Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud


Mathiwesp

Aanbevolen berichten

Hey allemaal. Ik ben mathias en ben in het bezit van een Vespa px 150cc. Maar wie zou mij kunnen helpen voor een goed adres  of iemand die goed aan Vespa kan sleutelen en er tijd wil voor maken,om mijn scooter eens onderhoud te geven en de kabeltjes aan te spannen? Ik zelf ben van oost-Vlaanderen.   Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Zelf leren misschien? Is leuk om te doen en kosten besparend.

Er zit genoeg ervaring op dit forum om je te helpen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ligt eraan waar in Oost-Vlaanderen, als het in de buurt van Maaseik-Kinrooi-Kessenich is: ga de NL-grens over naar Wessem VMS motorservice. Een top-kerel met een gaat-niet-bestaat-niet-mentaliteit :) Heeft veel verstand en ervaring in motortechniek en tweetakten, echt een aanrader!! www.vmsmotoren.nl

Link naar reactie
11 uren geleden, Linn zei:

Ligt eraan waar in Oost-Vlaanderen, als het in de buurt van Maaseik-Kinrooi-Kessenich is: ga de NL-grens over naar Wessem VMS motorservice. Een top-kerel met een gaat-niet-bestaat-niet-mentaliteit :) Heeft veel verstand en ervaring in motortechniek en tweetakten, echt een aanrader!! www.vmsmotoren.nl

Lol, reactie van het jaar..."Keernekeerwere" heb ik nog nooit gehoord in Maasmechelen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Linn zei:

?? Ik volg je niet...

Ik kan ook niet goed volgen... maar ik kan wel het "dialect" vertalen, als dat je kan helpen : "keernekeerwere" = kom eens een keer terug...of kom eens terug... of kom eens weer...

Link naar reactie

Sorry, niet kwetsend bedoeld. Misverstand dat berust op het feit dat Oost-Vlaanderen niet bepaald Limburg is..topicstarter vraagt naar adres in provincie Oost-Vlaanderen waarvan de hoofdstad Gent 180km van Maaseik ligt, dewelke op zijn beurt in de provincie Limburg ligt.... terug on topic.

Link naar reactie
10 uren geleden, designo zei:

Sorry, niet kwetsend bedoeld. Misverstand dat berust op het feit dat Oost-Vlaanderen niet bepaald Limburg is..topicstarter vraagt naar adres in provincie Oost-Vlaanderen waarvan de hoofdstad Gent 180km van Maaseik ligt, dewelke op zijn beurt in de provincie Limburg ligt.... terug on topic.

In mijn reactie had ik “Oost-Vlaanderen” in mijn hoofd niet als provincie (weer wat geleerd :)), maar als “windstreek”: het oosten van Vlaanderen.

Link naar reactie
10 uren geleden, Vespaciao zei:

Ik kan ook niet goed volgen... maar ik kan wel het "dialect" vertalen, als dat je kan helpen : "keernekeerwere" = kom eens een keer terug...of kom eens terug... of kom eens weer...

Dank voor je vertaling ;)

Link naar reactie
42 minuten geleden, Linn zei:

In mijn reactie had ik “Oost-Vlaanderen” in mijn hoofd niet als provincie (weer wat geleerd :)), maar als “windstreek”: het oosten van Vlaanderen.

De Nederlanders hebben zo hun eigen "woordgebruiken". en de Belgen hebben dat ook. de Belgen kunnen van de Nederlanders leren en andersom ook.

Elke dag heb je de kans om "dingen" bij te leren. België ligt niet ver van Nederland, maar er is een "verschil" in taalgebruik. en dan ontstaan er wel eens misverstanden :)

En dat heeft niets te maken dat je "gek" aan het worden bent. of een "slag van de molen" hebt gekregen. of dat je het "noorden kwijt bent" ;) :D

( ma tu sei pazzo = maar je bent gek ;) )

 

ma tu ei pazzo.gif

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...