CORSO6868 Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 Hallo ik ben Serge en heb voor de eerste maal een vespa aangekocht ik heb deze aangekocht in Spanje het is een vespa p200e van 1981 met papieren volledig in orde nu heb ik alle papieren in orde voor een nummerplaat aan te vragen dacht ik bij DIV hebben ze me doorverwezen naar federale overheidsdienst voor mobiliteit en vervoer voor een validatie of identificatie nummer aan te vragen ok heb alle nodige papieren naar hun doorgemaild maar zij vragen nu een foto van het identificatieplaatje maar ik denk dat dit niet aanwezig is alleen het framenumer kan ik terug vinden op de rechter zijbil aan de motor kan iemand mij meer informatie geven hierrond is dit normaal aanwezig?? alvast bedank Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 Ik ben niet bekend met de belgische wetgeving, maar ik vermoed dat ze idd het frame nummer bedoelen. Ook wel vin-nummer genaamd. (VIN=Vehicle Identification Number) Daar zouden ze genoeg aan moeten hebben om je voertuig te registreren, wel het vin-nummer goed schoonmaken, en een aantal duidelijke fotos maken. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 Een validatie procedure is normaliter enkel van toepassing op voertuigen van buiten de EU en nog niet voor de Belgische markt gehomologeerde voertuigen. Beide gevallen lijken me niet van toepassing op jouw Vespa. Welke documenten heb je vandaag voorhanden en via welke weg je tot dit advies gekomen? Heb je de Vespa eerst officieel ingevoerd via de douane? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 Ik heb voor al mijn spaanse scooters een validatie-procedure moeten opstarten , 1 keer heb ik geprobeerd een plaat te bemachtigen aan het loket van Alken , en ze stuurden me terug met een folder hoe ik dat moest doen . Ik was daarvan al op de hoogte , maar dacht kga toch eens proberen . Ik heb dus toen alle papieren die ik had , samen met een roos formulier dat ik kreeg op de douane door gemaild naar die dienst , enige tijd later krijg je een uitnodiging om een bedrag te betalen , hoeveel weet ik niet juist meer , en dan beginnen ze je papier pas in orde te maken , en dan nog wat later krijg je je validatie papier in de bus . Een foto van een identificatieplaatje hebben ze mij wel nooit gevraagd . Een kameraad van mij met zijne lambretta , ook een spaanse trouwens die heeft zijn scooter wel zonder validatie kunnen inschrijven , wel als oldtimer , en via een verzekerings kantoor hier in de buurt die precies alles krijgen geregeld , maar bij mijn verzekering moest ik niet aankomen zonder dat validatie papier . voila zo is het bij mij gegaan grtz Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 18 oktober 2018 Delen Geplaatst: 18 oktober 2018 Misschien eens contact opnemen met BFOV en /of Sam Lambretta Finder specialist in Spaanse Scooters. Link naar reactie
janvda Geplaatst: 19 oktober 2018 Delen Geplaatst: 19 oktober 2018 23 uren geleden, Frederik9111 zei: Een validatie procedure is normaliter enkel van toepassing op voertuigen van buiten de EU en nog niet voor de Belgische markt gehomologeerde voertuigen. Beide gevallen lijken me niet van toepassing op jouw Vespa. Da's niet helemaal juist. Een validatieprocedure is ook nodig wanneer je een voertuig wil inschrijven van binnen de EU wat geen Europees COC (gelijkvormigheidsattest) heeft. Is een puur administratieve procedure (kost 73 euro). Het validatieattest wat je krijgt doet dan dienst als gelijkvormigheidsatttest. Heb dit deze zomer nog gedaan voor een P200E uit Nederland https://www.vlaamshuisvoorverkeersveiligheid.be/homologatie/homologatie01f.php?a=2 22 uren geleden, Spaniard zei: Een kameraad van mij met zijne lambretta , ook een spaanse trouwens die heeft zijn scooter wel zonder validatie kunnen inschrijven , wel als oldtimer , en via een verzekerings kantoor hier in de buurt die precies alles krijgen geregeld Ik denk dat het magische woord hier idd "oldtimer" is, dan wordt er niet moeilijk gedaan over het al dan niet hebben van een gelijkvormigheidsattest 15 uren geleden, Wilby zei: Misschien eens contact opnemen met BFOV en /of Sam Lambretta Finder specialist in Spaanse Scooters. Volgens mij is dat redelijk nutteloos, BFOV gaat je enkel meer geld kosten Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 19 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2018 bedankt iedereen voor jullie snelle reacties ik heb het roze formulier met vignet 705 en de sticker van de verzekering permiso de circulacion van Spanje en de papieren van uitschrijving in Spanje ik zal een foto doorsturen van het vin nummer op de vespa en hopelijk is dit genoeg Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 27 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2018 goede middag forumvrienden ik had vorige week 2 fotos doorgemaild van het vin nummer met als bijschrift dat dit het enige is wat ik kan terug vinden gisteren kreeg ik een overschrijvings formulier in de bus van 73€ van de federeale overheid dit wil zeggen dat alles in orde is en ik een van volgende weken waarschijnlijk kan overgaan tot aanvraag vna nummerplaat bij div alvast bedankt iedereen voor de goede tips groetjes sergio Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.