de versnelling te gebruiken en dus enkel interessant voor smallframes.

't is misschien een optie om te informeren of je dat circuit in Lezennes (Montagne de Fer) kan afhuren voor een dag of een namiddag.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...