Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vario rollen


ice man

Aanbevolen berichten

6 hours ago, ice man said:

 

probleem met dr pulley heb ik gelezen dat het enkel met de gts 300 is dat de v snaar raakt!

 

Daar heb je helemaal gelijk, bij de 125cc is dit idd geen probleem.

6 hours ago, ice man said:

ik zou eens willen testen op een 125 met dr pulley want elkes x naar de dealer voor dit en dat voor een werkende mens is het niet altijd mogelijk !

Gewoon zelf doen wanneer het U uitkomt, er staan een hoop filmpjes op youtube die je het stap voor stap uitleggen.

De pdf handleiding staat hier, en vanaf p.97 wordt de vario/koppeling behandeld, inclusief juiste gereedschap en aandraai momenten.

https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS125/GTS125 Workshop Manual.pdf

Wel een kleine noot voor wat betreft het speciale gereedschap, de koppeling wordt op youtube vaak geblokkeerd met schroevendraaiers of ronde pennen, daar is nog mee te leven maar gebruik voor de vario een goede blokkeersleutel en ga niet met luchttollen of gereedschap tussen de koelribben aan de gang.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Op 29-9-2018 om 07:58, Pilaf zei:

Daar heb je helemaal gelijk, bij de 125cc is dit idd geen probleem.

Gewoon zelf doen wanneer het U uitkomt, er staan een hoop filmpjes op youtube die je het stap voor stap uitleggen.

De pdf handleiding staat hier, en vanaf p.97 wordt de vario/koppeling behandeld, inclusief juiste gereedschap en aandraai momenten.

https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS125/GTS125 Workshop Manual.pdf

Wel een kleine noot voor wat betreft het speciale gereedschap, de koppeling wordt op youtube vaak geblokkeerd met schroevendraaiers of ronde pennen, daar is nog mee te leven maar gebruik voor de vario een goede blokkeersleutel en ga niet met luchttollen of gereedschap tussen de koelribben aan de gang.

Heb of weet je toevallig ook zo'n link voor de 300GTS veel zal hetzelfde zijn maar er staat niet voor niets overal 125GTS vermeld. als ik in de link 125 verander naar 300 werkt het (bij mij ) niet.

Met vr gr
Han

Link naar reactie
10 minuten geleden, motorhan zei:

Heb of weet je toevallig ook zo'n link voor de 300GTS veel zal hetzelfde zijn maar er staat niet voor niets overal 125GTS vermeld. als ik in de link 125 verander naar 300 werkt het (bij mij ) niet.

Vespa 300 gts 2008-2014

Vespa 300gts 2015-2018 ABS

Technische tekeningen en onderdelenlijst opgelet, niet alle tekeningen kloppen, op explosietekening van de vario staat de sluitring nr7(de alom gekende 'fuzzy washer' op de verkeerde plaats).

Elektrisch schema

 

U vraagt, wij googlen...;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...