Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop 125cc gts of px


bridy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben eindelijk klaar om de stap te zetten tot aan koop van een Vespa , ( ben mijn wilde haren aan het verliezen ;) )

vroeger altijd met een willen rijden , maar nu ik wat ouder ben is het voor mij moeilijk om een keuze te maken.

heb er reeds enkele gezien , misschien kan ik hier wat tips krijgen ,welke aan te komen.

daar ik een rijbewijs B heb  zou ik kiezen voor een 125 CC , waar welke één ?

 * Vespa 125 CC , PX van 2007 met volledige gereviseerde motor  ( 2500 euro )

* Vespa 125 CC , GTS van 2012  , costum uitvoering , volledig zwart ( opmaat gemaakt zadel ,  ... ) ( 3300 euro )

* Vespa 125 CC, GTS van 2014 , retro uitvoering , met topkoffer  ( 3450 euro )

Allen zijn goed onderhouden geweest en in prima staat.

zit dit wat oké van prijs ? , dien ik reeds rekening te houden met de euro norm ( model PX ) ? 

Alvast bedankt voor jullie reactie’s.

Grt David

17369DCC-4898-477A-8462-240001461291.jpeg

33B3925C-0322-43D1-BCAC-AD9FFB331852.jpeg

F09061EC-DB09-4B97-B9D2-D105FB1D83EE.jpeg

 

Link naar reactie

de vraag is wat zie jij zelf graag ben jij zelf een handige hary ?is een px ideaal als jij handig bent 

als je zegt neen wil totaal nie sleutelen dan zou ik voor de niewere modellen kiezen wat niet wil zeggen dat die niet kapot gaan 

veel succes nog met je keuze .

enkel de weer is wel niet meer ideaal voor te rijden :-) aangezien het kouder en kouder aan het worden is 

Link naar reactie

PX , "als je echt wil rijden" schakelen, doempen... zalig ;-)

GTS is ook leuk, enkel gas geven ;-) maar dan zonder de geur van 2-takt

ik heb ze beide en kan ze niet meer missen :-)

Link naar reactie

Als je graag "krachtige, gespierde klauwen" wil hebben met "niet te veel vermogen" en toch een "retro-uitzicht...moet je kiezen voor een PX ;):D

Wil je graag een comfortabele, automatische, moderne retro-scooter met een "beetje meer vermogen"...dan kies je voor een Vespa GTS 125...

"Smaak is koop, dat moet je voor jezelf beslissen"...één ding is zeker : je 'wilde haren' zullen snel weerkomen, als je aan het stuur van een "Italiaanse legende" zit ;)

Link naar reactie

. voor de " bovenste beste kwaliteit" moet je nu ook weer geen Vespa kopen. dan ben je beter af met een "Japanse scooter". maar op tijd en stond "een onderhoud" volstaat.

Direct je vrouw omruilen voor één met een sterke rug ;) :D. als je vrouw een slechte rug heeft dan kies je beter voor een GTS ( betere vering en comfortabeler zadel ).

Wat nog niet wil zeggen dat een GTS een heel goed zadel  en een hele goede vering heeft. want je blijft nog steeds op "kleine wieltjes" rijden.

Link naar reactie
2 uren geleden, bridy zei:

 

 

mijn vrouw heeft een zwakke rug , hoe zit met de vering op een PX en GTS ?

... wat je ook nog kan doen is eventueel een "opbergbox" op je bagagedrager monteren die een rugsteuntje heeft...vind ik persoonlijk niet zo mooi...maar wel handig.

Je kan meer bagage meenemen en de "passagiersrug" wordt ondersteund..zelf rij ik zonder zo'n box, omdat ik het een "verkrachting" vind van de mooie vorm van een Vespa ;)

Link naar reactie
On 9/29/2018 at 10:40 AM, bridy said:

@Wutsie75 : 13600 KM

Dit is weinig voor een volledige revisie. Ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk bedoelt de verkoper een deftig onderhoud. 70000 zal wel veel zijn voor een revisie. Pak maar 35000-40000km. 

Wat betreft die slechte rug, een steuntje helpt daar volgens mij niet veel aan, integendeel, laat ze jou maar goed vastpakken, da's 't beste :-) . Gts zal uiteraard wat comfortabeler zijn. 

Link naar reactie
6 uren geleden, Vespaciao zei:

...voor de " bovenste beste kwaliteit" moet je nu ook weer geen Vespa kopen...dan ben je beter af met een "Japanse scooter"...maar op tijd en stond "een onderhoud" volstaat.

Direct je vrouw omruilen voor één met een sterke rug ;) :D...als je vrouw een slechte rug heeft dan kies je beter voor een GTS ( betere vering en comfortabeler zadel )...

Wat nog niet wil zeggen dat een GTS een heel goed zadel  en een hele goede vering heeft...want je blijft nog steeds op "kleine wieltjes" rijden...

Omruilen , tis nog een idee.:lol:

een een japanner, dan nog liever een nieuwe velo , :P

Link naar reactie
10 uren geleden, Wutsie75 zei:

Dit is weinig voor een volledige revisie. Ik geloof er niet veel van. Waarschijnlijk bedoelt de verkoper een deftig onderhoud. 70000 zal wel veel zijn voor een revisie. Pak maar 35000-40000km. 

Wat betreft die slechte rug, een steuntje helpt daar volgens mij niet veel aan, integendeel, laat ze jou maar goed vastpakken, da's 't beste :-) . Gts zal uiteraard wat comfortabeler zijn. 

Een rugsteun is een wereld van verschil als de passagier last heeft van de rug. Zonder is goed voor korte ritten rond de kerktoren en als we een langere toer doen zet ik de rugsteun (foto) er altijd op.

De vering van een px kan beter en zeket met 2 er op heb je niet veel over. Een yss setje lost dit al wat op.

C37E0400-49B9-4802-AFFE-0BD2EE8E63D1.jpeg

Link naar reactie

zou toch persoonlijk wegblijven van die px!groot kans dat het een miskoop word 

als je met minder zorgen wilt rijden gts!

tenzij je iemand kent die iets van px en enz kent want er zijn ook veel curry!s die op eerste inzicht mooi zien maar rot zijn u bent gewaarschuwd ! 

sleutel jij eens graag ?zo niet zowieso wegblijven van een px ! 

Link naar reactie
2 uren geleden, ice man zei:

zou toch persoonlijk wegblijven van die px!groot kans dat het een miskoop word 

Waarop is dit antwoord gebaseerd?  Kan je de eigenaar en/of deze vespa misschien? 

Het is niet omdat je pro-GTS bent dat je  andere vespa-modellen moet afbreken. 

Ik ken geen enkele GTS die al 40 jaar rond rijdt,  px'en wel...  :)

Trouwens, wat heeft "curry" hiermee te maken,  informeer je eerst grondig eer je hier zoiets post. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, ice man zei:

sleutel jij eens graag ?zo niet zowieso wegblijven van een px ! 

Foute redenering: sleutelaarschap is geen "voorwaarde" maar een "mogelijkheid". Een 2T PX is eenvoudiger zelf te onderhouden dan een 4T automaat (en dan nog...).

Met 2 linkerhanden rij je met een PX even makkelijk als met een GTS naar een dealer voor een jaarlijks onderhoud. 

Link naar reactie

heren jullie moeten jullie niet meteen aangevallen voelen !

als jullie tegoei lezen er staat ergens dat die px op 13600 volledig is gereviseerd dit roept vraagtekens dat is veel te weinig voor een volledige revisie!

lijkt mij verdacht!

wat curry's betreft heb nergens gezegd dat die px een curry is .

wel van er zijn veel curry's in de omloop dat  em moet opassen ermee, zo te zien en vermoedend   kent hij er niet veel van dat hij gene miskoop doet.

voor ne oude vespa moet je toch technisch beetje aanleg hebben dit was mijn vraag ook van wilt die dat wel of doet die graag

misschien zegt em van nee wil totaal ermee nie bezig houden .

tjeezus ...

 

Link naar reactie

en ik breek geen andere vespa modellen af heb nergens gezegd dat em van oldie's of alle px en moet wegblijven 

omdat die km stand voor een revisie verdacht lijkt  heb ik gezegd zou wegblijven van die px omdat het verdacht is !

tenzij hij iemand kent die iets van px  kent voor dat em geen miskoop doet .

 

altijd dezelfde mannen die mij proberen aan te vallen is niet eerste keer anti moderne plastieken  gts mannen  pfffff who cares blijft dan daar op die sectie of zeg niks tegen mij hoef jullie gezeik niet .

