Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een week napoli


Aanbevolen berichten

54 minuten geleden, patrick60 zei:

 Napoli ha mille colori.

Napels is een geweldige, oud stad vol tegenstellingen. verloederd maar toch kleurrijk en vol verrassingen . Napels is ongepolijst. en kruipt onder je huid. volkse levendigheid en cultuur.

Napoli heeft ook een ondergrondse stad. De Napolitaanse maffia, de camorra, spreidt zijn tentakels in drugs, wapens, vrouwen en de bankwereld. Vespa's zoemen er als muskieten rond.

De Vesevius ligt in de "Golfo di Napoli". en door Pompei te bedelven onder de lava, bezorgde hij zichzelf "wereldfaam". De prachtige Amalfi-kust is één van de mooiste kusten van de wereld.

Napels heeft de beste pizzeria's. er groeien citroenen..Je geraakt er niet op uitgekeken.  pas wanneer je er geweest bent, weet je waarom ze zeggen: "eerst Napels zien en dan sterven" ;)

 

 

  • Like 3
  • Bedankt 1
Link naar reactie

...en als je nu nog niet "betovert" bent door deze boeiende en sfeervolle Zuid-Italiaanse stad aan de zee...blijf dan gerust maar in het "koude, saaie en lelijke Belgenland" ;) :D

aangepast door Vespaciao
FORZA NAPOLI
  • Like 3
Link naar reactie
Op 4-10-2018 om 17:06, JJP zei:

. .Top!. . .. Heb er zelf een tijd gewoond.  inderdaad een stad/regio van grote tegenstellingen. . Maar o zo mooi als je de plekjes kent. 

Dan weet je ook dat het verkeer chaotisch is. dat men geregeld gewoon door het rood "vlamt". dat er duchtig op los getoeterd wordt. en dat Napolitanen leven met hun hart.

Een stad waar veel te beleven is. en dat Napolitanen hun stad accepteren zoals ze is, ze omarmen haar en zijn- ondanks alle ellende -trots op de plek waar ze zijn opgegroeid.

Dan weet je ook dat Napels een ongedwongen, arme, ruige en ongepolijste stad is. niets is er georganiseerd. en dat er veel Vespa's zijn, waar kinderen op de treeplank staan.

Vooraan op de treeplank staan ze dan recht en moeder en vader zitten op het zadel. dus met drie personen rijden ze op een Vespa. dat is daar "geen ongewoon verschijnsel" :D

P1240391.JPG

aangepast door Vespaciao
GOLFO DI NAPOLI
  • Like 3
Link naar reactie

En tot slot. sommigen zeggen dat Napels een "vuile stad" is. op sommige plaatsen is dat zo. maar het is helemaal niet zo dat je je door het vuilnis, een weg moet banen.  ;) :D

Napels ( Campania ) met bijna één miljoen inwoners, blijft een "overwelgende stad, boordevol parels" die iedereen kan gaan ontdekken. als de "Vesuvio" de boel niet verwoest ;)

Want de slapende reus Vesivius is nog niet uitgedoofd en blijft een dreiging. de laatste uitbarsting was in 1944. en niemand weet wanneer de volgende uitbarsting zal plaatsvinden.

Napoli wordt soms bestempelt als een afvalmetropool. het Sodom en Gomorra. een criminele, verloederde stad. maar naar "Bella Napoli" reizen en "ontdekken" is écht de moeite :)

 

 

 

 

P1250340.JPG

P1250253.JPG

P1250022.JPG

P1240511.JPG

aangepast door Vespaciao
FORZA NAPOLI
  • Like 4
Link naar reactie
  • 2 weken later...
2 uren geleden, DAXX zei:

                    . .Prachtig. . om te zien hoe die scooters eigenlijk gebruikt worden.  waarvoor ze ontworpen zijn. . .rijden. . en werken. en gene show.

 

. in Napoli zien ze niet op een kras of een bluts "meer of minder" :D. op een scooter wordt dan ook "alles wat maar mee kan genomen worden" vervoerd. ook lange houten planken.

