Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vario rollen


ice man

Aanbevolen berichten

Jammer dat een leverancier geen lijst heeft waar op staat zwaarder meer trekkracht lichter sneller op trekken etc Ik noem maar wat en wat is te adviseren hoeveel gewicht boven of onder het standaard gewicht. Er zou dan nog bij kunnen staan als de scooter is beladen met … Kg want een lichte bestuurder of juist een zwaarder zal best verschil geven. en rijd je altijd alleen of juist samen.

Maar als dat er niet is moet je het met ervaring doen van mensen hier op het Forum.

Misschien een idee een Pol starten welk gewicht roller gebruik jij. Welke scooter (GTS) heb jij en zit je er voornamelijk alleen of samen op.

en wat was het standaard gewicht. Ik denk dat velen er voordeel/gemak van kunnen hebben.

met vr gr

Han

Link naar reactie
Op 25-9-2018 om 19:36, motorhan zei:

Jammer dat een leverancier geen lijst heeft waar op staat zwaarder meer trekkracht lichter sneller op trekken etc Ik noem maar wat en wat is te adviseren hoeveel gewicht boven of onder het standaard gewicht. Er zou dan nog bij kunnen staan als de scooter is beladen met … Kg want een lichte bestuurder of juist een zwaarder zal best verschil geven. en rijd je altijd alleen of juist samen.

Maar als dat er niet is moet je het met ervaring doen van mensen hier op het Forum.

Misschien een idee een Pol starten welk gewicht roller gebruik jij. Welke scooter (GTS) heb jij en zit je er voornamelijk alleen of samen op.

en wat was het standaard gewicht. Ik denk dat velen er voordeel/gemak van kunnen hebben.

met vr gr

Han

vandaag zijn de rollen veranderd volgens de dealer na wat zoekwerk op de pc zou het 7gram zijn 

achteraf wat getest twas vrij laat sluitings uur.

vespa trekt veel beter nu  maar 7 gram is te licht  maakt teveel toeren nu opzich best leuk maar eens je 70 rijd heb je geen kracht meer haal amper 100km/h nu  met 7gram.

 

hij had 7.4 gram nie liggen dus dit is voor een andere keer .

nu mijn vraag is kan het zijn dat ze in bepaalde jaren andere gewichten hebben gebruikt bij piaggio ? 

of is het standaard altijd 7.4 gram dat de dealer dit bijna niet kon vinden 

 

 

 

Link naar reactie

Voor alle 125cc modellen is het 7,4 gram voor de standaard rollen in de standaard vario, zover ik weer sinds 1997.

Blijf het toch vreemd vinden dat je met een piaggio onderdeelnummer in de hand toch weer met rollen op pad wordt gestuurd waar je niet om hebt gevraagd. Zal wel goed gaan met de zaken of krijg je elke keer een half uur werkplaatstarief aan je broek. Voordeel is wel dat je carterbouten lekker gesmeerd blijven.

Link naar reactie
1 uur terug, Pilaf zei:

Voor alle 125cc modellen is het 7,4 gram voor de standaard rollen in de standaard vario, zover ik weer sinds 1997.

Blijf het toch vreemd vinden dat je met een piaggio onderdeelnummer in de hand toch weer met rollen op pad wordt gestuurd waar je niet om hebt gevraagd. Zal wel goed gaan met de zaken of krijg je elke keer een half uur werkplaatstarief aan je broek. Voordeel is wel dat je carterbouten lekker gesmeerd blijven.

3 uren geleden, ice man zei:

vandaag zijn de rollen veranderd volgens de dealer na wat zoekwerk op de pc zou het 7gram zijn 

achteraf wat getest twas vrij laat sluitings uur.

vespa trekt veel beter nu  maar 7 gram is te licht  maakt teveel toeren nu opzich best leuk maar eens je 70 rijd heb je geen kracht meer haal amper 100km/h nu  met 7gram.

 

 

 

 

beste heb geen tarief moeten betalen omdat ik niet tevreden ben ,heb ook duidelijk gezegd zou 7.4 gram moeten zijn tja hij had ze niet op vooraad op zijne pc kwam hij 7.0 gram tegen .

wat carterbouten betreft kan da kwaad ? 

