Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Luikje aan zijkant smallframe


pdvd

Aanbevolen berichten

Tijdens ieder bezoek aan het vakantiehuisje van de ouders van mijn vriendin ben ik bezig met het opknappen van haar PK 75 Primavera (met 125 blok). Deze heeftd e afgelopen 20 jaar stilgestaan maar start wel gelijk! De voorvork is inmiddels klaar (nieuwe lagers, de boek gespoten etc...). 

 

Een van de zaken waar ik nog een antwoord op weet is op het luikje aan de zijkant. Hier heeft ze in het verleden 2 parkers in gedraaid omdat het slotje kapot was. (aaaarghh). Nu moet ik dus een nieuw exemplaar bestellen (aangezien dat een stuk makkelijker is dan lassen en plamuren etc.. zeker omdat ik daar niet alle mogelijkheden voorhanden heb). Nu is mijn vraag dus of dit luikje / zijpaneel van ieder smallframe hetzelfde is? Dan weet ik wat ik moet bestellen.

Hieronder een foto van de scooter aan het begin van de restauratie (ik heb net de carterolie ververst). Het luije met de 5 sleuven erin dus... Is dit voor de V50, 50R, primavera, ET3 etc... dus hetzelfde?

PFzSCyD.jpg

en nog een plaatje van de andere kant

PyExbQo.jpg

en voor ik er aan begon

j8IXRWd.jpg

 

Link naar reactie

Leuk! Een Spaanse Primavera. Dit is sowieso een 125 cc. Blok hoort dus bij de scooter zover ik weet.

Bestel een nieuwe slotje voor het deurtje. Ten eerste is een aftermarket duertje van mindere kwaliteit. Ten tweede is het originele deurtje veel mooier (zelfs met gaten) en verhoogd dit de waarde van de scoot want origineel en compleet.

Je kan een sluiting met slotje kopen, die zijn heel makkelijk te monteren. Zie website van Sip / Scootercenter etc.

Link naar reactie

Alleen nu zitten er extra gaten in en ik wil de scoot op den duur toch overspuiten. Oorspronkelijk is dit een 75 cc, blokje hoort er dus eigenlijk niet bij, net als de 90s leovince uitlaat wat m behoorlijk fel maakt. 

Link naar reactie

Origineel was deze rood... en de is op veel punten slordig bijgewerkt met barsten erin. Dus nee origineel is deze al lang niet meer. Geen originele kleur, geen origineel blok... 

Link naar reactie

Lak gewoon zo laten, beetje redelijk lak voor zo’n scooter gaat al snel richting de 1000 euro, plus je gaat dan toch automatisch veel oude onderdelen die bij de nieuwe lak toch wat lelijk zijn ook vervangen, en je zit al snel op 1600 euro.

Scooter gewoon zo laten, zorgen dat hij veilig is, remmen, banden, schokbrekers vervangen.

En van de scooter genieten, heeft zoals hij nu is veel meer karakter. 

Concoursstaat restos zijn al tig-duizend keer gedaan, verre van origineel. En over 20 jaar worden de echte barnfind scooters waarschijnlijk het meest gewaardeerd/kostbaar.

(ook al is dit niet de originele lak, ik zou de lak zo laten,  zie oa o-lack topics op het GSF)

Link naar reactie

Het gaat mij niet om de waarde... remmen banden schokbrekers ben ik al mee bezig. 

 

en nog steeds geen antwoord welke maat luikje ik moet hebben. 

Link naar reactie

Van de motordeurtjes bestaan maar 2 modelletjes: een kleiner in de eerste reeks van 1963/4, vanaf dan eenzelfde groter exemplaar (met of zonder sleutelslotje) over alle pre-PK-smallframes heen. 't Is te zeggen: het model is generiek, de pasvorm is nogal fabrikantsgevoelig (lees: veelal Aziatische brol :)).

Voorbeeldje mét slotje.  

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...