Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px125 vs p200e


MccullenBE

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Graag had ik even jullie mening. Ik sta op het punt een vespa te kopen, en twijfel tussen de p200e en de px125. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie enkele tips? Beide modellen zijn van na 2010. Is het vermogen een serieus verschil of valt dit al bij al al mee. 

Dank bij voorbaat

 

Link naar reactie

. . ..dat die PX 125 van na 2010 is dat klopt. maar een P 200 E dat "klopt niet" want die zijn maar gebouwd van 1978 tot 1984.

                      Als het een PX 200E is. dan zijn die van 1983 tot 2003 gebouwd. dus informeer nog eens goed of het een P is of een PX.

                     Als je écht van een PX houd, zou ik sowieso kiezen voor een "200". omdat een standaard PX 125 te weinig vermogen heeft.

                    Ik heb al met de beiden gereden. en daarom een GTS 300 gekocht ;). maar als je een "PX fan" bent. kies dan een "200" :)

Link naar reactie

Voor mij is dit een no-brainer, 200cc heeft meer vermogen dan een 125cc en rijdt aangenamer. Dit is uiteraard in de veronderstelling dat je over een motorrijbewijs beschikt? 

Controleer naast het framenummer ook zeker het motornummer, 't zou niet de eerste zijn die een P200 kader met een PX125 motor verkoopt ;)

Link naar reactie

De taxplaatje op de PX200 (op 2dehands.be) wijst op een Duitse import.

Als je'n A--rijbewijs hebt ga dan ineens voor de 200cc he. Recente 125cc's met catalysator zijn (met dank aan de Euronormering) doorgeknepen trage brommerkes (tenzij je 'r een ander uitlaatje op zet).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...