Link naar reactie

vind dit ook niet kunnen volgens die garagist zou het niet veel uitmaken op een 125cc 8 of 8.5 gram 

voor mij maakt het wel uit want hij rijd enorm anders en nu ben ik er zeker van dat 7.4 gram is !  op 7.0 gram blijft die schreuwen als een slet :-) idd kan toch nie zo moeilijk zijn om zoiets wat veel verkocht of gebruikt word op om dit te weten en op vooraad te hebben .

Link naar reactie
8 hours ago, ice man said:

wat carterbouten betreft kan da kwaad ?

Nee, helemaal niet, ze zitten soms vast maar bij jou worden ze lekker vaak los en vast gedraaid.

Goed te horen dat je geen cent hebt betaald. Waar het om gaat is dat jij als klant om originele rollen vraagt en deze krijgt. Die rollenmaterie is nu eenmaal kritisch, soms werken de 7 of 8 grams wel en soms niet. Zeker bij de 50cc en de 125cc modellen kan je dit snel merken omdat het vermogen gewoon wat minder is. Standaard vario met standaard rollen werkt gewoon prima.

Voor wat betreft je topsnelheid, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel km-ers er op je v-snaar staan.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Pilaf zei:

Nee, helemaal niet, ze zitten soms vast maar bij jou worden ze lekker vaak los en vast gedraaid.

Goed te horen dat je geen cent hebt betaald. Waar het om gaat is dat jij als klant om originele rollen vraagt en deze krijgt. Die rollenmaterie is nu eenmaal kritisch, soms werken de 7 of 8 grams wel en soms niet. Zeker bij de 50cc en de 125cc modellen kan je dit snel merken omdat het vermogen gewoon wat minder is. Standaard vario met standaard rollen werkt gewoon prima.

Voor wat betreft je topsnelheid, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel km-ers er op je v-snaar staan.

 

v snaar is nieuw vespa denk amper 200km samen met de rollen laten veranderen ! 

Link naar reactie

Met die lijst kun je nog niet veel, want een startpunt -10% is ook wazig want dat betekend dat je nog steeds ook andere waarden moet gebruiken dus lichter en zwaarder. om het gewenste resultaat te krijgen.

Er zou moeten staan b.v. minus 10% trekt sneller topsnelheid …  of + % topsnelheid hoger en trekt minder snel op dan weet je beter waar aan begint.

 

Ik kies voorlopig maar voor origineel dan weet je wat je hebt. en ook daar zal over nagedacht zijn.

Met vr gr

han

Link naar reactie

Han, wat bedoel je daar mee, als je Dr Pulley aanschaft dan is je basis referentie 10% lichter dan je standaard rol. Dat wordt ook door Dr Pulley in de tabel aangegeven. Ga je lichter of zwaarder, dat is je persoonlijke voorkeur, vandaar ook de stappen van 0,5 gram. Ga je naar 6 gram dan zal de scooter sneller optrekken en eerder z'n (lagere) top bereiken. Ga je voor 7 gram dan trekt je scooter minder snel op en later z'n (hogere) top bereiken. Nogmaals, dit is geen exacte wetenschap.

Ga je voor standaard dan heb je 7,4 gram nodig. Stap je over op Dr Pulley dan 6,5 gram.

Wil je meer Dr Pulley informatie, stuur dan eventueel een bericht naar Maksor. 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Pilaf zei:

Han, wat bedoel je daar mee, als je Dr Pulley aanschaft dan is je basis referentie 10% lichter dan je standaard rol. Dat wordt ook door Dr Pulley in de tabel aangegeven. Ga je lichter of zwaarder, dat is je persoonlijke voorkeur, vandaar ook de stappen van 0,5 gram. Ga je naar 6 gram dan zal de scooter sneller optrekken en eerder z'n (lagere) top bereiken. Ga je voor 7 gram dan trekt je scooter minder snel op en later z'n (hogere) top bereiken. Nogmaals, dit is geen exacte wetenschap.

Ga je voor standaard dan heb je 7,4 gram nodig. Stap je over op Dr Pulley dan 6,5 gram.