En ik denk ook dat "wax en polish" er zelden gebruikt worden. want een Vespa is daar niet om te "showen en te blinken". . maar wordt daar gebruikt als "muilezel" om rond te knotsen :D

 

giphy.gif

  • Like 4
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Foto's om vingers vanaf te likken, mooie scheurijzers en mooie Italiaans dames.

Bedankt om deze te delen met ons.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
2 minuten geleden, Kinnie zei:

Foto's om vingers vanaf te likken, mooie scheurijzers en mooie Italiaans dames.

Bedankt om deze te delen met ons.

Graag gedaan Kinnie... ..ik ben een "echte Italofiel"...en zo vol van Italië dat ik ( als "volbloed Belg" ) zelfs met een "Napolitaanse schone" getrouwd ben :)

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
20 uren geleden, Vespaciao zei:

. ik ben een "echte Italofiel". . ..en zo vol van Italië dat ik ( als "volbloed Belg" ) zelfs met een "Napolitaanse schone" getrouwd ben :)

En omdat dit "saaie, lelijke en volgebouwde België" vol "zure mensen" zit. ben ik later van plan om naar "Zuid-Italië" te verhuizen of er toch minstens een half jaar per jaar te wonen.

Ik voel me nu al meer Italiaan dan Belg. door mijn aders stroomt al Italiaans bloed. ik verlang echt naar famiglia , pasta, pesce, pizza, sole, mare, Vespa,. la dolce vita. viva Italia :) 

  • Like 3
Link naar reactie

Ondanks dat er "vrij temperamentvol gereden" wordt in het Zuid- Italiaanse Napels ( door scooters en zowel als door auto's ). ..gebeuren er "relatief" weinig ongevallen.

Want als "buitenstaander" sta je versteld dat de vele scooters die door de kleinste gaatjes vliegen. soms tot op een paar centimeters na. toch geen aanrijding hebben.

Maar af en toe gaat het eens mis. .. en dan lig je daar plots op de straatstenen te "creperen met een dik opgezwollen been". .en te wachten op een ambulance.  

botsing vespa.JPG

aangepast door Vespaciao
PIANO PIANO
  • Like 1
Link naar reactie

... even ter verduidelijking...de "vrouw in haar gescheurde jeansbroek" zat niet mee op de scooter...ze was een toevallige "voorbijgangster" die getuige was van het ongeval.

     Dus die "kapotte, gescheurde jeansbroek" is een doodgewoon "modeverschijnsel"... en heeft niets te maken of is geen gevolg van een valpartij met een scooter :D

     Het ongeval gebeurde toen een jonge kerel met zijn scooter vanuit de zijkant... zonder omzien, bruusk de rijbaan opreed...waardoor de man ten val kwam met zijn scooter...

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
40 minuten geleden, Thys zei:

Vorige week m'n vriendin over gehaald om Oud en nieuw te vieren in Napels en meteen geboekt.

Na deze foto's krijg ik er nog meer zin in! :)

. Napels moet je nu éénmaal (- liefst meermaals- want een paar dagen zijn echt te weinig ) gezien hebben. zet alvast je broeksriem maar iets verder open ( calorieën ) ;):D

              Laat je vooral niet "aanpraten" dat Napoli een door de "maffia verziekte stad" is, want dat strookt niet met de werkelijkheid. het zal een onvergetelijk bezoek worden :)

             

aangepast door Vespaciao
BELLA NAPOLI
Link naar reactie
4 uren geleden, Thys zei:

Vorige week m'n vriendin over gehaald om Oud en nieuw te vieren in Napels en meteen geboekt.

Na deze foto's krijg ik er nog meer zin in! :)

                                 Buon Viaggio...  Napels zien en smelten...:)

napolin-vespa-dobedoo-nhuo4tsvrxr6wbuowniwj3cb5cowwixb8wsc5rbcmk.jpg

Napoli1600x800.jpg

aangepast door Vespaciao
~~~~~~ GOLFO DI NAPOLI ~~~~~~~
  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...