Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppeling p200e


Wilby

Aanbevolen berichten

Hé, ik ben begonnen aan een Spaans 200 9DN blok te reviseren komt overeen met een P200E blok. Is het interessant  om de standaard koppeling te vervangen door een Cosa koppeling, het blok blijft standaard , geen tuning. Heb het forum hier doorzocht tot 2012 en lees nogal wat problemen met de aanpassing van de Cosa koppeling. Maskes heeft een Cosa koppeling voor P200, iemand ervaring mee.

Indien ik bij de originele koppeling blijf, welke platen gebruik ik het best, effkes op de site van Sip aan het zoeken geweest , zie door de bomen het bos niet meer, Piaggio, Newfren, Ferrodo, Malossi, Polini enz...

Grtjs, Wilby

Link naar reactie

Een Cosa-koppeling "pakt" niet beter of slechter dan een ouder 7-veers model. Anderzijds zijn Cosa-koppelingen wel een stuk comfortabeler aan de linkerpols bij langere ritten of sneller schakelen (zachtere veertjes i.c.m. een extra frictieplaat). Voor een Cosa-koppeling dien je in oudere pré-Lusso carters (waar jouw Spaanse carter grotendeels op gebaseerd is) een klein stukje van een nok in de carter (net onder de intake) en de ribjes in het koppelingsdeksel weg te dremelen (of een Millenium-deksel gebruiken).

BGM, SIP, Polini, Malossi, Drt,... e.d. varianten zijn alleen zinvol bij zwaardere (dan normaal) belasting of tuning. Newfrem is brol (zowel korf als platen). In het 2dehands-circuit vind je regelmatig Piaggio-exemplaren (bijvoorbeeld hier; wel even combineren met een passend 23-tands koppelingstandwiel). 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...