Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw lid op zoek naar 250 of 300 gts


bulldogger

Aanbevolen berichten

Hoi, ben dus een nieuw lid van dik 50 jaar oud, reed vroeger al met motoren( gpz1100,  fj 1200, thruxton, cagiva raptor,  xtx660, cb 350four,  street triple 675R). Ben nooit zot geweest van vespa's maar sinds deze zomer ben ik toch wel een tikkeltje overstag gegaan.

Ben op zoek naar een tweedehands vespa, ter aanvulling van m'n brommerpark. 
Bedoeling is dat ik er sporadisch eens mee naar m'n werk rij en daarbij toch een beetje uit de regen zit. Niet dat ik graag in de regen rij, meestal rijd ik met de auto of fiets, maar als ik quasi zeker ben dat het niet gaat regenen, neem ik al eens de kleine of de grote brommer. 

Voordeel van de vespa, lijkt me dat je niet thuiskomt met een natte rug en een compleet vuile brommer...correct me if I'm wrong. Mijn huidige Street triple en Grom zijn zo verbouwd dat opspattend water echt een probleem is.

Misschien vervang ik de Grom wel door de Vespa, maar dat zien we wel eens het zo ver is. Vrees wel dat het rijplezier van de Honda moeilijk kan geëvenaard worden, daarom ga ik sowieso voor een 250 of 300. Ik reed een paar jaar geleden al eens met een huurvespa 125(je kent dat wel, met een paar koppels op vespaweekend tussen de fruitboompjes), maar daar vond ik echt niks aan is niet echt een maat voor de grom, het moet wel een beetje vooruit gaan. Mijn vriendin heeft de helft van de tijd met de vespa gereden met mij achterop. ;) 

Langs de andere kant zijn twee boodschappenbrommers én een motor(waar ik dit jaar al ongeveer 150 km mee reed:unsure:) een beetje teveel keuze en/of garagevulling.

Nu ja, de vespa gaat er toch wel komen, al was het maar om te testen of ik ook door het virus kan gebeten worden.

 

 

Link naar reactie

Ja ik las dat de vermogens quasi gelijk zijn, alleen ligt het koppel wat hoger bij de 300. En natuurlijk het lagere toerental waarbij dit alles behaald wordt...

M'n voorkeur gaat ook uit naar een 300, maar we zien wel wat er mijn pad kruist de volgende dagen. 

 

Link naar reactie

Ja, er staat al een akra op gemonteerd, niet echt m'n eerste keuze, maar er moest toch iets anders op dan standaard, dus das al een kost minder. De vorige eigenaar had em laten monteren omwille van het veiligheidsaspect, is vooral gebruikt voor woon-werk.

Was eerst zinnens om hem opnieuw te laten spuiten maar nadat ik deze namiddag gedaan had met poetsen, vielen de paar krassen in de lak eigenlijk nog best mee. Denk dat er na een polierbeurt quasi niks meer te zien gaat zijn. Er gaat nog wel een bestickering komen, maar weet nog niet wat.
Denk aan een checkered strip op de billen en het spatbord of een grijze super of grijze(of oranje) super s star of oranje...weet het nog niet. Of iets laten maken.
Het moet vooral sober zijn, daarom lijkt de s star al een beetje over the top voor mij, nu ja, we zien wel.

 

18 minuten geleden, Vespaciao zei:

... als je nog veel je Vespa op die "uitklapbare zijpikkel" gaat zetten...zou je wel eens een "zeer speciale gepersonaliseerde linker-zijflank" kunnen krijgen ;) :P

Dat was alleen voor de foto hoor, die zelf wegklappende zijpikkel is inderdaad "verrassend", maar ja, dat hadden alle gemotoriseerde Italianen vroeger hé.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Tanguyonderwater zei:

 

Wel minder onderhoud dan originele uitlaat (zie advies van Vespaciao).

 

 

 

 

...inderdaad is de originele uitlaat heel roestgevoelig...dit is te voorkomen door de uitlaat lichtjes op te schuren en te behandelen met spuitbus Motip "hittebestendig matzwart"

Link naar reactie

Tja, tijdens filefilteren wordt je (sneller) opgemerkt...das voor mij echt wel belangrijk. Ik denk niet dat ik ooit een motor heb gehad die geen aftermarket uitlaat had, deels voor het leuke, maar vooral voor het veilige. Ik weet dat het cliché (en HD) klinkt maar 't is echt wel waar, je wordt gehoord. De originele uitlaat vind ik trouwens niet moeders mooiste. 

 

En ja, de candy python green zag ik vorige week voor het eerst hier op het forum, die is idd 

crazy futurama GIF

 

Maar ik heb al een street triple in vrij opvallend rootbeer candy flake, met oranje 'go faster' stripes, belettering deels in gulf blauw en oranje...het is tijd voor iets soberders, iets dat meer past bij m'n leeftijd. ;)

Link naar reactie

En hier het Grommetje, ook wat veranderingetjes aangebracht...de eerste foto is standaard.
Daarna is er héél veel carbon op gezet, andere achterbrug, richtingaanwijzers, zadel, spatbord, motor(143 nu met nieuwe electronica), uitlaat, stuur, rem/koppelinghendels, lichten, banden, remblokken,...

Afbeeldingsresultaat voor msx 125 review

 

20160810_205417.thumb.jpg.93604a53993e51f7e2087c8673bc83ca.jpg

237466991_20160810_205506alt.thumb.jpg.73254427c3feffc7c996b34cbb247563.jpg  

641366444_20160810_205511alt.thumb.jpg.3f4e403271f51281876c982946997c7a.jpg

1820778549_20160810_205526alt.thumb.jpg.c50923aa921fe2e649c309e7015f386b.jpg

 

20160810_205615.thumb.jpg.a694c8a8c83619a721feab13323b848b.jpg

20160810_205638.thumb.jpg.7feac8fedfc5e6313e6c309d42d0f855.jpg

 

20160810_205651.thumb.jpg.730e3718f937b380270e7bea7cc54869.jpg

 

Al mijn motoren gaan steeds (na eventuele tuning) op de bank bij Ruud Frederiks in Goes. Ben ik indertijd met de Thruxton mee begonnen omdat die nogal vlak was in het middengebied, daarna was het echt een openbaring. Op de street heb ik via een schakelaartje nu de keuze uit een full power map én een wat teruggetunede 'regenmap'. Een aanrader als je je motor echt goed wil laten afstellen. Weet eigenlijk niet of ie voor Vespa's ook iets kan betekenen, moet ik hem toch eens vragen.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...