Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Identificatie plaatje


CORSO6868

Aanbevolen berichten

Hallo 

ik ben Serge en heb voor de eerste maal een vespa aangekocht 

ik heb deze aangekocht in Spanje 

het is een vespa p200e van 1981 met papieren volledig in orde 

nu heb ik alle papieren in orde  voor een nummerplaat aan te vragen dacht ik 

bij DIV hebben ze me doorverwezen naar federale overheidsdienst voor mobiliteit en vervoer voor een validatie of identificatie nummer aan te vragen 

ok 

heb alle nodige papieren naar hun doorgemaild maar zij vragen nu een foto van het identificatieplaatje maar ik denk dat dit niet aanwezig is 

alleen het framenumer kan ik terug vinden op de rechter zijbil aan de motor 

kan iemand mij meer informatie geven hierrond 

is dit normaal aanwezig?? 

alvast bedank 

Link naar reactie

Ik ben niet bekend met de belgische wetgeving, maar ik vermoed dat ze idd het frame nummer bedoelen. Ook wel vin-nummer genaamd. (VIN=Vehicle Identification Number) 

Daar zouden ze genoeg aan moeten hebben om je voertuig te registreren, wel het vin-nummer goed schoonmaken, en een aantal duidelijke fotos maken.

Link naar reactie

Een validatie procedure is normaliter enkel van toepassing op voertuigen van buiten de EU en nog niet voor de Belgische markt gehomologeerde voertuigen. Beide gevallen lijken me niet van toepassing op jouw Vespa. 

Welke documenten heb je vandaag voorhanden en via welke weg je tot dit advies gekomen? Heb je de Vespa eerst officieel ingevoerd via de douane? 

Link naar reactie

Ik heb voor al mijn spaanse scooters een validatie-procedure moeten opstarten , 1 keer heb ik  geprobeerd een plaat te bemachtigen  aan het loket van Alken , en ze stuurden me terug met een folder hoe ik dat moest doen . Ik was daarvan al op de hoogte , maar dacht kga toch eens proberen .

Ik heb dus toen alle papieren die ik had , samen met een roos formulier dat ik kreeg op de douane door gemaild naar die dienst , enige tijd later krijg je een uitnodiging om een bedrag te betalen , hoeveel weet ik niet juist meer , en dan beginnen ze je papier pas in orde te maken , en dan nog wat later krijg je je validatie papier in de bus . 

Een foto van een identificatieplaatje hebben ze mij wel nooit gevraagd .

Een kameraad van mij met zijne lambretta , ook een spaanse trouwens die heeft zijn scooter wel zonder validatie kunnen inschrijven , wel als oldtimer , en via een verzekerings kantoor 

hier in de buurt die precies alles krijgen geregeld , maar bij mijn verzekering moest ik niet aankomen zonder dat validatie papier .

voila zo is het bij mij gegaan 

grtz 

 

 

 

Link naar reactie

Misschien eens contact opnemen met BFOV en /of Sam Lambretta Finder specialist in Spaanse Scooters.

 

Link naar reactie
23 uren geleden, Frederik9111 zei:

Een validatie procedure is normaliter enkel van toepassing op voertuigen van buiten de EU en nog niet voor de Belgische markt gehomologeerde voertuigen. Beide gevallen lijken me niet van toepassing op jouw Vespa. 

Da's niet helemaal juist. Een validatieprocedure is ook nodig wanneer je een voertuig wil inschrijven van binnen de EU wat geen Europees COC (gelijkvormigheidsattest) heeft. Is een puur administratieve procedure (kost 73 euro). Het validatieattest wat je krijgt doet dan dienst als gelijkvormigheidsatttest. Heb dit deze zomer nog gedaan voor een P200E uit Nederland

https://www.vlaamshuisvoorverkeersveiligheid.be/homologatie/homologatie01f.php?a=2

22 uren geleden, Spaniard zei:

Een kameraad van mij met zijne lambretta , ook een spaanse trouwens die heeft zijn scooter wel zonder validatie kunnen inschrijven , wel als oldtimer , en via een verzekerings kantoor hier in de buurt die precies alles krijgen geregeld 

Ik denk dat het magische woord hier idd "oldtimer" is, dan wordt er niet moeilijk gedaan over het al dan niet hebben van een gelijkvormigheidsattest

 

15 uren geleden, Wilby zei:

Misschien eens contact opnemen met BFOV en /of Sam Lambretta Finder specialist in Spaanse Scooters.

Volgens mij is dat redelijk nutteloos, BFOV gaat je enkel meer geld kosten

Link naar reactie

bedankt iedereen voor jullie snelle reacties 

ik heb het roze formulier met vignet 705 en de sticker van de verzekering 

permiso de circulacion van Spanje en de papieren van uitschrijving in Spanje 

ik zal een foto doorsturen van het vin nummer op de vespa en hopelijk is dit genoeg 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

goede middag forumvrienden 

ik had vorige week 2 fotos doorgemaild van het vin nummer met als bijschrift dat dit het enige is wat ik kan terug vinden 

gisteren kreeg ik een overschrijvings formulier in de bus van 73€ van de federeale overheid 

dit wil zeggen dat alles in orde is en ik een van volgende weken  waarschijnlijk kan overgaan tot aanvraag vna nummerplaat bij div 

alvast bedankt iedereen voor de goede tips 

groetjes 

sergio 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...