Jump to content
Vespaforum.be
bulldogger

Akrpovic: Db-Killer zit muurvast

Recommended Posts

Iemand tip(s) om een db-killer los te krijgen uit de uitlaat van een GTS? Waarom, wel, alleen al omdat het zou moeten kunnen...maar ook omdat ik het geluid nogal pover vind. Wil eens luisteren wat het geeft zonder en eventueel met een 28mm of 32mm killer erin.

Heb al drie/vier keer, wd40 gespoten op de rand van de dbk, met een tang vervolgens draaien, trekken en sleuren...noppes.
Heb er ook al lichtjes op getikt met een hamer, kwestie van de spanning eraf te krijgen...noppes.
En ja, de borgbout is er al uit...^_^

 

akra.jpg

Share this post


Link to post

Had ze allebei al gezien daarnet, morgen eens proberen met een haak. Vrees dat ie met de jaren wel vaster is komen te zitten dan diegene in het laatste filmpje.

Nu ja, fingers crossed.

Share this post


Link to post

Na héél wat WD40 en wringen en sleuren én laten warmdraaien...eruit.

Het verschil: 

 

Op de brommer valt het een beetje tegen, 't is een beetje luid, ga misschien de killer eens met de dremel te lijf, kijken of dat iets oplevert.

 

 

Share this post


Link to post

in ons druk bebouwd land is zonder DB er toch ietwat over 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Moet je gelijk geven...na een weekje zonder, de oude iets ingekort en terug ingeschoefd. Ga misschien eentje van 28mm steken, zie het wel.
Zonder was inderdaad té veel van het goede, géén leuk geluid. Binnenkort nog de luchtfilterkast wat meer ademruimte geven en een malossi steken, hopelijk gaat dat niet té veel lawaai geven.

Edited by bulldogger

Share this post


Link to post

heb een eenvoudige Akrapovic slip-on en geeft toch een mooi diep pruttelend geluid :).

Denk dat het niet voorzien is om de DB killer eruit te halen. Waarschijnlijk omwille van CE-keuring.

De slip-on geeft weinig extra vermogen enkel mooi basgeluidje.

Heb extra koppel heb ik door dr Pulley sliders.

De combinatie Akrapovic en Pulley is subliem.Voorlopig zeer tevreden.

 

 

Share this post


Link to post

Bwah..dan is het wel raar dat Akrapovic db-killers van 28 en 32mm als accessoire aanbiedt.;)

De 28mm is toegelaten voor op straat, de 32 is normaal voor op circuit(alhoewel dat je daar tegenwoordig meer problemen hebt dan op straat). Als je bv. zou gaan rondtoeren in de Eiffel halen ze je bijna gegarandeerd van de baan als je geen tuv gekeurde uitlaat en killer hebt.

En bij de euro3 versie is ie eenvoudig te vervangen, zit nl. vast met een imbusje. Bij de euro4 versie gaat het zo: je boort een gat van 12.5mm onderaan de carbon eindkap, je maakt de dbk los(zit vastgespeet op drie plaatsen-zou blijkbaar maar een korte snok voor nodig zijn), gaatje van 5 boren op de plaats waar de imbus moet komen om de dbk op z'n plaats te houden en klaar. Ook niet vergeten om samen met de killer een rubberen afsluitkapje te bestellen, alles is verkrijgbaar bij de Slovenen...als je maar betaalt.^_^

Er is trouwens een groot verschil in geluid tussen de euro3 en 4...eerstgenoemde geven ze op voor 88db, de nieuwe 81db...das een héél GROOT verschil! Een euro3 met standaard 19mm dbk, zou ongeveer dezelfde geluidsdruk geven als een euro4 met 28mm erin(standaard is ie 18).

 

Edited by bulldogger

Share this post


Link to post

Plaatjes zeggen vaker meer, zeker op fora. :D

Op de laatste foto zie je de originele vastgespeten dbk, nadat ie eruit is getrokken met een haak.

IMG_0334.JPG

IMG_0332.JPG

IMG_0333.JPG

Edited by bulldogger

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...