Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinemeter gs160


Pilaf

Aanbevolen berichten

Tja, hoe noem je dit topic...

Ging vandaag met het lekkere weer een stukje rijden, maar eerst even vol tanken want wil niet leeg staan in de weilanden. Dat hadden meer mensen verzonnen want heel oldtimer Nederland stond aan de Super100 pomp.

Uiteindelijk was ik aan de beurt...en degene zonder benzine meter kennen het wel, zadel omhoog, tankdop open en dan in een zwart gat turen. Geen idee hoeveel er kan, snel de led van de telefoon gepakt want de hete adem van de wachtende rij Porsches, Alfa’s en Ducati’s werd warmer...daar past vast wel 5 liter in. Even snel het sommetje gemaakt en met 4% mengen wordt dat 200cc 2 takt olie. Gelukkig heb ik wel een flacon met olie bij me die om de 50cc een streepje heeft dus dat ging lekker vlot. Toen de benzine...op 4 liter dacht ik al “dat wordt krap”...maar met veel pijn en moeite de 5 liter erin geperst.

Dop dicht, zadel dicht en kicken...daar dacht de GS anders over...en dat moment zie je ze denken in de rij...”prutser met z’n ouwe rotzooi”.

Enfin, mijn verlies genomen en lopend een rustig plekje opgezocht. Na een paar minuten kwam ik er achter, de tank zat te vol waardoor de ontluchting ook vol met benzine zat.

Hoe ik het hebt opgelost hou ik maar even voor me want voor je het weet wordt je aangeklaagd voor een milieudelict, maar zat me wel te bedenken dat dat in de toekomst anders kan. 

En jawel, vanavond was het zover...na een half uurtje drainen, vullen en meten een echte GS160 peilstok.

Aan de ene kant hoeveel er nog in zit (met de hoeveelheid olie voor 5%)

C155BA82-0504-49F4-BD1E-8D6E90704D1D.thumb.jpeg.62e4a956750878dad4724af26a975bd7.jpeg

Aan de andere kant hoeveel benzine er in kan (met de hoeveelheid olie voor 4%)

D7EB20AE-7F03-41B0-8E0D-FBF22C2FF9BE.thumb.jpeg.2173edbac9659361d025d3bde2934dad.jpeg

Doe er mee wat je wilt en ik zal wel door menig forumlezer worden uitgelachen, maar voor mij en mijn GS wordt vanaf nu tanken een feest.

Link naar reactie

Als je hoger tankt dan het ontluchtingspijpje ka dit idd wat startproblemen geven. 

Je kunt het bekijken als "de kip of het ei, … "  Als je eerst tankt tot op een liter en achteraf de olie toevoegt kan je beter doseren.

Een andere oplossing is een fast flow - kraantje steken, deze hebben geen ontluchtingspijpje dat kan verstoppen, afbreken, loskomen,... 

https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+omg+fast+flow+for_15879400

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
7 minutes ago, nero said:

Je kunt het bekijken als "de kip of het ei, … "  Als je eerst tankt tot op een liter en achteraf de olie toevoegt kan je beter doseren.

Maar dan sta je weer met een roerhoutje je olie er doorheen te mengen, ben lui van aard..olie erin en dan de volle straal benzine erop.

9 minutes ago, nero said:

Een andere oplossing is een fast flow - kraantje steken, deze hebben geen ontluchtingspijpje dat kan verstoppen, afbreken, loskomen,... 

https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+omg+fast+flow+for_15879400

En bedankt voor de tip, heb nu nog de oude fastflow variant (met pijpje)  maar als ik dit zo lees ga ik deze aanschaffen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...