Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Compressieplaat herstellen


FredericE

Aanbevolen berichten

Goede avond allemaal!

Tijdens het reviseren van mijn motor (V5X1M van een pk50s) zag ik dat mijn compressieplaat en krukas schade hadden opgelopen. (De staat waarin ze momenteel vertoeven zet ik als foto in bijlage) De nieuwe krukas is reeds besteld, maar hebben jullie tips om de compressieplaat weer mooi vlak te krijgen? Ik beschikbaar over kneedbaar metaal, maar had ook iets gelezen van lassen en bijslijpen?

Om de kosten te drukken zou ik liever geen nieuwe carter kopen.

Alvast bedankt

F04EEBFB-E49B-40CB-ACF6-E6EBB1BFC2E4.jpeg

B5B34607-53E6-4024-A50D-8C590D300527.jpeg

Link naar reactie

Mmm volgens mij hoef je bij u niets te doen hoor dit is niet uw inlaatvlak dat je laat zien op deze foto, uw inlaatvlak zit op de andere carterhelft , is het stuk waar het spruitstuk op uw Carter komt 

Anders eens gedacht om gewoon over te schakelen op membraam ? Polini heeft zo een kitje 

grtz sidvespa 

ps naargelang uw Carter aansluiting heb ik er trouwens eentje 2e hands te koop 

Link naar reactie
15 uren geleden, sidvespa zei:

Mmm volgens mij hoef je bij u niets te doen hoor dit is niet uw inlaatvlak dat je laat zien op deze foto, uw inlaatvlak zit op de andere carterhelft , is het stuk waar het spruitstuk op uw Carter komt 

Anders eens gedacht om gewoon over te schakelen op membraam ? Polini heeft zo een kitje 

grtz sidvespa 

ps naargelang uw Carter aansluiting heb ik er trouwens eentje 2e hands te koop 

Dan zou ik de schade op de andere carterhelft eens moeten controleren. Je hebt alleszins gelijk, deze helft is niet de helft waar het spruitstuk op komt. 

Momenteel heb ik van de carterhelft met spruitstuk enkel een vage foto, en daar lijkt er wel wat schade te zijn, maar niet zo overdreven als op de helft zonder spruitstuk.

Ik ga het bekijken hoe het zit met die schade en hou het in mijn achterhoofd dat u er eentje heeft liggen. Bedankt al!

9CE7496C-255C-463E-8D78-22FA40FA223C.jpeg

Link naar reactie

Ah dan heb ik iemand verkeerd begrepen. Weeral iets bijgeleerd :) 

Dan is dit mijn compressieplaat, die er toch ook maar ‘zo zo’ uitziet. En precies al eens bewerkt is door een/de vorige eigenaar. Hoe ziet de compressieplaat er idealiter uit? Ik vermoed bovenaan afgesloten en onderaan een gleufje waarlangs het brandstofmengsel passeert?

Kan dit nog gelast worden? Ik vermoed dat een exopylijm sowieso geen goede oplossing is?

ED45D515-9443-48D9-8039-0163681B3C56.jpeg

Link naar reactie

Is naar de kl+te ,

niet wijfelen, en steek ineens een  reedvalve. Probleem is dat dat pas  vanaf een 16/16 carb gaat.

Dus zou ik ineens een ook 75 CC steken , ...trekt hij ineens volwassen op. 

Gr

Link naar reactie

Bedankt voor jullie antwoord! Welk model zouden jullie aanraden prijs/kwaliteit? En heb ik dan ook zo’n torentje nodig ipv de standaard ‘bushing intake’ (Ik denk dat het zo heet).

Het goede nieuws is dat ik bij het reviseren direct een nieuwe 70cc cilinderkit besteld heb, en ik nog een goed werkende 16.16 liggen heb!

Link naar reactie

Deze van Polini heb ik nog liggen is voor een 16/16 carbu dacht ik 

wel belangrijk even nakijken hoeveel bouten uw Carter nodig heeft om deze te bevestigen je heb er met 2 en 3 bouten 

40 euro + verzending of af te halen in Hoboken 

grtz sidvespa

IMG_1442.JPG

IMG_1443.JPG

IMG_1444.JPG

IMG_1445.JPG

IMG_1446.JPG

Link naar reactie

Zolang er geen stukken meer kunnen afkomen niet. 

Heb er al een paar zo gedaan die er erger aan toe waren , en heb er zelf ook nog een rondrijden.

Maar er zijn er hier nog ervaringsdeskundigen, mischien heb ik tot nu toe veel geluk gehad :)

Link naar reactie

Mijn inlaat was indaad ook ernstig beschadigd en het blok liep niet meer met een standaard spruitstuk. 

Met de reedvalve alles top! En ook ik heb meerdere Vespa's op deze manier hersteld, geen issues tot nu toe. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...