Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Log in om dit te volgen  
Flexi

Achterrem cosa 200

Recommended Posts

Helaba,

Vandaag nog een beetje gesleuteld aan de cosa.

Achtervelg en remtrommel afgedaan om af te bijten en opnieuw te spuiten.

Maar toen ik de trommel afdeed heb ik iets vreemds gezien.

Mijn trommel en remschoenen zijn vettig dat lijkt me niet normaal.

Zelfs na het kuisen van de trommel met remreiniger hangt er percies nog een laagje in.

Is dit normaal of lekt mijn cilindertje?

Thanks!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Geplaatst: (aangepast)

Beste,

of je remcilinder lekt kan je mooi contoleren. Als de velg gedemonteerd is en je blijft pompen op de rem terwijl de cilinder helemaal open staat, dan zie je of er remvloeistof uitkomt. Dit cilindertje is niet zo duur om het sowieso te vervangen.

Als er geen lekkage van de remcilinder komt ; dan komt er olie uit je carter via een defecte oliekeerring achter het lager van de achteras. Maar in principe moet er dan ook een klein olieverlies zijn via het beluchtingsgaatje aan de onderzijde van je carter ter hoogte van het lager van de achteras.

Maak dit eerst maar eens proper en maak eventueel wat foto's van de situatie want zo is het moeilijk om je te helpen.

Ik denk dat er trouwens onlangs nog iemand was die de remmen van zijn cosa heeft nagekeken/vervangen, gebruik de zoekfuntie maar eens.

Zijn topic was goed gedocumenteerd

aangepast door Dimitripx125

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ok zodra ik de kans krijg kijk ik dit na en zoek ik het topic op!

Bedankt Dimi!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoezo , niet remmen zonder de trommel? Duw je het remcilindertje stuk dan?  Druk je de pistonnetjes eruit dan?

Ja als ik er verder over nadenk dan zal de kracht van de oliedruk sterker zijn dan de arretten in de cilinder.

Dan wordt het alles zuiver maken , trommel erop zetten ,  druk zetten op de remcilinder door veel te pompen op de voetbediening, controle op vloeistof/vettigheid.

Bedankt voor de rechtzetting

Deel dit bericht

Link naar bericht

Te laat :ph34r:

Heb deze morgen enkelle keren gepompt maar niets zien lekken ofzo.

Ik kijk het later na 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen