Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gespot : faro basso (belgisch leger)


Chris Van der Auwera

Aanbevolen berichten

Bij mijn weten heeft het Belgisch leger nooit Vespa’s als officiele voertuigen gehad. Zeker niet in de 50ies. De rechtse schilderijg heeft veel weg van het logo van de in 1963 opgerichte Anti-tank Compagnie Paracommando (meer info).

Ook gezien de wat amateuristische schildertechniek lijkt me dit eerder huis-, tuin, en keukenvlijt (van een militair op z’n privé-voertuig?), dan een officieel legervoertuig.

Dealniettemin een mooie vondst en het begin van een leuk najaar/winterproject.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

En toch hebben ze in het belgisch leger met de vespa gereden!! Weliswaar niet op missie..

Op 't werk ooit eens zitten snuffelen in een foto-album van een man die gekazerneerd was in duitsland (naast Keulen). En wat zie ik, 2 soldaten op ne vespa!! De man begon me uit te leggen dat ze die hadden om rond te rijden in en rond de kazerne!! Eigendom van het belgisch leger..

Heb je het spatbord nog? Daar stond de nummerplaat op.

 

Link naar reactie
On 8/29/2020 at 1:17 PM, sprima said:

En toch hebben ze in het belgisch leger met de vespa gereden!! Weliswaar niet op missie..

Op 't werk ooit eens zitten snuffelen in een foto-album van een man die gekazerneerd was in duitsland (naast Keulen). En wat zie ik, 2 soldaten op ne vespa!! De man begon me uit te leggen dat ze die hadden om rond te rijden in en rond de kazerne!! Eigendom van het belgisch leger..

Heb je het spatbord nog? Daar stond de nummerplaat op.

 

kan natuurlijk, wss aangekocht door plaatselijke leiding want blijkbaar geen officieel voertuig. (dixit kabinetschef defensie) Wel leuk natuurlijk om zo'n foto's te vinden en die verhalen te horen!  Heb trouwens niet meer informatie meer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...