Ga naar inhoud
Vespaforum.be
pdvd

Sfera 50 projectje

Recommended Posts

Begin jaren 90 werd de Piaggio/Vespa Sfera geïntroduceerd. Toen ter tijd was dit het beste wat er te krijgen was op het gebied van moderne bromfietsen. Piaggio won er de Compasso d'Oro prijs mee (een ontwerpprijs voor het moderne design). Een paar weken geleden heb ik een Sfera 50 gehad (een krijgertje dus) en wil deze een beetje op gaan knappen. Ik kom er echter al snel achter dat dit totaal iets anders is om aan te sleutelen dan aan een PK of een P. 

Aangezien er een benzine lekkage was wilde ik kijken waar deze vandaan kwam. Echter ik zie uit de benzinetank 2 verschillende slangen komen welke naar de carburateur gaan. Waarom 2? is mijn vraag dan?

Hp9AXQw.jpg

Ook gaat de gaskabel naar een kastje toe en splitst zich daar in 2'en op. Hier heb ik nog even geen foto van... maar rara waar dient dit voor?

Hieronder de huidige staat met de meeste kappen gemonteerd.

NcsjIhE.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, nice. SFERA!

stond vroeger in dezelfde piaggio folder als de pk50, de grillo, de avanti...onbeminde scooter van in een tijd toen er enkel honda visions en mbk bali beschikbaar waren. Succes

oja, 1 van de 2 buisjes naar carbu moet ofwel de overloop of de onderdruk zijn...

rest kan ik je niet helpen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Splitsing gaskabel is er een voor carbu en andere voor 2takt oliepomp als ik me niet vergis. 

Heb met eentje gereden tot hij helemaal op was. 

Vergroot gaatje in benzine stop maar heb daar veel keren prblm mee gehad. 

Grtn

Deel dit bericht

Link naar bericht

En ja hoor benzine pompje werkt op onderdruk vandaar 2 slangetjes

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen