Flexi Geplaatst: 6 oktober 2018 Delen Geplaatst: 6 oktober 2018 Helaba, Vandaag nog een beetje gesleuteld aan de cosa. Achtervelg en remtrommel afgedaan om af te bijten en opnieuw te spuiten. Maar toen ik de trommel afdeed heb ik iets vreemds gezien. Mijn trommel en remschoenen zijn vettig dat lijkt me niet normaal. Zelfs na het kuisen van de trommel met remreiniger hangt er percies nog een laagje in. Is dit normaal of lekt mijn cilindertje? Thanks! Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 9 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2018 Niemand die een idee heeft? Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 9 oktober 2018 Delen Geplaatst: 9 oktober 2018 Beste, of je remcilinder lekt kan je mooi contoleren. Als de velg gedemonteerd is en je blijft pompen op de rem terwijl de cilinder helemaal open staat, dan zie je of er remvloeistof uitkomt. Dit cilindertje is niet zo duur om het sowieso te vervangen. Als er geen lekkage van de remcilinder komt ; dan komt er olie uit je carter via een defecte oliekeerring achter het lager van de achteras. Maar in principe moet er dan ook een klein olieverlies zijn via het beluchtingsgaatje aan de onderzijde van je carter ter hoogte van het lager van de achteras. Maak dit eerst maar eens proper en maak eventueel wat foto's van de situatie want zo is het moeilijk om je te helpen. Ik denk dat er trouwens onlangs nog iemand was die de remmen van zijn cosa heeft nagekeken/vervangen, gebruik de zoekfuntie maar eens. Zijn topic was goed gedocumenteerd Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 10 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2018 Ok zodra ik de kans krijg kijk ik dit na en zoek ik het topic op! Bedankt Dimi! Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 10 oktober 2018 Delen Geplaatst: 10 oktober 2018 NIET remmen zonder de trommel!!!!!! Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 11 oktober 2018 Delen Geplaatst: 11 oktober 2018 Hoezo , niet remmen zonder de trommel? Duw je het remcilindertje stuk dan? Druk je de pistonnetjes eruit dan? Ja als ik er verder over nadenk dan zal de kracht van de oliedruk sterker zijn dan de arretten in de cilinder. Dan wordt het alles zuiver maken , trommel erop zetten , druk zetten op de remcilinder door veel te pompen op de voetbediening, controle op vloeistof/vettigheid. Bedankt voor de rechtzetting Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 15 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2018 Te laat Heb deze morgen enkelle keren gepompt maar niets zien lekken ofzo. Ik kijk het later na Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 23 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 Hallo, Vandaag even tijd gehad om te sleutelen. Maar zit met een probleempje. De remschoenen zitten vast met 2 kleine veertjes die vast zitten in de plaat hoe krijg ik deze los? In de workshop manual is het niet echt duidelijk uitgelegd en vind dat rem topic niet terug. Hier is de gevraagde foto zodat het vettige kantje zichtbaar word Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 oktober 2018 Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 Pfff vooruitgang is zo te zien niet altijd verbetering. Wat een systeem zeg. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 23 oktober 2018 Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 beste, 2 topics onder het uwe staat al een deel met titel "Vespa Cosa 200 remsystheem" het is afkomstig van vespa reng deng , via de zoekfunctie kan je zeker verder. De veren boven en onder zitten niet vast aan de montageplaat maar verbinden beide remschoenen. Aan de linkerzijde kan je ze lospeuteren met een schroevedraaier. Ik vermoed dat je de remcilinder aan de achterzijde kan losmaken en verwijderen, dan kunnen de veren gewoon blijven zitten. Je zal dan iets moeten voorzien om de schoenen open te spannen als je een nieuwe remcilinder monteert Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 23 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 Topic van reng deng heb ik bekeken dan heb ik erover gezien. Het zijn de 2 kleine veertjes die de schoenen vasthouden die ik wil verwijderen. Grote veren komen zonder probleem los. Ik wil alles verwijderen om deftig te kunnen reinigen Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 oktober 2018 Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 Zit de achterzijde van de veertjes niet vast in een cilindertje dat je kan losvijzen op de achterzijde van de stofplaat? Groetjes, nero. Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 23 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2018 Veertjes zitten idd vast op een cilindertje. Morgen eens bekijken met betere verlichting hoe dat juist bevestigd zit Thanks Nero! Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 24 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2018 Thanks Wilby da ik daar nie aan gedacht heb Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 31 oktober 2018 Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Dit is het topic wat ik gestart ben over het Cosa remsysteem. Op 23-10-2018 om 20:04, pdvd zei: Pfff vooruitgang is zo te zien niet altijd verbetering. Wat een systeem zeg. Klopt, een ingewikkeld systeem. Als het werkt remt het erg goed, ook revolutionair voor zijn tijd. Het systeem afkomstig van Moto Guzzi, die hebben al heel lang een dergelijk remsysteem dat wanneer je de achterrem intrapt je zowel met de voor en achterrem remt. @Flexi voor informatie en onderdelen kan je ook goed terecht bij avb classic scooters. https://www.classicscooters.nl/ Hij heeft mij ook al voorzien van onderdelen en informatie betreffende het remsysteem. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 31 oktober 2018 Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Dual Brake... haha ik ken het... Ooit erg gelachen om een vriend die we gingen leren een burnout te maken... hij reed een CBR1000XX super blackbird met dual brake... de rest kun je wel raden Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 3 november 2018 Delen Geplaatst: 3 november 2018 Op 31-10-2018 om 14:42, pdvd zei: Dual Brake... haha ik ken het... Ooit erg gelachen om een vriend die we gingen leren een burnout te maken... hij reed een CBR1000XX super blackbird met dual brake... de rest kun je wel raden Weg koppeling Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 3 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2018 Op 31-10-2018 om 11:26, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Dit is het topic wat ik gestart ben over het Cosa remsysteem. Klopt, een ingewikkeld systeem. Als het werkt remt het erg goed, ook revolutionair voor zijn tijd. Het systeem afkomstig van Moto Guzzi, die hebben al heel lang een dergelijk remsysteem dat wanneer je de achterrem intrapt je zowel met de voor en achterrem remt. @Flexi voor informatie en onderdelen kan je ook goed terecht bij avb classic scooters. https://www.classicscooters.nl/ Hij heeft mij ook al voorzien van onderdelen en informatie betreffende het remsysteem. Thanks dude! Je topic had ik al bekeken Link naar reactie
Flexi Geplaatst: 9 november 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2018 Hallo Vandaag achterrem verwijderd en nieuwe cylinder besteld. Bevestigingsplaat zag er verschrikkelijk uit dus gekuist geschuurd en al in grondlaag gezet Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.