 

 

Link naar reactie

tering ben zelf in mijne jeugd met px opgegroeid alhoewel ik niet zo een fan van ben omdat het anno 2018 wil niet zeg dat ik anti px of oldie ben 

zie het wel graag hoor  niet iedereen sleutelt graag of heeft er tijd nievoor om zijne roest te schuren :-) 

Link naar reactie
19 uren geleden, nero zei:

Waarop is dit antwoord gebaseerd?  Kan je de eigenaar en/of deze vespa misschien? 

Het is niet omdat je pro-GTS bent dat je  andere vespa-modellen moet afbreken. 

Ik ken geen enkele GTS die al 40 jaar rond rijdt,  px'en wel...  :)

Trouwens, wat heeft "curry" hiermee te maken,  informeer je eerst grondig eer je hier zoiets post. 

Groetjes, nero. 

 

Hallo Nero,

Ik baseer mijn opmerking ook enkel en alleen dat de opmerking volledig gerestaureerd omdat dit vraagtekens op roept en zeker voor een leek. We zien er hier op het Forum vaker voorbeelden van wat sommige personen volledig gereviseerd/gerestaureerd vinden.

Ik vind zelf de oude scooters niet alleen Vespa prachtig maar ga er niet meer aan beginnen omdat ik zelf niet veel meer kan. vandaar mijn voorkeur voor een Vespa met moderne techniek. en ja als je dan moet kiezen een PX of een GTS dan weet je het antwoord al.

Ik hoopdat de TS een voor hem goede/juiste keus maakt.

Gr

Han

Link naar reactie

De ene revisie is de andere niet. Volgens sommige woordenboeken is “nazicht” een perfect synoniem voor revisie... Vooral niet sleutelaars durven het begrip wel es breed interpreteren. Wil je uitleg bij de inhoud van dit begrip bij dewe px? Vraag het dan aan de verkoper. Niks mis met de eventuele factuur te vragen en de inhoud ervan eenvoudigweg te (laten) analyseren.

Niet zo heel lang geleden heb ik voor een kameraad de kerstboom van z’n Px125 uit 2011 met +/- 5000km vervangen (luchtbel in het gegoten metaal, versnelde slijtage, verschillende tanden van 3de versnelling afgebroken, vastgelopen op de versnellingsbak). Omdat het blok toch open lag, hebben we meteen alle lagers, keringen, o-ringen en pakkingen vervangen en de gehele carterinhoud gespoeld, gecontroleerd en opgemeten voor weer alles (beter en correcter dan nieuw) dicht te gooien. In de meest enge zin een “revisie” te noemen dus, en wat dan nog... De Vespa bolt beter als ooit te voren. Als de vorige eigenaar er in de eerste 2 jaren wat meer kms mee had gebold, was dit gewoon een garantiegevalletje geweest en had de huidige eigenaar het niet eens geweten.

Zonder verdere kennis van zaken de PX dus zomaar als “verdacht” en “vragen om miserie” noemen en afschrijven in deze discussie is dus ferm kort door de bocht. 

Link naar reactie

nazicht =revisie ale kom he  aub he .zeg niks niemeer heb ongelijk mijn schuld ben mis ! 

 

laten wij deze keuze aan de topicstarter maken dat hij zijne beslissing maakt heb enkel geprobeerd hem wat info proberen te geven en op te letten meer niet .

voornaamste is dat hij geniet plastiek of roestbak als het ma vespa is ! 

Link naar reactie
16 uren geleden, ice man zei:

heren jullie moeten jullie niet meteen aangevallen voelen !

 

16 uren geleden, ice man zei:

altijd dezelfde mannen die mij proberen aan te vallen is niet eerste keer anti moderne plastieken  gts mannen  pfffff who cares blijft dan daar op die sectie of zeg niks tegen mij hoef jullie gezeik niet .

Wie voelt er zich hier aangevallen? :D

Mogelijk schrijf je hier dingen die niet echt kloppen,  vandaar de reacties zeker? 

Mij een "anti moderne GTS- man" is trouwens ook heel kort door de bocht. 

@Motorhan: ik denk dat je in het verkeerde topic post (lees hier geen opmerking van u).  Iedereen heeft wel zijn redenen om voor een moderne of een klassieke vespa te gaan, niets mis mee. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...