FredericE Geplaatst: 2 oktober 2018 Delen Geplaatst: 2 oktober 2018 Goede avond allemaal! Tijdens het reviseren van mijn motor (V5X1M van een pk50s) zag ik dat mijn compressieplaat en krukas schade hadden opgelopen. (De staat waarin ze momenteel vertoeven zet ik als foto in bijlage) De nieuwe krukas is reeds besteld, maar hebben jullie tips om de compressieplaat weer mooi vlak te krijgen? Ik beschikbaar over kneedbaar metaal, maar had ook iets gelezen van lassen en bijslijpen? Om de kosten te drukken zou ik liever geen nieuwe carter kopen. Alvast bedankt Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 3 oktober 2018 Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 Mmm volgens mij hoef je bij u niets te doen hoor dit is niet uw inlaatvlak dat je laat zien op deze foto, uw inlaatvlak zit op de andere carterhelft , is het stuk waar het spruitstuk op uw Carter komt Anders eens gedacht om gewoon over te schakelen op membraam ? Polini heeft zo een kitje grtz sidvespa ps naargelang uw Carter aansluiting heb ik er trouwens eentje 2e hands te koop Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 3 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2018 15 uren geleden, sidvespa zei: Mmm volgens mij hoef je bij u niets te doen hoor dit is niet uw inlaatvlak dat je laat zien op deze foto, uw inlaatvlak zit op de andere carterhelft , is het stuk waar het spruitstuk op uw Carter komt Anders eens gedacht om gewoon over te schakelen op membraam ? Polini heeft zo een kitje grtz sidvespa ps naargelang uw Carter aansluiting heb ik er trouwens eentje 2e hands te koop Dan zou ik de schade op de andere carterhelft eens moeten controleren. Je hebt alleszins gelijk, deze helft is niet de helft waar het spruitstuk op komt. Momenteel heb ik van de carterhelft met spruitstuk enkel een vage foto, en daar lijkt er wel wat schade te zijn, maar niet zo overdreven als op de helft zonder spruitstuk. Ik ga het bekijken hoe het zit met die schade en hou het in mijn achterhoofd dat u er eentje heeft liggen. Bedankt al! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Deze markering is de compressie plaat Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Ah dan heb ik iemand verkeerd begrepen. Weeral iets bijgeleerd Dan is dit mijn compressieplaat, die er toch ook maar ‘zo zo’ uitziet. En precies al eens bewerkt is door een/de vorige eigenaar. Hoe ziet de compressieplaat er idealiter uit? Ik vermoed bovenaan afgesloten en onderaan een gleufje waarlangs het brandstofmengsel passeert? Kan dit nog gelast worden? Ik vermoed dat een exopylijm sowieso geen goede oplossing is? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Is naar de kl+te , niet wijfelen, en steek ineens een reedvalve. Probleem is dat dat pas vanaf een 16/16 carb gaat. Dus zou ik ineens een ook 75 CC steken , ...trekt hij ineens volwassen op. Gr Link naar reactie
JJP Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Reedvalve is de oplossing inderdaad. Overigens doet een 16-16 het ook top op een wat snellere 50CC (DR/Polini) mocht je niet naar 75CC willen overgaan. Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Bedankt voor jullie antwoord! Welk model zouden jullie aanraden prijs/kwaliteit? En heb ik dan ook zo’n torentje nodig ipv de standaard ‘bushing intake’ (Ik denk dat het zo heet). Het goede nieuws is dat ik bij het reviseren direct een nieuwe 70cc cilinderkit besteld heb, en ik nog een goed werkende 16.16 liggen heb! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Deze van Polini heb ik nog liggen is voor een 16/16 carbu dacht ik wel belangrijk even nakijken hoeveel bouten uw Carter nodig heeft om deze te bevestigen je heb er met 2 en 3 bouten 40 euro + verzending of af te halen in Hoboken grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Wat je ook moet doen als je zo een reedvalve plaatst is uw inlaat opening zo maximaal mogelijk uitfrezen met een dremel grtz sidvespa Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Ik stuur u alvast een bericht. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Bwah, Frezen hoeft echt niet hoor, tis ne smallframe. Gewoon plug&play, monteren , juiste sproeier erop en gaan. Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 En de schade die ik heb aan mijn carter, dat kan dan geen kwaad? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 4 oktober 2018 Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Zolang er geen stukken meer kunnen afkomen niet. Heb er al een paar zo gedaan die er erger aan toe waren , en heb er zelf ook nog een rondrijden. Maar er zijn er hier nog ervaringsdeskundigen, mischien heb ik tot nu toe veel geluk gehad Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 4 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2018 Dan schuur ik misschien best een laagje af? Zodat er van die pasta die er destijds is opgewreven ook zeker niets meer kan loskomen. Bedankt voor de wijze info alleszins, weer veel bijgeleerd! Dan is het nu weer mijn blok in elkaar smijten! Link naar reactie
JJP Geplaatst: 9 oktober 2018 Delen Geplaatst: 9 oktober 2018 Mijn inlaat was indaad ook ernstig beschadigd en het blok liep niet meer met een standaard spruitstuk. Met de reedvalve alles top! En ook ik heb meerdere Vespa's op deze manier hersteld, geen issues tot nu toe. Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 17 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2018 Blij dat te horen @JJP, ik hoop dat het hier hetzelfde verhaal gaat zijn! Vandaag heb ik alles weer ineengestoken, maar nu wordt mijn bougie niet nat... Iemand een idee? Kan dit komen door de reedvalve waar je iets aan moet doen voor het eerste gebruik?.. Link naar reactie
FredericE Geplaatst: 17 oktober 2018 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2018 Wat ik er misschien nog moet bijvoegen is dat mijn compressie toch niet optimaal lijkt. Toch is alles vervangen (cilinder, nieuwe keerringen,...) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.