Wil je meer Dr Pulley informatie, stuur dan eventueel een bericht naar Maksor. 

 

Ja  dat bedoel ik dus je hebt dan een basis, en die zal wel werken maar het zou toch handiger zijn als je meteen kan zien met 5gr meer of minder heb je …. effect. Nu kan het zijn dat voor je tevreden bent je toch 3x moet wisselen.

En dan is het handig als je of gebruikers ervaringen weet of beter dat de leverancier de effecten weergeeft. Ik heb geen probleem met meer setjes te kopen maar wel met monteren de monteren en weer enz dat was vroeger geen probleem maar nu wel. Vandaar dat ik zeg dan hou ik het maar bij standaard.

Maar ik geloof zeker dat er veel rijders zijn met die Pulleys. jou toevoeging is overigens zeer duidelijk. bedankt.

Ik volg dit draadje met belangstelling.

Gr

han

Link naar reactie
14 minutes ago, motorhan said:

Vandaar dat ik zeg dan hou ik het maar bij standaard.

Dan doe ik mee, en standaard is ook prima. Heb 5000km met Dr Pulleys gereden en ook die lagen na de kortste keren bij laag toeren te rammelen in mijn vario (en ik ben niet de enige). Moet wel zeggen dat de vario respons bij laag toeren wel beter is bij de Dr Pulleys, en dat zit niet tussen de oren.

Vind het wel een aardig idee om te weten wat de andere rijders als rollen setup hebben. Het is echter wel moeilijk om de verschillende modellen te vergelijken gezien de variabelen, er moet dan onderscheid worden gemaakt in aantal cc, de Euro2/3/4, gewicht rijder, windscherm, banden, e.a. De kans dat dan jouw specifieke gegevens overeenkomen is dan heel klein.

Link naar reactie
2 uren geleden, Pilaf zei:

Dan doe ik mee, en standaard is ook prima. Heb 5000km met Dr Pulleys gereden en ook die lagen na de kortste keren bij laag toeren te rammelen in mijn vario (en ik ben niet de enige). Moet wel zeggen dat de vario respons bij laag toeren wel beter is bij de Dr Pulleys, en dat zit niet tussen de oren.

Vind het wel een aardig idee om te weten wat de andere rijders als rollen setup hebben. Het is echter wel moeilijk om de verschillende modellen te vergelijken gezien de variabelen, er moet dan onderscheid worden gemaakt in aantal cc, de Euro2/3/4, gewicht rijder, windscherm, banden, e.a. De kans dat dan jouw specifieke gegevens overeenkomen is dan heel klein.

Ja belangrijk is welke Vespa, GTS heb je e.v. bouwjaar. natuurlijk kun je er zo veel gegevens vermelden wat je kwijt wilt maar de basis blijft hetzelfde.

of je nu 80 kg of 120 kg bent maakt natuurlijk verschil maar ik denk dat die verschillen blijven met andere gewichten.

Wie maakt er een Pol.  bijvoorbeeld zie onder.

Welke Vespa heb jij   Type                   Bouwjaar               cc   

welk gewicht van de rollen was bij jou standaard           en wat heb je er nu in.

Wat heb je  gemerkt  wat zijn de verschillen.

Wat is jou gewicht,  heb je een scherm  laag, middel, hoog.

Al heb je er zelf niet meteen iets aan is het toch leuk om te weten.

Net als waarom heb je een andere uitlaat en welk merk  en rijdt ie nu harder heb je last van terug slaan in de uitlaat bij gas dicht. ook daar zijn de meningen over verdeeld.

En dan waarom kies je voor 13" wielen  voor de looks rijdt het fijner , sneller,  etc.

Zo best een aantal dingen om het Forum levendig te houden.

Met vr gr

Han

Link naar reactie

Die gebruik ik bij Dr Pulleys standaard, zet er een 1mm ring bij waardoor de v-snaar net de carterpan niet raakt als het gas vol open staat. Zonder ring raakt de snaar bij mij ook de carterpan.

Het is dus niet vanuit performance maar meer uit veiligheid (zie: http://scootercommunity.com.au/forums/t/7609.aspx?PageIndex=30).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...