Ga naar inhoud
Vespaforum.be
Log in om dit te volgen  
iHans

Sprint valt uit koude start

Recommended Posts

Wie heeft er ideeen? Mijn Sprint start bij de 2e trap (choke uit) Draait dan even en valt uit. Start daarna gelijk weer maar na 2 tellen valt hij weer uit. Meestal moet ik hem dan aanduwen en kan ik horten en stotend de straat uit. Na +/- 200 meter is het over en rijdt ie perfect. Heb inmiddels van alles geprobeerd, benzine slang en kraan vervangen, carburateur diverse malen gereinigd en zelfs een andere geprobeerd. Het lijkt erop dat ie gewoon zonder benzine valt.

Alvast dank. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Geplaatst: (aangepast)

Al es een andere bougie geprobeerd?

aangepast door Frederik9111

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ja ook al gedaan. Het lijkt wel of de benzine eruit geblazen word in plaats van erin gezogen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Ah! Fonteintje (spitback) boven de carbu? Dan is je intakevlak (ook wel compressieplaat genoemd) mogelijk beschadigd of uitgesleten. Dat kan een reden zijn voor moeilijk op toeren komen... Je kan de afstand tussen krukaswang en intakevlak nameten met een voelermaatje (+/- 0.05-0.10mm). Helaas kan je langs de buitenkant niet veel meer doen.

Voor de boel open te gooien, zou'k ook de bobijn en bougiekabel ook maar es checken.

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht

Klinkt logisch. Viel me gisteren overigens op toen ik nogmaals alles los had dat het carbubakje iets kantelt bij het vastzetten. Heb het nu zonder de schroef en wat vloeibare pakking gemonteerd om te kijken wat dat doet. Anders van het weekend eens meten ja en proberen of ik er met de camera in kan komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Geplaatst: (aangepast)

 

Op 4-10-2018 om 20:29, Frederik9111 zei:

Ah! Fonteintje (spitback) boven de carbu? Dan is je intakevlak (ook wel compressieplaat genoemd) mogelijk beschadigd of uitgesleten. Dat kan een reden zijn voor moeilijk op toeren komen... Je kan de afstand tussen krukaswang en intakevlak nameten met een voelermaatje (+/- 0.05-0.10mm). Helaas kan je langs de buitenkant niet veel meer doen.

Voor de boel open te gooien, zou'k ook de bobijn en bougiekabel ook maar es checken.

 

Compressieplaat gelukkig niet versleten. Had alleen 0,10 voeler maar paste er niet tussen. Nog eens goed naar het bakje gekeken en dat bleek niet goed te passen op het blok. Randje iets afgeveild en vooralsnog lijkt dat te helpen. Raar maar het blok lijkt iets te nauw gefreesd... 

aangepast door iHans
Corr

Deel dit bericht


Link naar bericht
14 uren geleden, iHans zei:

Had alleen 0,10 voeler maar paste er niet tussen.

Beide kanten van het intakegat gecontroleerd? Zowel de opening als de sluiting?

14 uren geleden, iHans zei:

Nog eens goed naar het bakje gekeken en dat bleek niet goed te passen op het blok. Randje iets afgeveild en vooralsnog lijkt dat te helpen. Raar maar het blok lijkt iets te nauw gefreesd... 

Hmm... als de carbubak niet perfect luchtdicht op de carter past, zou je massieve hoeveelheden valse lucht moeten aantrekken (met helemaal andere symptomen).

Nu is het wel zo dat elke carbubox (zonder carbu, zonder vijsje) altijd wat lijkt te "klikken" bovenop de carter. Pas door de (in jouw geval blijkbaar ontbrekende) vijs en (finaal) de twee carbubouten aan te spannen komt het geheel mooi vlak (en normaliter luchtlekvrij) te staan. Het gebeurt wel es dat carbuboxen scheef of zelfs een beetje gebogen komen te staan door te hard aanspannen van de carbu of verkeerdelijk éérst de éne dan de andere carbubout aan te spannen. Eenmaal een carbubox is vervormd, krijg je dat eigenijk vrijwel niet meer goed.

Ik durf wel es de pakking onder de carbubox in te pappen met vloeibare pakking (excess wel goed wegvegen) . De pakking tussen carbu en carbubox erboven kan je desgevallend voorzien van een flimpje 2takt olie. In principe is het niet nodig, 't zit wellicht tussen m'n oren, maar 't geeft me soms wat extra gemoedsrust bij ouder motormateriaal :D 

Deel dit bericht


Link naar bericht

Nu het randje uit de weg is kantelt het bakje niet meer en zit de schroef erin. Verklaart ook waarom er in eerste instantie geen schroef in zat denk ik... Wel andere problemen nu. Welke symptomen bedoel jij? Ga nu even ontstekings tijdstip controleren, kans is groot dat iemand daar ook mee heeft lopen rommelen om het draaiend te krijgen. Welke carb setting zou je adviseren? Is een p125 blok met 150 cilinder en 20/20 carb. Ik vertrouw nu niets meer eigenlijk..

Deel dit bericht


Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×