Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Akrpovic: Db-Killer zit muurvast


bulldogger

Aanbevolen berichten

Iemand tip(s) om een db-killer los te krijgen uit de uitlaat van een GTS? Waarom, wel, alleen al omdat het zou moeten kunnen...maar ook omdat ik het geluid nogal pover vind. Wil eens luisteren wat het geeft zonder en eventueel met een 28mm of 32mm killer erin.

Heb al drie/vier keer, wd40 gespoten op de rand van de dbk, met een tang vervolgens draaien, trekken en sleuren...noppes.
Heb er ook al lichtjes op getikt met een hamer, kwestie van de spanning eraf te krijgen...noppes.
En ja, de borgbout is er al uit...^_^

 

akra.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Moet je gelijk geven...na een weekje zonder, de oude iets ingekort en terug ingeschoefd. Ga misschien eentje van 28mm steken, zie het wel.
Zonder was inderdaad té veel van het goede, géén leuk geluid. Binnenkort nog de luchtfilterkast wat meer ademruimte geven en een malossi steken, hopelijk gaat dat niet té veel lawaai geven.

aangepast door bulldogger
Link naar reactie
  • 2 weken later...

heb een eenvoudige Akrapovic slip-on en geeft toch een mooi diep pruttelend geluid :).

Denk dat het niet voorzien is om de DB killer eruit te halen. Waarschijnlijk omwille van CE-keuring.

De slip-on geeft weinig extra vermogen enkel mooi basgeluidje.

Heb extra koppel heb ik door dr Pulley sliders.

De combinatie Akrapovic en Pulley is subliem.Voorlopig zeer tevreden.

 

 

Link naar reactie

Bwah..dan is het wel raar dat Akrapovic db-killers van 28 en 32mm als accessoire aanbiedt.;)

De 28mm is toegelaten voor op straat, de 32 is normaal voor op circuit(alhoewel dat je daar tegenwoordig meer problemen hebt dan op straat). Als je bv. zou gaan rondtoeren in de Eiffel halen ze je bijna gegarandeerd van de baan als je geen tuv gekeurde uitlaat en killer hebt.

En bij de euro3 versie is ie eenvoudig te vervangen, zit nl. vast met een imbusje. Bij de euro4 versie gaat het zo: je boort een gat van 12.5mm onderaan de carbon eindkap, je maakt de dbk los(zit vastgespeet op drie plaatsen-zou blijkbaar maar een korte snok voor nodig zijn), gaatje van 5 boren op de plaats waar de imbus moet komen om de dbk op z'n plaats te houden en klaar. Ook niet vergeten om samen met de killer een rubberen afsluitkapje te bestellen, alles is verkrijgbaar bij de Slovenen...als je maar betaalt.^_^

Er is trouwens een groot verschil in geluid tussen de euro3 en 4...eerstgenoemde geven ze op voor 88db, de nieuwe 81db...das een héél GROOT verschil! Een euro3 met standaard 19mm dbk, zou ongeveer dezelfde geluidsdruk geven als een euro4 met 28mm erin(standaard is ie 18).

 

aangepast door bulldogger
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hi gasten, 

Weet iemand of een kortere db-killer veel met t geluid doet? Dan oogt het verder “legaal” voor onze vriendelijke motoragenten, zolang je maar niet gemeten wordt. 
Ik krijg de db killer er lastig uit, verder nog andere tips dan de trekveer? 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...